Yamaha DT250X 1993 prosjekt

Gamle prosjektet: http://www.mopedportalen.com/forum/topic/274981-dtr-1993-ombygging-50-125-sm/
Da det forrige emnet var utrolig rotete uten orden i det hele tatt, tenkte jeg å lage ny og ryddig, også mtp at jeg starter "nytt" prosjekt for vinteren

Edit: Gir opp på denne tråden også, da jeg ikke har oppdatert på førsteposten på sikkert et år.. Les alt hvis du gidder

Historie:
Spoiler
Kjøpte denne høsten 2012, skjært. Fikset sylinder, og kjørte et halvt år til den skjærte seg igjen. Begynte å demontere den, og "pimpe" den. Kjøpte da en DT125MX 82' motor februar 2013, og begynte å bygge om til den. Fikk gang på den i mars 15', og har fikset utsende på den og fått den til å gå ordentlig siden da. Men er diverse ting som enten er gjort litt halvhjertet eller er blitt slitent som også skal fikses opp nå i vinter. skal også bygge om littegrann og kjøpe noen små ting til den, det lille den mangler
NY sommeren 2016-
Byttet motor i perioden Mai-juni til DT125 04 vannavkjølt, og trimmet den med Athena 170, 32mm Flatside og Gianelli eksosanlegg. Følg med for hva mer som skjer!
Update 28.01.17
Slenger ut om åssen den står for tiden. Demontert, EXC felgsett og hjemmemekket ramme skal snart lakkeres i dyp rød lakk til 1,5k, KXF hekk ordnet, YZ125 tank og sal skal mekkes, Husky WP framstilling, HGS YZ eksos, lista går videre. Mye som har skjedd, og mye som skal skje! Følg med!
Da jeg kjøpte den

Før prosjektet begynte

Høsten 2014

Bygd ferdig før sm, med YZ85 lyddemper og Paioli framstilling og bremseskiver bak. Kjørte hver dag på denne tiden

Etter lakkering og sm hjul, september 2015

Nå rett før jeg strippet den ned, med crosshjul

Kjøpte denne høsten 2012, skjært. Fikset sylinder, og kjørte et halvt år til den skjærte seg igjen. Begynte å demontere den, og "pimpe" den. Kjøpte da en DT125MX 82' motor februar 2013, og begynte å bygge om til den. Fikk gang på den i mars 15', og har fikset utsende på den og fått den til å gå ordentlig siden da. Men er diverse ting som enten er gjort litt halvhjertet eller er blitt slitent som også skal fikses opp nå i vinter. skal også bygge om littegrann og kjøpe noen små ting til den, det lille den mangler

NY sommeren 2016-
Byttet motor i perioden Mai-juni til DT125 04 vannavkjølt, og trimmet den med Athena 170, 32mm Flatside og Gianelli eksosanlegg. Følg med for hva mer som skjer!

Update 28.01.17
Slenger ut om åssen den står for tiden. Demontert, EXC felgsett og hjemmemekket ramme skal snart lakkeres i dyp rød lakk til 1,5k, KXF hekk ordnet, YZ125 tank og sal skal mekkes, Husky WP framstilling, HGS YZ eksos, lista går videre. Mye som har skjedd, og mye som skal skje! Følg med!
Da jeg kjøpte den

Før prosjektet begynte

Høsten 2014

Bygd ferdig før sm, med YZ85 lyddemper og Paioli framstilling og bremseskiver bak. Kjørte hver dag på denne tiden

Etter lakkering og sm hjul, september 2015

Nå rett før jeg strippet den ned, med crosshjul

Planer:
Spoiler
Sveise nye fester til DT hekk og fjerne alle unødvendige fester
Fikse til Rieju svingarm så det passer helt 100% med sm dekkene
Skaffe smådeler som gaffelbeskyttere, rødelokserte styrehevere osv..
Sandblåse og lakkere ramme og svingarm
Demontere bakdemper og pulverlakkere fjøra rød + andre småting som skal pulverlakkeres
Fikse elnett ordentlig
Gjøre alt generelt litt mer ordentlig
Sveise nye fester til DT hekk og fjerne alle unødvendige fester
Fikse til Rieju svingarm så det passer helt 100% med sm dekkene
Skaffe smådeler som gaffelbeskyttere, rødelokserte styrehevere osv..
Sandblåse og lakkere ramme og svingarm
Demontere bakdemper og pulverlakkere fjøra rød + andre småting som skal pulverlakkeres
Fikse elnett ordentlig

