Gå til innhold

Bilde

Fremtiden til Mopedportalen - Informasjon om forumendringer

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
69 innlegg i dette emnet

#41 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 22:37

Dette blir snakket om bak kulissene as we speak :)

snakker bare på egne vegne her, har ikke blitt tatt noen avgjørelser enda: 

Er enig i at det er mye vilt på mopednorge, men tenk hva det kunne gjort for aktivitetsnivået på ett forum! Og det med at spørsmål blir stilt mange ganger kan gjøres noe med ved hjelp av en utvikling/forbedring av veiledere. Såvidt jeg har fått med meg er det også mye useriøst på mopednorge, tror vi kan få litt mer kontroll på ting i ett forum enn på en facebook-gruppe :)

Høres forsåvidt ut som en flott plan, men det jeg lurer på er, hvordan dere skal få lurt alle medlemme derfra til Mopedportalen?

Har hørt altfor mange ganger folk som sier "Mopedportalen har mange seriøse og flinke folk, kunne gjerne fått hjelp fra de men tar så lang tid før jeg får svar ift. Moped Norge og er så stress å lage en bruker. Er au greit å kunne ha mopedgreiene på samme sted som der jeg er hele tiden" osv osv. Skal dere lokke dem med tilbud på Mcdeler? :p Funker jo det, men svir jo godt i pengekassa deres.

Er ikke negativ, hadde vært supert med den ville aktiviteten som alle gamle brukere mimrer tilbake om! Jeg bare lurer på hvordan dere tenker å utføre det :)

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#42 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 22:46

Høres forsåvidt ut som en flott plan, men det jeg lurer på er, hvordan dere skal få lurt alle medlemme derfra til Mopedportalen?

Har hørt altfor mange ganger folk som sier "Mopedportalen har mange seriøse og flinke folk, kunne gjerne fått hjelp fra de men tar så lang tid før jeg får svar ift. Moped Norge og er så stress å lage en bruker. Er au greit å kunne ha mopedgreiene på samme sted som der jeg er hele tiden" osv osv. Skal dere lokke dem med tilbud på Mcdeler? :p Funker jo det, men svir jo godt i pengekassa deres.

Er ikke negativ, hadde vært supert med den ville aktiviteten som alle gamle brukere mimrer tilbake om! Jeg bare lurer på hvordan dere tenker å utføre det :)

Har ikke noe konkret svar på det, men må jo være i form av ett samarbeid av noe slag :)  Vi må i alle fall satse mer mot en komplett nettside enn ett reint forum, tenk stanceworks for eksempel. Vi må satse mye mer på sosiale medier (facebook), nyheter, og posting av artikler. 

• Zeveren liker dette

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#43 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 23:01

Snakk med admins på moped Norge å fiks en avtale elns da? Tilby admins rabatt elns mot at de reklamerer for mp

Sent fra min A0001 via Tapatalk
  • Zeveren liker dette

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

#44 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 23:18

Snakk med admins på moped Norge å fiks en avtale elns da? Tilby admins rabatt elns mot at de reklamerer for mp

Sent fra min A0001 via Tapatalk

Det var virkelig ikke dumt, holder med Niklas her!

Men hvis det går å bare gjøre det og det kommer mange flere medlemmer her, er jo litt for mange useriøse likevel :p Må vel oppgradere mengden med Admins nokså godt? 

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#45 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2016 - 23:25

Det var virkelig ikke dumt, holder med Niklas her!

Men hvis det går å bare gjøre det og det kommer mange flere medlemmer her, er jo litt for mange useriøse likevel :p Må vel oppgradere mengden med Admins nokså godt? 

Ikke opp til meg, men det må nok flere moderatorer til ja :)  dessuten er de fleste i crewet gamlinger i forhold til mopedfolket, så vil muligens også være naturlig å få inn noen i "pre-bil-alder" til å være med å moderere i moped- og lett kategoriene når en ny side er oppe og går  :D  

• Zeveren liker dette

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#46 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 12 januar 2016 - 00:21

Ikke opp til meg, men det må nok flere moderatorer til ja :)  dessuten er de fleste i crewet gamlinger i forhold til mopedfolket, så vil muligens også være naturlig å få inn noen i "pre-bil-alder" til å være med å moderere i moped- og lett kategoriene når en ny side er oppe og går  :D  

Det beste er jo en godt erfaren smart fyr som fremdeles brenner for mopper/skruing/trimming til å væra moderator i den kategorien...for å lede og lære de unge, uerfarne, utålmodige mopedistene som prøver å få ALT til på billigst mulig måte, og mange ganger så aaaaaltfor fort...og BANG sa det, der sto "dritten"..!

TL Racing(Espen) er mannen i en sånn kategori, og meg som fungerende rådgiver i girmoppe biten som ligger inn under hans moderator kategori bit..!

Bra idé, eller en dårlig idé..?

Dette innlegget er endret av MrFIXT: 12 januar 2016 - 00:22

#47 pearl1337

pearl1337

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 288 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju MRX

Skrevet 12 januar 2016 - 09:55

Syns ikke det var no gjennomtenkt forslag, som xkingstar sier her: blir fort mye "rart" ut av det..!

