Gå til innhold

Bilde

Fremtiden til Mopedportalen - Informasjon om forumendringer

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
69 innlegg i dette emnet

#21 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 062 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 20 desember 2015 - 22:33

De som tror at moped ikke er gøy for ungdommen lengre kan bare ta seg en tur innom på facebook på diverse moped sider der, tusevis. de fleste bruker facebook fordi de ikke aner hva mopedportalen er for noe, dere må reklamere mer, facebook gruppene er elendig moderert og alt mulig unødvendig blir kommentert, de fleste hadde nok gladelig blitt medlem her på mopedportalen. dette handler om å reklamere for siden, og fikse opp i kjøp og salg sidene. hvis denne siden beveger seg vekk fra moped å mer mot kjøretøy genelt så tror jeg dere gjør en stor tabbe, stor stor tabbe, dere beveger dere inn i et område der det allerede finnes masse sider. massevis! hold heller på mopedportalen og rydd opp her, ikke ødelegg dette. eg har vært medlem i årevis og det har vært sinnsykt masse bra her inne, den gangen da alle visste hva mopedportalen var for noe..

Forskjellen er der at de folkene på moped Norge:

50% kjører org. Scooter og trenger hjelp til å skifte tennplugg
20% trenger hjelp til å montere effektanlegg
15% spør hvorfor de skjærte 70 sylinderen på org. Forgasser/dyse og org eksosanlegg
3% legger ut videoer og bilder av fine mopeder
2% trimmer og stiller inn skikkelig

Jeg føler alle 2%ene er her inne
  • Nordstrom og Zeveren liker dette
Raggan mästa gå

#22 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 20 desember 2015 - 22:49

Ikke så lett å konkurere mot facebook gruppene..

Der kan hvem som helst bli medlem, oppføre seg akkurat slik som de vil.. her er det visse regler, som bør følges. Blir ikke alltid gjort det heller, og ikke alle mod/admin som får det med seg heller.. Også er det det med at de ungdommene allerede sitter med fjeset planta ned i mobilen 24/7, da er det lettere å kjapt spørre på facebook (som de sikkert allerede er innpå) enn å lage emne, og vente på svar... :-)
Den Flygende Hollenderen.

Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!

#23 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 20 desember 2015 - 22:59

Ikke så lett å konkurere mot facebook gruppene..

Der kan hvem som helst bli medlem, oppføre seg akkurat slik som de vil.. her er det visse regler, som bør følges. Blir ikke alltid gjort det heller, og ikke alle mod/admin som får det med seg heller.. Også er det det med at de ungdommene allerede sitter med fjeset planta ned i mobilen 24/7, da er det lettere å kjapt spørre på facebook (som de sikkert allerede er innpå) enn å lage emne, og vente på svar... :-)

20k medlemmer på moped Norge as we speak

Sent fra min A0001 via Tapatalk

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

#24 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 20 desember 2015 - 23:09

De som tror at moped ikke er gøy for ungdommen lengre kan bare ta seg en tur innom på facebook på diverse moped sider der, tusevis. de fleste bruker facebook fordi de ikke aner hva mopedportalen er for noe, dere må reklamere mer, facebook gruppene er elendig moderert og alt mulig unødvendig blir kommentert, de fleste hadde nok gladelig blitt medlem her på mopedportalen. dette handler om å reklamere for siden, og fikse opp i kjøp og salg sidene. hvis denne siden beveger seg vekk fra moped å mer mot kjøretøy genelt så tror jeg dere gjør en stor tabbe, stor stor tabbe, dere beveger dere inn i et område der det allerede finnes masse sider. massevis! hold heller på mopedportalen og rydd opp her, ikke ødelegg dette. eg har vært medlem i årevis og det har vært sinnsykt masse bra her inne, den gangen da alle visste hva mopedportalen var for noe..

ER SÅÅÅÅÅÅ ENIG..!

#25 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 21 desember 2015 - 00:30

Jeg og har hatt Motorportalen som det klare navnet i laaaang tid...men i følge KE så er det desverre ikke mulig..!

Kan ikke bare ta ett navn som vi vil, det må være ett ledig domene for at vi skal kunne bruke det navnet, vi har diskutert mye om navnbytte og det vil skje.

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#26 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2015 - 00:58

Kan ikke bare ta ett navn som vi vil, det må være ett ledig domene for at vi skal kunne bruke det navnet, vi har diskutert mye om navnbytte og det vil skje.

Skjønner jo den, og da har dere helt sikkert alleredet valgt et navn...så hvem navn står det i mellom da, tør/kan du si oss det..?