Updates
Spoiler
29.11.2015
02.12.2015
03.12.2015
05.12.2015
06.12.2015
12.12.2015
14.12.2015
18.12.2015
20.12.2015
28.12.2015
01.01.2016
04.01.2016
08.01.2016
07.01.2016
28.01.2016
31.01.2016
17.02.2016
18.02.2016
19.02.2016
[spoiler]
Niklas som lakkerte den, men kan ikke tro at det har så mye å si. Hvis det har det får jeg jo bare sandblåse den...
Henta tinga jeg lakkerte i dag forresten! Bakskjermen ble litt ripete, men driter i det, orker ikke dille mer med det
Fikk en utrolig flott pakke av Henkepus også! Spurte etter billigste måten å kjøpe 2stk hvite Mp klister, og han sendte en hel masse gratis
Utrolig kjekk kar!
Henkepus sendte dette + en Mp tskjorte! Tusen hjertelig!

Bakskjermen, lurer på om å ha midten clean eller ha stickers oppover liksom

Svingarm, ble ganske fornøyd med den! Tror det blir ganske rått når den er montert! Ble ganske fornøyd med kjedelederen

Lufteniplene hehe

Clutchdeksel og kick, skal detaljmale YAMAHA i rødt

Ellers fikk jeg en til pakke som ligger på postkontoret, som jeg skal hente i morgen. Håper det er kåpene! Da begynner jeg å sveise så fort jeg kan!
Maaaaange måneder etterlengtet
Stor takk til Stratos! Fikk begge sidene av flappene også, så driter i å lakkere de har de likegodt matt
NÅ SKAL DET SVEISES!

29.11.2015
Spoiler
Litt nyere bilde av åssen den står. Har ryddet litt i det elektriske, og fått fikset tenningslås!
Vasket den i går, men kjørte sånn en halvtime senere, heheh.. Så ren er den ikke 

Skaffet nye høytalere i verkstedet også!
Mer enn nok lyd i disse to, er bass innebygd i kassene

Litt nyere bilde av åssen den står. Har ryddet litt i det elektriske, og fått fikset tenningslås!

Skaffet nye høytalere i verkstedet også!

02.12.2015
Spoiler
Hadde litt mageproblemer igår, så ble hjemme fra skolen. Har ikke hatt en så slapp dag på leeeeenge, så på serie fra halv 9 på morgenen til halv 9 på kvelden...
MEEEN så tenkte jeg "hm frisk luft, kan det være godt?" Så resulterte i at jeg var ute til halv 11 og strippa ramma
Vinterprosjektet er i gang! Hadde ikke ladet kameraet så ble mobilbilder, men skal bruke kameraet framover
Noen som har noen flere tips når jeg først er igang å bygge igjen?
Når jeg akkurat hadde begynt.

Tatt av mesteparten av kåper og alt elektrisk

Strippa rompa. Er forbanka mye slitasje etter salen som har ligget og gnikket

Oooog motoren ute! Utrolig tykt lag med drit på baksiden, må nok vaskes godt!

Div. deler. Er LEI av å miste ting, så skal for en gangs skyld holde orden!

Elnett, wire og kjede og div.

Kåper trygt bevart

Bakerste motorfeste, hver gang motoren er ute så er det samlet en hage der... Tror ikke jeg vil snitte opp bunnen for at driten skal falle ut, er redd det skal bli svakt da

Sto sånn da jeg gikk inn! Skal strippe resten idag

Hadde litt mageproblemer igår, så ble hjemme fra skolen. Har ikke hatt en så slapp dag på leeeeenge, så på serie fra halv 9 på morgenen til halv 9 på kvelden...

Spoiler
Sveise/bygge om til nytypen DT hekk
Sandblåse ramma og lakkere igjen med båtlakk
Vaske ALT ordentlig, friske opp alle smådeler som har blitt slitent
Lage elnett fra bunnen av eller fikse det som står på
Modde på Rieju MRX svingarm jeg har liggende, mye finere! (kanskje)
Fikse så alt er ordentlig!
Bygge hekkplaten litt lenger ned, da jeg fortsatt har problemer med at filteret blir fuktig. Kanskje gjøre som Cossen med den lille flappen foran fjøra, da det blir tettere
Skaffe meg gaffelbeskyttere
Detaljlakkere SM felgene (rødt nav, svarte eiker, svart felgring)
Sveise/bygge om til nytypen DT hekk
Sandblåse ramma og lakkere igjen med båtlakk
Vaske ALT ordentlig, friske opp alle smådeler som har blitt slitent
Lage elnett fra bunnen av eller fikse det som står på
Modde på Rieju MRX svingarm jeg har liggende, mye finere! (kanskje)
Fikse så alt er ordentlig!
Bygge hekkplaten litt lenger ned, da jeg fortsatt har problemer med at filteret blir fuktig. Kanskje gjøre som Cossen med den lille flappen foran fjøra, da det blir tettere

Skaffe meg gaffelbeskyttere
Detaljlakkere SM felgene (rødt nav, svarte eiker, svart felgring)

Noen som har noen flere tips når jeg først er igang å bygge igjen?

