Lager en tråd her inne om mine 2 Tempo Corvette 380. Den ene er en 84-modell, den andre 87.
Begge er komplett. For tiden står 84-modellen med 87-modellens motor, da jeg overhalte den ifjor vinter. 84`ns motor ligger i molekyler. Denne har fått veiva overhalt hos MC-deler, samt borra en original sylinder til 38.5mm. Denne er også matchporta mot blokk, polert exhaust samt fått seg en opprydding i kanalene, hvilket trengtes! De var snevre og fylle med skjegg og kanter. Motoren skal ila. vinteren settes sammen og testes, for å se hvordan den går med denne modifikasjonen av sylinderen.
Motoren som står i 84-ramma pr. idag kommer fra 87-modellen, og er helt original. Den ble overhalt av meg ifjor vinter, med stort sett originale deler fra Kjell Berg. Det er dyrt det! Alle lager er byttet ut. Bøssingene er de originale, urørt. Veiva skulle vært tatt, men jeg sjangsa på den som sto i, da det ikke var slakke i den. Dog var det rust og drit i veivhuset flør overhaling. Denne motoren skal ut når den andre er klar. Da har jeg forhåpentligvis mottatt en pakke fra Sverige som inneholder bla. en ny NTS-sylinder (NTS = Norscand Technology Sweeden, disse har hatt dårlig rykte i mange år, men nå har de støpt en ny type som ble bremset til 4.3hp på bakhjulet i Sverige, på en Crescent, rett utav eska) 17mm Bing forgasser, 32mm exhaustanlegg og div. annet. Da blir motoren en "comet". Comet hadde også 4.3hk, så dette blir interessant, å endelig få prøve.
Videre planer blir da å kjøpe en ny NTS-sylinder med 41mm borring, porte, tilpasse annen forgasser, exhaust. topplokk og tenning, men det blir senere.