#27 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 21 desember 2015 - 03:30

Skjønner jo den, og da har dere helt sikkert alleredet valgt et navn...så hvem navn står det i mellom da, tør/kan du si oss det..?

litt usikker på om vi har kommet fram til ett navn enda, men det holdes skjult fram til vi har reservert ett domene for å hindre at noen tar det.

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#28 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 21 desember 2015 - 08:40

Ett innlegg er fjernet. Vennligst hold dere relevante innenfor trådens tema. 

litt usikker på om vi har kommet fram til ett navn enda, men det holdes skjult fram til vi har reservert ett domene for å hindre at noen tar det.

Må påpeke at vi ikke har bestemt noen navn enda, og nettopp derfor vi søker etter tips her! 

• Alekshansen liker dette

Retired

#29 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2015 - 10:04

Ett innlegg er fjernet. Vennligst hold dere relevante innenfor trådens tema. 

Må påpeke at vi ikke har bestemt noen navn enda, og nettopp derfor vi søker etter tips her! 

Hvorfor fjerna du innlegget mitt da, er det ikke lov til å gjette her lengre heller...og hvor i reglementet står det da..?

(Og det jeg skriver her nå, er relevant ja...fordi du fjerna noe som jeg hadde skrivi..og som hadde med topic'n her å gjøra..!)

#30 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 21 desember 2015 - 12:38

Hvorfor fjerna du innlegget mitt da, er det ikke lov til å gjette her lengre heller...og hvor i reglementet står det da..?

(Og det jeg skriver her nå, er relevant ja...fordi du fjerna noe som jeg hadde skrivi..og som hadde med topic'n her å gjøra..!)

navnet du foreslo kan umulig ha vært ment som noe annet enn en spøk, noe vi helst ikke vil ha i denne tråden.

#31 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2015 - 12:57

Har du noe mere konkret angående det nye forumet da Aleks..?

#32 Henrik TS50X

Henrik TS50X

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 064 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 23 desember 2015 - 19:03

Jeg og har hatt Motorportalen som det klare navnet i laaaang tid...men i følge KE så er det desverre ikke mulig..!

Støtter denne FULT ut til fingerspissene! MOTORPORTALEN er det soleklare navnet..!
  • Shattered og Zeveren liker dette

suzuki tsx, ktm sx 125, bmw

#33 Henrik TS50X

Henrik TS50X

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 064 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 23 desember 2015 - 22:07

Norsk motorforum slo vell godt ann de timene det eksisterte?
  • Ådne95 liker dette

suzuki tsx, ktm sx 125, bmw

#34 scoopy1984

scoopy1984

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 57 Innlegg:
  • Kjøretøy:Div. Honda Scoopy`s

Skrevet 27 desember 2015 - 19:06

Hvis dere bytter navn så tro meg........det er mye vanskeligere og begynne på nytt med nytt navn enn og forandre portalen slik den ser ut nå. Jeg er helt enig i at det og være mer "på" med og informere att dette nettstedet finnes og rekrutere de "nye" moped eierene inn hit er det som trengs. Alle dere som legger ut byggetråder.....det er dere som drar moped interessen videre. Det er dere som legger grunnlaget for nyskjerrighet og kreativitet. Det er også dere som på en måte rekruterer nye medlemmer. Jeg vil rette en stor takk til alle dere som bidrar med byggetråder og prosjekter :)

Selv om jeg har en svært ny profil nå, så var jeg med her for mange år siden. Dette stedet har tradisjon for og være ett mopedrelatert informasjonssted der alle kan spørre om råd og legge ut tips og bilder om Norges mopedsamfunn.

Man burde kansje være forsiktig med og bytte navn, men det er min magefølelse for dette nettstedet.

Uansett hva som vil skje med Mopedportalen så vil nok svært mange av oss bli med på reisen.

#35 Shiqwita

Shiqwita

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 499 Innlegg:
  • Yrke:YrkesSjåfør
  • Kjøretøy:Skoda Octavia 07 Opel Vectra 07 Selco Selsprint
Garage Garasje

Skrevet 27 desember 2015 - 22:26

Uten å ha lest alle kommentarene så vill jeg si meg enig i det Cossen sier på side 1, moped er ikke så stort det var før, dette har jeg selv merket fra da jeg tok mopedlappen for 4 år siden, alle kjørte rundt på moped og herja som de idiotene vi var, nå ser jeg mange kjøper seg bil for penger de får i konfen, også bruker de årene og pengene på den til de er 18, (16 får de jo øvelseskjøre i sin egen bil) 

dette har jeg merket mye av siste årene. min mening for å holde liv i forumet er å lage ett mer generelt forum, men samtidig mer fokus på 2-3hjuls moped da dette var fokuset fra starten av,