Når jeg akkurat hadde begynt.

Tatt av mesteparten av kåper og alt elektrisk

Strippa rompa. Er forbanka mye slitasje etter salen som har ligget og gnikket

Oooog motoren ute! Utrolig tykt lag med drit på baksiden, må nok vaskes godt!

Div. deler. Er LEI av å miste ting, så skal for en gangs skyld holde orden!

Elnett, wire og kjede og div.

Kåper trygt bevart

Bakerste motorfeste, hver gang motoren er ute så er det samlet en hage der... Tror ikke jeg vil snitte opp bunnen for at driten skal falle ut, er redd det skal bli svakt da

Sto sånn da jeg gikk inn! Skal strippe resten idag

03.12.2015
Spoiler
Hjemmeværende i dag også så fikk gjort noe

Moddet så en Rieju MRX sving passer på, må bare sveise nye demperfester da denne er beregnet på link.

Av med framstillinga og litt div.

Vanskelig å se pga blits, men er hull inn i ramma helt bakerst der, tenkte å sveise de igjen

En side ferdig sveist og slipt

Før sliping

Begge ferdige

Neste steg nå er å sveise fester til DTX kåper bak
Hører om jeg kan låne Cossen sin hekk i dag for å sveise
[/sspoi
Hjemmeværende i dag også så fikk gjort noe

Moddet så en Rieju MRX sving passer på, må bare sveise nye demperfester da denne er beregnet på link.

Av med framstillinga og litt div.

Vanskelig å se pga blits, men er hull inn i ramma helt bakerst der, tenkte å sveise de igjen

En side ferdig sveist og slipt

Før sliping

Begge ferdige

Neste steg nå er å sveise fester til DTX kåper bak

05.12.2015
Spoiler
Fikset svingarm på skolen i går så alt bare er å montere
Cossen kom med en ide så jeg kan bruke 12mm hjulbolt, takker! 
Sveiste på nye jern som demperen skal festes i. Har ikke gjort noe med dem enda for skal borre hullet nokså langt oppe så jeg slipper hevekloss.

dreide ny hjulbolt også, da jeg ikke hadde noen 12mm som var lange nok

Så ser dere ideen til Cossen: T-Spacere som har en ytre diam. på 15mm og indre på 12mm, som sklir inn mellom svingarm og hjulbolt. Burde funke fjell!
Litt vanskelig å se på bildet

Fikset svingarm på skolen i går så alt bare er å montere

Sveiste på nye jern som demperen skal festes i. Har ikke gjort noe med dem enda for skal borre hullet nokså langt oppe så jeg slipper hevekloss.

dreide ny hjulbolt også, da jeg ikke hadde noen 12mm som var lange nok

Så ser dere ideen til Cossen: T-Spacere som har en ytre diam. på 15mm og indre på 12mm, som sklir inn mellom svingarm og hjulbolt. Burde funke fjell!

06.12.2015
Spoiler
Prøvde å montere svingarmen tidligere i dag, men endte opp med at jeg mistet ramma og svingarmen i gulvet av bukken, og da fant jeg en hammer, og kasta den i veggen.. Var utrolig frustrert for hadde holdt på en halvtime med å prøve å montere den men ville bare ikke! klarte å roe meg og fortsette
Ikke bli sur når man skrur...

Så, etter sykt mye frustrasjon

Så var hjul montert med midlertidige spacere. Ser faktisk ut til at det skal gå greit
Får bare se åssen det blir mtp. kjedet. Må bare fikse til demperfestet på svingarmen igjen

Prøvde å montere svingarmen tidligere i dag, men endte opp med at jeg mistet ramma og svingarmen i gulvet av bukken, og da fant jeg en hammer, og kasta den i veggen.. Var utrolig frustrert for hadde holdt på en halvtime med å prøve å montere den men ville bare ikke! klarte å roe meg og fortsette

Ikke bli sur når man skrur...

Så, etter sykt mye frustrasjon

Så var hjul montert med midlertidige spacere. Ser faktisk ut til at det skal gå greit

12.12.2015
Spoiler
Liten update.. Sandblåste fjæra på torsdag, og tok med noe annet småplukk på fredag og sandblåste + pulverlakkerte. Fikk ikke pulverlakkert fjæra da, pga klarte ikke sandblåse vekk org lakken på den og pulveret ville ikke sette seg pga det
Så tok fjæra med boks..
Har også kjøpt 14kg sand og sandblåsepistol, så er klar for sandblåsing nå! Må bare fikse kompressoren, da jeg bruker en knøttliten midlertidig drit
Sandblåst så godt som faens mulig. Var helt umulig å ta org lakken med sandblåseren på skolen

Grunnet fjær

Lakkert

Grunnet selve demperen

Lakkert, matt svart

Skruehoder, fothvilere og kjedestrammerne er pulverlakkert. Glemte å ta med "lokket" som presser fjæra, som ble pulverlakkert svart

Monterer fjæra igjen så fort som mulig
Liten update.. Sandblåste fjæra på torsdag, og tok med noe annet småplukk på fredag og sandblåste + pulverlakkerte. Fikk ikke pulverlakkert fjæra da, pga klarte ikke sandblåse vekk org lakken på den og pulveret ville ikke sette seg pga det

Har også kjøpt 14kg sand og sandblåsepistol, så er klar for sandblåsing nå! Må bare fikse kompressoren, da jeg bruker en knøttliten midlertidig drit

Sandblåst så godt som faens mulig. Var helt umulig å ta org lakken med sandblåseren på skolen

Grunnet fjær

Lakkert

Grunnet selve demperen

Lakkert, matt svart

Skruehoder, fothvilere og kjedestrammerne er pulverlakkert. Glemte å ta med "lokket" som presser fjæra, som ble pulverlakkert svart

Monterer fjæra igjen så fort som mulig

14.12.2015
Spoiler
tok av sylinder for å sende til Niklas imorgen, så ikke direkte flott ut nedi der... Sot på begge sider av stemplet (oval sylinder?) og heeeelt smått med riper
Er det veldig dumt?

Måtte vinterlagre motoren på rommet, kunne ikke stå åpen i minusgrader

Følte jeg bare måtte dele dette med folket
Syns VIRKELIG motoren trengte en vask.... Satt på musikk, fant kjøkkensvampen og litt dasspapir og kjørte på
Blei jæææævlig mye bedre!
Før

Etter

Ikke ferdig enda rundt drevet og der, tar av drevet så jeg kommer skikkelig til inni der.
tok av sylinder for å sende til Niklas imorgen, så ikke direkte flott ut nedi der... Sot på begge sider av stemplet (oval sylinder?) og heeeelt smått med riper

Måtte vinterlagre motoren på rommet, kunne ikke stå åpen i minusgrader

Følte jeg bare måtte dele dette med folket

Før

Etter

Ikke ferdig enda rundt drevet og der, tar av drevet så jeg kommer skikkelig til inni der.
18.12.2015
Spoiler
Hentet hekken tidligere i dag av Julius1999 på forumet her!
Mangler høyre side, så skrik ut hvis noen har dette liggende og villig til å selge
Begynner nok å ombygge til nye hekken imorgen.
Et par pyntebilder for dere som vil ha noe fint å henge opp til jul
"Arbeidsbenken" på rommet

Nyvasket paioli med lakkerte styrekrona

Ferdig montert og lakkert bakdemper

Div. pulverlakkerte deler

Forgasser klar for rens og lakkering
Lakkerer toppen rød og selve gasseren svart med lakk som tåler bensin. Kjøper nytt filter, tror jeg kjøper Polini sitt pga det tåler vann som faen!

Motoren

Hentet hekken tidligere i dag av Julius1999 på forumet her!

Et par pyntebilder for dere som vil ha noe fint å henge opp til jul

"Arbeidsbenken" på rommet

Nyvasket paioli med lakkerte styrekrona

Ferdig montert og lakkert bakdemper

Div. pulverlakkerte deler

Forgasser klar for rens og lakkering

Motoren

20.12.2015
Spoiler
Sveist ny hekk, takker Julius for salg
Ser ikke så normalt ut feste til bakskjermen, men skal fikse noe så det ser bedre ut
Dårlige bilder, kamera var tom for strøm.
Ønskes kjøpt: høyre bakre sidedeksler til DT + flappen foran sidekåpen!!
Sveiste først en plate over for så å sveise oppover, da jeg måtte kappe vekk hele gamle hekken for den stakk jævlig mye ut under bakskjermen

Kappa vekk hekk og sveiste feste til bakskjerm. Borret hull og sveiste på 2 m6 muttere på baksiden av hullene

Bakskjerm montert

Modder til bakenden av salen ift. bakskjermen

Sveist fester til sidekåper

Hullet rett foran bakskjermen er til en bolt som fester salen

Div. fester.

Fikset dette finere etter bildet. Er gjemt bak kåpene nå

Montert med sal. Ble så og si perfekt overgang mellom sal og bakskjerm

Under bakskjerm, ser litt rart ut..

Må bare finne et sted å lakkere felger, ramme og svingarm så er vi i god gang
Sveist ny hekk, takker Julius for salg

Ønskes kjøpt: høyre bakre sidedeksler til DT + flappen foran sidekåpen!!
Sveiste først en plate over for så å sveise oppover, da jeg måtte kappe vekk hele gamle hekken for den stakk jævlig mye ut under bakskjermen

Kappa vekk hekk og sveiste feste til bakskjerm. Borret hull og sveiste på 2 m6 muttere på baksiden av hullene

Bakskjerm montert

Modder til bakenden av salen ift. bakskjermen

Sveist fester til sidekåper

Hullet rett foran bakskjermen er til en bolt som fester salen

Div. fester.

Fikset dette finere etter bildet. Er gjemt bak kåpene nå

Montert med sal. Ble så og si perfekt overgang mellom sal og bakskjerm

Under bakskjerm, ser litt rart ut..

Må bare finne et sted å lakkere felger, ramme og svingarm så er vi i god gang

28.12.2015
Spoiler
Bedre bilder av hvordan hekken utvikler seg. Pusset fort ned kåpene, må sparkle litt på bakskjerm men sidekåpen er grei
Skal plane salen litt mer ned på midten, så den ikke buler opp ift. bakskjermen. Trekket er ikke festet på bildet, derfor det er så rynkete. Syns det passer nokså godt egentlig 

Platen som gjemmer det rare festet, ser forpult ut men er faktisk nokså bra. Den plutselige rette vinkelen er til baklyset, tror det kan bli tøft å ha det der

Er enda under bygging alt i hekken altså, så hvis det ser stygt eller halvferdig ut er det fordi jeg jobber med det altså
Bedre bilder av hvordan hekken utvikler seg. Pusset fort ned kåpene, må sparkle litt på bakskjerm men sidekåpen er grei

Platen som gjemmer det rare festet, ser forpult ut men er faktisk nokså bra. Den plutselige rette vinkelen er til baklyset, tror det kan bli tøft å ha det der

Er enda under bygging alt i hekken altså, så hvis det ser stygt eller halvferdig ut er det fordi jeg jobber med det altså

01.01.2016
Spoiler
Lagt plan for musikkanlegg nå!
Liten og kjip, men nødvendig pakke fra SO. Polini filteret blir nok bedre enn biltema sitt!

Kjøpte nettopp Creative I-TRIGUE 3330 høytalere av Cossen, som jeg har styrt litt med da jeg ikke kan kødde med mopeden for er ikke hjemme.. Hos mor, intet å gjøre
Kassen og det som skal på.

Ledningene klippet før omformeren, Cossen kjørte dette slik fra dten sitt batteri så skal fungere

Blir å putte panelet med stikkontaktene ved siden av suben, ser på siden hvor den har stått

Slik blir den stående inni, det skraverte skal kappes vekk. Vet det blir myye mindre volum, men Alekshansen sa d burde gå greit så lenge jeg tar vekk porten

Tror jeg tar høytalerne under tankkåpene, og kassen i hekken under salen. Så putter jeg volumkontrollen et nokså tilgjengelig sted, så jeg kan ta den inn og ut. Tror dette kan bli mulig å få til!
Tror jeg parallellkopler 2 batterier, så strømmen varer mye lenger så jeg kan spille lengre på en gang 
Tror dere om dette? Har faktisk trua!
Lagt plan for musikkanlegg nå!
Liten og kjip, men nødvendig pakke fra SO. Polini filteret blir nok bedre enn biltema sitt!

Kjøpte nettopp Creative I-TRIGUE 3330 høytalere av Cossen, som jeg har styrt litt med da jeg ikke kan kødde med mopeden for er ikke hjemme.. Hos mor, intet å gjøre

Kassen og det som skal på.

Ledningene klippet før omformeren, Cossen kjørte dette slik fra dten sitt batteri så skal fungere

Blir å putte panelet med stikkontaktene ved siden av suben, ser på siden hvor den har stått

Slik blir den stående inni, det skraverte skal kappes vekk. Vet det blir myye mindre volum, men Alekshansen sa d burde gå greit så lenge jeg tar vekk porten

Tror jeg tar høytalerne under tankkåpene, og kassen i hekken under salen. Så putter jeg volumkontrollen et nokså tilgjengelig sted, så jeg kan ta den inn og ut. Tror dette kan bli mulig å få til!

Tror dere om dette? Har faktisk trua!

04.01.2016
Spoiler
Er dypt forelsket akkurat nå
Skal bytte til 12mm hjulbolt og hylse (noen som vil sponse hylse?
) Eller lage hylse som går fra 17mm lagerne til 12mm hjulbolt 

Vaska dem med tannbørste og svamp, framfelgen er 99% strøken og bakfelgen er 95% strøken!
Måtte prøve med framstillinga, heheh

Bakfelg med framskiva (300mm?!), skal ta den på skolen og sandblåse sentrum og pulverlakkere svart

Bakfelgen, er litt støv på bildet. Skal gå over eikene med tynner for å ta dritet

Er faktisk ikke bekymret over hvordan drevet står ift. kjedet, disse er faktisk ca like som Smx felgene jeg hadde!
HERREGUD JEG ER GLAD 
Er dypt forelsket akkurat nå

Vaska dem med tannbørste og svamp, framfelgen er 99% strøken og bakfelgen er 95% strøken!

Måtte prøve med framstillinga, heheh

Bakfelg med framskiva (300mm?!), skal ta den på skolen og sandblåse sentrum og pulverlakkere svart

Bakfelgen, er litt støv på bildet. Skal gå over eikene med tynner for å ta dritet

Er faktisk ikke bekymret over hvordan drevet står ift. kjedet, disse er faktisk ca like som Smx felgene jeg hadde!

08.01.2016
Spoiler
Joda, en liten update av småpirk som har skjedd, kan ikke gjøre stort før sidekåpen kommer..
Må nok skrinlegge hele musikkplanen, med mindre jeg dropper subben (ikke plass uansett hvordan jeg vrir på det
) og bare bruker høytalerne. Blir ikke noe tøff lyd, men de spiller faktisk nokså greit, så tror jeg går for det. Meeeeeen selvfølgelig har jeg klart å ødelegge panelet på en måte, så ene spilleren spiller såvidt og den andre for 50% futt... Skal se om jeg kan klare å skaffe nytt panel på en måte, håper det for har sykt lyst å fullføre dette..
Sånn den hadde blitt plassert ihvertfall, skal se litt ordentlig innebygd ut pga. hekkplaten kommer under, og sveiser på plate over så man ikke ser innmaten.

Renset også forgasseren ordentlig i dag, og puttet på noen fancye slanger og powerfilteret. Tips til lakkmerke som tåler bensin?

Bedre bilde av felgen, som dere ser så og si ingen skavanker!

Tok inn potta for å vaske den også, skal lakkere røret på nytt.

Fant distansehylser som passer Beta felgene! Og et lager som jeg trenger til de, 6301 lager med ytterdiam. på 37mm og ikke 33mm som standard hjullager. Skaffer resten på biltema mandag tenker jeg

<p>Joda, en liten update av småpirk som har skjedd, kan ikke gjøre stort før sidekåpen kommer..

Må nok skrinlegge hele musikkplanen, med mindre jeg dropper subben (ikke plass uansett hvordan jeg vrir på det

Sånn den hadde blitt plassert ihvertfall, skal se litt ordentlig innebygd ut pga. hekkplaten kommer under, og sveiser på plate over så man ikke ser innmaten.

Renset også forgasseren ordentlig i dag, og puttet på noen fancye slanger og powerfilteret. Tips til lakkmerke som tåler bensin?

Bedre bilde av felgen, som dere ser så og si ingen skavanker!

Tok inn potta for å vaske den også, skal lakkere røret på nytt.

Fant distansehylser som passer Beta felgene! Og et lager som jeg trenger til de, 6301 lager med ytterdiam. på 37mm og ikke 33mm som standard hjullager. Skaffer resten på biltema mandag tenker jeg

07.01.2016
Spoiler
Liten update, til sidekåper kommer. Fått gjort noe produktivt ihvertfall
Kjøpte de gamle beskytterne til Cossen, men disse er jo knekt på en side.. Men hvis jeg bygde "rammen" igjen av patentbånd, skulle han polyestre det inkl i prisen
Ferdig poppet på patentbånd, kan festes akkurat som den skal nå

Med beskytterne på, ble så jæææævlig mye bøsere syns jeg

Lagde hylser som jeg presset inn i lagerne på skolen, 17mm - 12mm! Så nå kan felgene monteres med hjulbolt ordentlig.

Så har jeg også sveist og styrt med calipteren foran! Måtte modde litt på både gaffelfot og calipter, men sitter som faen nå! Må bare lakkeres der det er sveist og luftes nå
Skaffet sånn fancy kabelskjuler også

Planen var egentlig å få sveist fester til andre sidekåper også i går, men mangel på kappeskiver endret det fort.. Fikk skiver i dag, men var lite fristende og gå ut i 14-
Så sveiser likegodt bare når jeg får mine sidekåper istedet for å låne Cossen sine, han sier at han faktisk sendte de på mandag. Well, let's see
Liten update, til sidekåper kommer. Fått gjort noe produktivt ihvertfall

Kjøpte de gamle beskytterne til Cossen, men disse er jo knekt på en side.. Men hvis jeg bygde "rammen" igjen av patentbånd, skulle han polyestre det inkl i prisen

Ferdig poppet på patentbånd, kan festes akkurat som den skal nå

Med beskytterne på, ble så jæææævlig mye bøsere syns jeg

Lagde hylser som jeg presset inn i lagerne på skolen, 17mm - 12mm! Så nå kan felgene monteres med hjulbolt ordentlig.

Så har jeg også sveist og styrt med calipteren foran! Måtte modde litt på både gaffelfot og calipter, men sitter som faen nå! Må bare lakkeres der det er sveist og luftes nå

Planen var egentlig å få sveist fester til andre sidekåper også i går, men mangel på kappeskiver endret det fort.. Fikk skiver i dag, men var lite fristende og gå ut i 14-

28.01.2016
Spoiler
Pakke fra Jolixmd og 24mx i dag
Anbefaler Jolixmd, god service!
Har også fått et Beta sticker sett, skal nok få gjort noe fett ut av det også!
Kåpevegg
Skal bare henge opp gamle bakskjermen og sidekåpene når dette monteres, så har jeg en "wall of honor" hehe

Bordet, blir fort kaos i et så lite hjørne...

Tank, Beta klistre og bakskjerm.

Fronten nu

Sinnsykt fornøyd med hendlene og barpaden!

Har 3 ideer for bakskjermen, 1:

2:

3:

Heller mot siste da det er råere med clean look, men er jo fett med den første også
Bakfelgen

Pakke fra Jolixmd og 24mx i dag

Kåpevegg

Bordet, blir fort kaos i et så lite hjørne...

Tank, Beta klistre og bakskjerm.

Fronten nu

Sinnsykt fornøyd med hendlene og barpaden!

Har 3 ideer for bakskjermen, 1:

2:

3:

Heller mot siste da det er råere med clean look, men er jo fett med den første også

Bakfelgen

31.01.2016
Spoiler
Litt bilder av sylinder og topp fra Niklas! Gleder meg til å få det hjem nu
Sånn jeg kan se, så har han porta innsug og eksos større og fiksa bedre flow i kanalene, og plana toppen for økt komp. Tror han forandret eksosdurasjonene også, ikke riktig sikker på det. Er også honet på nytt, mye bedre enn når jeg gjorde det vil jeg tro 
Eksos

Innsug

Toppen

Skyllekanalene hvis jeg ikke tar feil på sidene der? Er faktisk helt elendig når det gjelder porting og sånt.. Han har ihvertfall kost seg inni der også, så forbedret er det

Burde gå litt bedre nå! Er nesten så jeg vurderer større forgasser også nå
30-32 flatside? Tanker?
Litt bilder av sylinder og topp fra Niklas! Gleder meg til å få det hjem nu

Eksos

Innsug

Toppen

Skyllekanalene hvis jeg ikke tar feil på sidene der? Er faktisk helt elendig når det gjelder porting og sånt.. Han har ihvertfall kost seg inni der også, så forbedret er det

Burde gå litt bedre nå! Er nesten så jeg vurderer større forgasser også nå

17.02.2016
Spoiler
Fikk lakkert gaffelbeskyttere i går med Bengalakk på sprøyte, ble meget bra! En glede å endelig ha framstillingen strøken
De klisterne som går langs kanten er fra tankklister fra Betasettet
Når jeg får bedre økonomi har jeg meeeget lyst å kjøpe rødelokserte bremseslanger fra 24mx
Det står på ønskelisten!
Fikk ikke hentet sylinder heller, da Pearl var syk i dag og fikk ikke vært med å hente

Ble meeget bra synes jeg! Ser faktisk veldig grei ut!

Pulverlakkert unbracohodene røde
Elsker smådetaljer!
Bremsestaget og kjedebeskytter litt leket med.. Klarer snart ikke vente med å montere på mopeden lenger
Gleder meg så JÆVELIG til å montere den!!

Så et lite helhetsbilde

Fikk lakkert gaffelbeskyttere i går med Bengalakk på sprøyte, ble meget bra! En glede å endelig ha framstillingen strøken

Når jeg får bedre økonomi har jeg meeeget lyst å kjøpe rødelokserte bremseslanger fra 24mx

Fikk ikke hentet sylinder heller, da Pearl var syk i dag og fikk ikke vært med å hente

Ble meeget bra synes jeg! Ser faktisk veldig grei ut!

Pulverlakkert unbracohodene røde

Bremsestaget og kjedebeskytter litt leket med.. Klarer snart ikke vente med å montere på mopeden lenger

Så et lite helhetsbilde

18.02.2016
Spoiler
Lakkert litt idag! Sprøyte og bengalakk
Fikk også sylla! Lar bilda tale for seg

Lufteskruer til Paiolien, kunne ikke fordra de i blå.. Ødela alt

Slipt og borret demperfestet og nei Henrik, slipte ikke sveisen

Sååååå, til den gode updaten!
Fikk montert sammen motoren igjen! Sykt deilig å ha den i 1 bit igjen 
Til og med lakkert sylla!

1stk støvete motor

På med stempel, og smøre litt olje rundt omkring

Så sammen igjen! Dyste om fra 160 hoved til 175 og nederste clips på nåla, som jeg hadde før

Kjøpte handguards for en 50lapp også! Ikke misforstå, er ikke fan av handguards... But watch

Brenner av plastikken på hendlene
Fungerte faen så bra!

Så, 1stk metallhandguards! Lyst å polere de og putte de på! Tanker?

Henter de lakkerte delene imorgen, og får nok sidekåpen imorgen. Ikke sikkert jeg får tid til å sveise imorgen da, men det får vi bare se an. Lakkerer ramma etter vinterferien på skolen tenker jeg
Lakkert litt idag! Sprøyte og bengalakk

Lufteskruer til Paiolien, kunne ikke fordra de i blå.. Ødela alt

Slipt og borret demperfestet og nei Henrik, slipte ikke sveisen

Sååååå, til den gode updaten!

Til og med lakkert sylla!

1stk støvete motor

På med stempel, og smøre litt olje rundt omkring

Så sammen igjen! Dyste om fra 160 hoved til 175 og nederste clips på nåla, som jeg hadde før

Kjøpte handguards for en 50lapp også! Ikke misforstå, er ikke fan av handguards... But watch

Brenner av plastikken på hendlene

Så, 1stk metallhandguards! Lyst å polere de og putte de på! Tanker?

Henter de lakkerte delene imorgen, og får nok sidekåpen imorgen. Ikke sikkert jeg får tid til å sveise imorgen da, men det får vi bare se an. Lakkerer ramma etter vinterferien på skolen tenker jeg

19.02.2016
[spoiler]
Niklas som lakkerte den, men kan ikke tro at det har så mye å si. Hvis det har det får jeg jo bare sandblåse den...
Henta tinga jeg lakkerte i dag forresten! Bakskjermen ble litt ripete, men driter i det, orker ikke dille mer med det

Fikk en utrolig flott pakke av Henkepus også! Spurte etter billigste måten å kjøpe 2stk hvite Mp klister, og han sendte en hel masse gratis

Henkepus sendte dette + en Mp tskjorte! Tusen hjertelig!

Bakskjermen, lurer på om å ha midten clean eller ha stickers oppover liksom

Svingarm, ble ganske fornøyd med den! Tror det blir ganske rått når den er montert! Ble ganske fornøyd med kjedelederen

Lufteniplene hehe

Clutchdeksel og kick, skal detaljmale YAMAHA i rødt

Ellers fikk jeg en til pakke som ligger på postkontoret, som jeg skal hente i morgen. Håper det er kåpene! Da begynner jeg å sveise så fort jeg kan!
Maaaaange måneder etterlengtet

21.02.2016
[spoiler]
Kost meg med sliper og sveis i dag! En lenge etterlengtet dag! Godt å få det overstått

Frammerste festet, eksos skulle gå akkurat her.. Så måtte bøye det ned ovenfra for å lage plass til svana, masse spillrom nu

Var et problem: Tanken går lenger ned på venstre side så kåpa blir liggende lenger oppe for å ikke ha glipe.. Men ingen ser det i praksis, så driter i det satans_vegvesen liker dette