Da var den kommet i havn. Etter ca 1 måned med venting. Det jeg sliter med nå er å få papirene. Men får ta det etterhvert så det kommer.
Som dere ser så er det vell det jeg regner som grom modellen. Allså Malossi Replica! Det er også den eneste jeg har sett som har svart ramme! Om denne er lakkert vet jeg ikke. Isåfall ikke med bokslakk.
Den går 50 på flaten,oppover og nedover sån ca. Med et brutalt turtall. Vet ikke hvorfor,å vil nok aldri finne det ut,for den motoren blir snart ikke til å kjenne igjen.
Har ikke gjort stort,annet en en prøvetur,der jeg fort konstaterte veivslark og ulyder. Skal ikke klandre selger for noe ang det,da motoren forsåvidt var uviktig.
Har så skrudd av blokka som var en utfordring,da de har skrudd inn bolter feil vei,så måtte av med bakramma for å få de ut. Hadde de stått som i manualen,så hadde det vært rom for å bare vippe de ut.
ANYWAYS
Umiddelbare ting to do:
-Vaske blokka. Den ser seriøst ut som den har vært gjennom begge verdenskrigene.
-Lakkere den? Snuser litt på Gasolin.no og på motorlakken der. Den er ganske bra.
-Splitte og bytte veiv og lagre. Har fått av ALT som er på den,så er kun blokk nå. Bilder kommer.
Var egentlig ganske tidkrevende da det var ca 300 runda stjerneskruer på den. Takk gud for dremel!
-Må muligens fikse oljepåfyllingshullet. Påfyllingspinnen var knekt inni,så måtte borre den ut. Var litt uheldig her,så kom borti gjengene i blokka. Dersom ikke ny pinne vil feste seg,så må jeg få tettet dette hullet på en måte. (Tips?)
-Oppsett: Trenger tips her også. Åpen for alle forslag. Det blir trimveiv etc. Må snakke med MCD gjerne? Sjekke om de har noe tilbud på Scooter attack osv. Husk : Det er kun 2 eff anlegg. LeoVince hamdmade og MHR. Leo er utgått og meget vanskelig å skaffe (Tips om noen finner noe sted mottas med takk),mens MHR er svindyrt og passer egentlig kun Upper midrace og oppover.
.Litt styling: Nye holker skal på. Muligens nytt speil. Andre tips mottas.
-Må ha nytt kjede muligens. Nykket og nappet da jeg prøvde den,og kjede var relativt stramt,men slitt. Dog et bra kjede (IRIS) Vurderer et rødt eller oransje. IDK.
Beholde eller ta bort Derbi dekal tvers over ramma? Synes personlig det ser litt småharry ut,men er på vippen om hva jeg gjør
Den ser og mye bedre ut på utsiden en under dekslene. Mye overflaterust (sån som kan vaskes bort),morkne slanger,haug med dritt etc. Så bærer preg av å ha blitt "overflate vedlikeholdt"
To be continued....