"motorfoumet" var nevnt som ett tips på navn, og syns dette er ett bra navn :)

Hilsen

Glenn :)

Dette innlegget er endret av Shiqwita: 27 desember 2015 - 22:27

BÅT - Selco Selsprint Oppussing

Fagbrev som Tungbil Mekaniker  :wub

#36 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 28 desember 2015 - 00:45

Som Scoopy over her sa, så gir prosjektene her inne interesse. Det gjorde det for min del, har lest så og si alle 2hjuling prosjekter inne på forumet her + lest og fulgt med på en god del diskusjoner, og det er det som har inspirert meg og fått meg skikkelig interessert i 2hjulinger, da jeg ser at han bygger ny hekk og sm på tempoen sin, og han her bygger inn en 125 motor i tråsykkelen sin. Er det som er interessant her på forumet mener jeg, + div. diskusjoner. Er liksom gøy å se hva folk kan få til med riktig framgang, og nok motivasjon :) Får mange ganger samme motivasjonen når jeg leser en sånn tråd/prosjekt.

Hadde vi bare klart å lure inn flere til å starte prosjekter og div, så hadde flere blitt interesserte i å lese, flere hadde blitt inspirert, flere hadde begynt å skru for de vil også se om de klarer å få samme utrolige resultatet som klassikerprosjektene har fått, og samme "wow" effekt når folk skjønner at det er du som har bygd dette. Og den "wow" effekten kan man få her, på selveste Mopedportalen  ^_^

Ikke sikkert dette hjelper stort, men er sånn jeg fikk skikkelig lyst til å holde på ihvertfall :p

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#37 pearl1337

pearl1337

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 288 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju MRX

Skrevet 10 januar 2016 - 23:58

vet ikke om dette er riktige tråden, og hva som blir lest. men facebook har en moped gruppe med over 20 000 medlemmer som jeg syns kan integreres her. da blir det fort liv igjen. 

forøvrig kalt moped norge som kanskje er en ledetråd til forum navn 

Dette innlegget er endret av pearl1337: 10 januar 2016 - 23:58

MH Ryz - TP86, TP Racing, TP V-Force, Metrakit MRD 28mm PWK, Metrakit Pro Race Competiton Thrower -- SOLGT

Rieju MRX 2007 - Ombygget til Pro - TP86 (portet og frest), Conti CRX tenning, TP V-Force, Metrakit MRD Carbon, Koso PWK32, Voca Bigbore -- SOLGT

Rieju MRX Pro 2004 - Bidalot 94 portet, Metrakit MRD girkasse/primærdreving, TP girtønne/6. gir, Bidalot shimset clutch, Conti CRX tenning, VForce3 reed, LFR 32-36mm innsug, Koso 32mm PWK, Yasuni R4

#38 xkingstar

xkingstar

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 109 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi senda x-race 2005

Skrevet 11 januar 2016 - 07:40

vet ikke om dette er riktige tråden, og hva som blir lest. men facebook har en moped gruppe med over 20 000 medlemmer som jeg syns kan integreres her. da blir det fort liv igjen. 

Håper admins ser dette som et dumt forslag, ikke vondt ment. Om dette skulle skjed hadde gruppa blitt useriøs, og hadde fort fått det samme spørsmålet 30 ganger i løpet av en dag. Ja det blir liv her, men ikke den typen folk inne her vil ha, vil jeg tro..

#39 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 11 januar 2016 - 11:38

Syns ikke det var no gjennomtenkt forslag, som xkingstar sier her: blir fort mye "rart" ut av det..!

Dette innlegget er endret av MrFIXT: 11 januar 2016 - 11:39

#40 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 22:24

Håper admins ser dette som et dumt forslag, ikke vondt ment. Om dette skulle skjed hadde gruppa blitt useriøs, og hadde fort fått det samme spørsmålet 30 ganger i løpet av en dag. Ja det blir liv her, men ikke den typen folk inne her vil ha, vil jeg tro..

Syns ikke det var no gjennomtenkt forslag, som xkingstar sier her: blir fort mye "rart" ut av det..!

Dette blir snakket om bak kulissene as we speak :)

snakker bare på egne vegne her, har ikke blitt tatt noen avgjørelser enda: 

Er enig i at det er mye vilt på mopednorge, men tenk hva det kunne gjort for aktivitetsnivået på ett forum! Og det med at spørsmål blir stilt mange ganger kan gjøres noe med ved hjelp av en utvikling/forbedring av veiledere. Såvidt jeg har fått med meg er det også mye useriøst på mopednorge, tror vi kan få litt mer kontroll på ting i ett forum enn på en facebook-gruppe :)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere