Sykt. Planer om å ha oljekjøleren utenfor?
Tore's Stance Corolla KE20
#61 •
Skrevet 01 oktober 2015 - 20:25
Hverdagssendaen Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#62 •
Skrevet 02 oktober 2015 - 08:36
Sykt. Planer om å ha oljekjøleren utenfor?
Da hadde Iserbil blitt min helt!
Do it! Do it! Do it! do it! Do it!
Med vennlig hilsen
Kristoffer Ullaland
Online-Mc
#63 •
Skrevet 09 oktober 2015 - 23:49
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.mopedportalen.com/forum/topic/278156-aanunds-hyper-derbi-drd/
There's a light in the end of every tunnel, just pray it's not a train.
#64 •
Skrevet 24 oktober 2015 - 16:58
har forøverig ikke planer om øljekjøler
fått sr20 maifolden min
må lage adapterplate mellom den og top da hulla ikkje matcher..
vromm vromm
ekte Garrett
Dette innlegget er endret av Iserbil: 24 oktober 2015 - 17:05
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#65 •
Skrevet 24 oktober 2015 - 19:26
Helt konge dette!
Bra jobbing!
8-)
#66 •
Skrevet 25 oktober 2015 - 11:58
Kan bli gomme dissa! 16x12 tom
- Nordstrom, Henrik TS50X og Grendel liker dette
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#67 •
Skrevet 25 oktober 2015 - 19:36
Helt sjukt rått arbeid!
Hverdagssendaen Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#68 •
Skrevet 26 oktober 2015 - 16:47
Apperatet til han som sveisa felga bynte å fjuske så han gadd ikke mere, kom ialelfall så langt gratis da
reiste til et lokalt verksted om spurte om han sveisa alu, jada det gjorde han men han var tom for gass, han mente eg kunne prøve å sveise dem selv så da blir det til det på fredag, noen som har tips til å sveise alu med MIG apperat, eller tips til bredding av felger?
har laga meg en jigg så eg kan snurre på felga iallefall..
Dette innlegget er endret av Iserbil: 26 oktober 2015 - 16:48
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#69 •
Skrevet 26 oktober 2015 - 16:51
ER ikke noen skoler med TIP som du kunne fått til å sveist de? Mener da læreren eller 2.året industeimekk :-)
#70 •
Skrevet 26 oktober 2015 - 17:24
#71 •
Skrevet 26 oktober 2015 - 19:05
Ska du sveise alu med mig må du ha argon og annen tråd. Jeg anbefaler tig til aluminium, blir mye finere resultat, og det er lettere å få bra. Syns jeg ihvertfall
Det kommer VELDIG an på. Innvendig og punkting ville jeg glatt brukt mig til. Lage holder til sveisepistolen med lås til avtrekkeren og snurre felgen i riktig hastighet. Med TIG vil det antagelig slå seg, evnt varme opp felgen så mye at den blir sprø, og sprekker i annenhver hump... utvendig vill jeg brukt tig, rett etter det er sveisa på innsiden. Dette grunnet varmen, og du ikke vil trenge å kjøre på like høy ampere = mindre risiko for at det slår seg
Husk at du må ha apparat du kan snu polene på Tore Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt de med til en VGS med TIP linje. Lærerne der kan som oftest sveise, og de har som regel både mig og tig Læreren min var go-to fyren hvis man skulle bredde felger på 80 og 90 tallet i østfold
'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS
X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497
"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"
#72 •
Skrevet 26 oktober 2015 - 20:20
Det kommer VELDIG an på. Innvendig og punkting ville jeg glatt brukt mig til. Lage holder til sveisepistolen med lås til avtrekkeren og snurre felgen i riktig hastighet. Med TIG vil det antagelig slå seg, evnt varme opp felgen så mye at den blir sprø, og sprekker i annenhver hump... utvendig vill jeg brukt tig, rett etter det er sveisa på innsiden. Dette grunnet varmen, og du ikke vil trenge å kjøre på like høy ampere = mindre risiko for at det slår seg
Husk at du må ha apparat du kan snu polene på Tore Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt de med til en VGS med TIP linje. Lærerne der kan som oftest sveise, og de har som regel både mig og tig Læreren min var go-to fyren hvis man skulle bredde felger på 80 og 90 tallet i østfold
får låne apperat hos et verksted tanken var å sveise alt med MIG, hvorfor er dette dumt?
nei reiser ikke på VGS, prøvd å få hjelp der før å det funker dårlig!
må man ta pauser oftere når man sveiser på alu en det man gjør på stål mtp at det slår seg?
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#73 •
Skrevet 27 oktober 2015 - 07:49
Mtp at det er valsa 5mm(?) Alu, går det fint å kjøre hele runden i ett jafs. Få tak i noen biter av samma tjukkelse å still inn apparatet riktig! Og bruk ørevern, eller så kommer det til å synge i øra på deg skal høres ut som vanlig mag apparat når det er riktig stilt, bare mer bråkete punkt på ytterringen og, og punkt ca hver 5-10cm, bare det er jevnt. Mindre sjangse for at det slår seg dafår låne apperat hos et verksted tanken var å sveise alt med MIG, hvorfor er dette dumt?
nei reiser ikke på VGS, prøvd å få hjelp der før å det funker dårlig!
må man ta pauser oftere når man sveiser på alu en det man gjør på stål mtp at det slår seg?
Du må også øke hastigheten etterhvert som du går rundt pga smeltetempen til alu
Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk
'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS
X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497
"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"
#74 •
Skrevet 30 oktober 2015 - 19:56
Fikk ikke sveisa det i dag da han ikke hadde skaffa gass enda..
har ei bestilling på motorfester til T motor i KE25 så tenkte eg fikk byne med det da..
plassere motor der den skal
kappe ut 2 5mm plater
bruke litt av noen celica motorfester
og der er dem, penger tjent!
blir nok til at eg kapper av sr20 flensen på manifolden og sveiser på noe som passer på motoren min, var noen inne her som hadde mulighet til å skjære ut en eksosflens men hvem var det igjen? Online-mc?
isåfall, har ingen CAD tegning men har en eksospakkning om det holder?
Dette innlegget er endret av Iserbil: 30 oktober 2015 - 20:08
- Online-MC liker dette
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#75 •
Skrevet 02 november 2015 - 09:17
blir nok til at eg kapper av sr20 flensen på manifolden og sveiser på noe som passer på motoren min, var noen inne her som hadde mulighet til å skjære ut en eksosflens men hvem var det igjen? Online-mc?
isåfall, har ingen CAD tegning men har en eksospakkning om det holder?
Han vil nok helst ha CAD tegning. Men kan se om vi finner noen som har laget før så vi kan jukse litt
Med vennlig hilsen
Kristoffer Ullaland
Online-Mc
#76 •
Skrevet 12 november 2015 - 18:03
hmm ja manifold er vel ikke det det haster mest med uansett
har tenkt litt på å kjøre uten dump, blir jo ingen hverdagsbil akkuratt uansett, hvor skadlig er det egentlig å kjøre uten? får jo helt sjukt fin lyd av det
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#77 •
Skrevet 12 november 2015 - 21:52
Hahah, det spørsmålet der kommer du aldri til å få svar på
Skal ikke du bruke en T25? CA18DET kom jo ikke med dumpventil, men den kom jo ikke med veldig mye ladetrykk heller.
Hverdagssendaen Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#78 •
Skrevet 13 november 2015 - 15:38
Hahah, det spørsmålet der kommer du aldri til å få svar på
Skal ikke du bruke en T25? CA18DET kom jo ikke med dumpventil, men den kom jo ikke med veldig mye ladetrykk heller.
oja blir sansynligvis T28, eller T25, får se.. T25'n må ha nytt lager
skal ikkje kjøre no særlig med ladetrykk her heller, blir liksom 0.5-0.7 eller no slikt, regenr med det går bra uten dump på såpass lite
Dette innlegget er endret av Iserbil: 13 november 2015 - 15:45
Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999
Bil: Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982
#79 •
Skrevet 13 november 2015 - 21:57
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hverdagssendaen Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#80 •
Skrevet 13 november 2015 - 22:29
Prosjekt: http://www.mopedport...u-90cc-update3/
Kjøretøy Motorhispania Furia|Suzuki Rmx|Rieju Mrx|Peugeot Speedfight|Ford Sierra 2.0 OHC
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere