Så ble det til at jeg og fikk ut en garasjetråd. Har 2 biler å stelle med + en traktor så tenkte kansje dette kunne være trivelig for noen å følge med på.
Dette er ingen prosjekttråd, så ikke forvent noe forferdelig spennende her.
2004 Audi A4 1.9 TDI
Denne har vært i mitt eie i over 4 år nå. Veldig fornøyd med den, har vært ekstremt driftssikker og god i alle år, men etter at jeg bikka 300.000 km var det tid for litt omsorg.
Det som foreløpig står på gjøre-lista er som følger;
- Turboen har konka ut, sannsynligvis soting. EGR eller noe VNT-greier som må gjøres rent
- Rust i hjulbuer framme, såkalt "Audi-rust". Ene skjermen drepte jeg i et autovern for litt siden, så den skal jeg ha ny.
- Div smått rust på karosseri
- Ny forstilling, siden jeg nettopp drepte kina-forstillinga i ei høvelig hole på jobb
- Ny fanger foran, den forrige drepte jeg i vinter
- Skikkelige felger, ikke de klovnegreiene som er orginalt
- Ny luke til hanskerommet, den tålte ikke at jeg lekte sterk. Må ha en ny solbrem også, av ditto årsak.
1998 Renault Clio 1.2
Så var det Anton da. Har vært i mitt eie siden forrige fredag, og ble kjøpt inn som reservebil så jeg kan ta Audien ut av drift mens den får velfortjent pleie. Eneste kriteriet jeg hadde for reservebil var at den skulle være grapsebillig, og EU-godkjent. Denne ga jeg 5500,- for, og er godkjent til 8/16
Og litt fordi jeg ikke orket å kjøre til kjæresten min i Skien uten fungerende turbo Da er det mye bedre å slippe løs alle 58 hestene denne har på en gang på E18, så er turen gjort på 3 timer
Sveins røverhistorie: Jeg greide faktisk på mandag å kjøre fra Åfoss - Skien til Evje - Setesdal på litt i overkant av 2.5 time. Kommer ikke opp i den villeste farten, men FY FAEN å bilen henger på veien! også med 175 65 - 13 dekk
Kan også legge til at kjæresten min synes bilen var veldig sjarmerende, men hvem gjør vel ikke det
Er jo litt pirk med denne også, men ikke så mye jeg gidder å gjøre med den. Prioriterer jo Audien.
Dette innlegget er endret av malossi: 14 september 2016 - 18:33