Det tror jeg og det blir. Men tror ikke det vil bli 20 000 medlemmer her inne for å si det sånn. Det vil vel bli mere som annonsering spør du meg

Dette blir snakket om bak kulissene as we speak :)

snakker bare på egne vegne her, har ikke blitt tatt noen avgjørelser enda: 

Er enig i at det er mye vilt på mopednorge, men tenk hva det kunne gjort for aktivitetsnivået på ett forum! Og det med at spørsmål blir stilt mange ganger kan gjøres noe med ved hjelp av en utvikling/forbedring av veiledere. Såvidt jeg har fått med meg er det også mye useriøst på mopednorge, tror vi kan få litt mer kontroll på ting i ett forum enn på en facebook-gruppe :)

Jeg er admin på moped norge, bare skick meg en pm hvis du vil komme frem til noe løsning :)

Angående useriøsitet så er det ikke mye mere enn det vil være en hvilken som helst annen plass. Bare bla gjennom siden på facebook så ser du hvor sinnsykt mye som blir lagt ut, alt mopedrelatert

Det beste er jo en godt erfaren smart fyr som fremdeles brenner for mopper/skruing/trimming til å væra moderator i den kategorien...for å lede og lære de unge, uerfarne, utålmodige mopedistene som prøver å få ALT til på billigst mulig måte, og mange ganger så aaaaaltfor fort...og BANG sa det, der sto "dritten"..!

TL Racing(Espen) er mannen i en sånn kategori, og meg som fungerende rådgiver i girmoppe biten som ligger inn under hans moderator kategori bit..!

Bra idé, eller en dårlig idé..?

Jeg syns det burde bli mange flere admins her, generelt. Hovedsaklig for å fjerne dritt og holde styr

MH Ryz - TP86, TP Racing, TP V-Force, Metrakit MRD 28mm PWK, Metrakit Pro Race Competiton Thrower -- SOLGT

Rieju MRX 2007 - Ombygget til Pro - TP86 (portet og frest), Conti CRX tenning, TP V-Force, Metrakit MRD Carbon, Koso PWK32, Voca Bigbore -- SOLGT

Rieju MRX Pro 2004 - Bidalot 94 portet, Metrakit MRD girkasse/primærdreving, TP girtønne/6. gir, Bidalot shimset clutch, Conti CRX tenning, VForce3 reed, LFR 32-36mm innsug, Koso 32mm PWK, Yasuni R4

#48 asgeir95

asgeir95

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2016 - 20:45

Jeg syns det burde bli mange flere admins her, generelt. Hovedsaklig for å fjerne dritt og holde styr

Det er langt mindre useriøsitet her inne enn på moped norge.

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen

#49 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 januar 2016 - 20:51

Det tror jeg og det blir. Men tror ikke det vil bli 20 000 medlemmer her inne for å si det sånn. Det vil vel bli mere som annonsering spør du meg

Jeg er admin på moped norge, bare skick meg en pm hvis du vil komme frem til noe løsning :)
Angående useriøsitet så er det ikke mye mere enn det vil være en hvilken som helst annen plass. Bare bla gjennom siden på facebook så ser du hvor sinnsykt mye som blir lagt ut, alt mopedrelatert

Regner ikke med at alle 20 000 hopper inn på ett nytt forum sånn uten videre nei :p
Som sagt så er det ikke tatt noen beslutning enda, men regner med at noen i crewet vil ta kontakt for å se på mulighetene rundt en avtale eller samarbeid av noe slag

Sent from my iPad using Tapatalk
  • Henkepus og pearl1337 liker dette

#50 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 12 januar 2016 - 21:30

Jeg syns ikke det er no nevneverdig dritt her jeg...lite nesten ingen krangling og stygt språkbruk(men er jo ikke mange her heller lengre da,stort sett bare oss vanlige som veit å holde fred med hverandre), eneste jeg syns fungerer elendig her er den kjøp/salg biten som gjør så folk må etterlyse og forsøke å få solgt no ute i forumet ellers..!

Regner ikke med at alle 20 000 hopper inn på ett nytt forum sånn uten videre nei :p
Som sagt så er det ikke tatt noen beslutning enda, men regner med at noen i crewet vil ta kontakt for å se på mulighetene rundt en avtale eller samarbeid av noe slag

Sent from my iPad using Tapatalk

Da er altså det diskutert som en mulighet da..?
  • pearl1337 liker dette

#51 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 januar 2016 - 23:17

Da er altså det diskutert som en mulighet da..?

Selvfølgelig, men det er også mye annet :)  mange ting som må tas stilling til. 

#52 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 13 januar 2016 - 01:19

Selvfølgelig, men det er også mye annet :)  mange ting som må tas stilling til. 

Skjønner den..!

#53 ScottStar99

ScottStar99

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 185 Innlegg:
  • Yrke:VG2 Kjøretøy
  • Kjøretøy:Suzuki RMX 50, 14ft jolle 32hk.
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2016 - 16:00

Jeg er for en oppdatering. IMO bør moped prioriteres litt ned, og opp med andre kjøretøy. Ungdommer nå for tiden velger heller å ta buss til de blir 18 år enn å kjøre moped. Moped er bare ikke like stort lenger, og vil man holde liv i forumet bør man bare "face facts" og gjør en endring for å få aktiviteten opp igjen.

Det er desverre slik at mange venter til de er 18. Skjønner ikke poenget med det, man mister endel trafikkerfaring å, som man kunne samlet av å kjøre moped. Mange av de jeg ser tror at de samler "nok" erfaring av øvelskjøring, hjelper null når foreldre sitter ved siden av og sier hva de skal gjøre. Med moped er man sjøl ansvarlig og lærer av seg sjøl, og mye mer enn noe øvelseskjøring. 

Kjører alltid til skolen med mopeden, når været tillater det og mopeden sviver. Hver tur på 15km lærer man mer og mer om hvordan man skal håndtere i trafikken.

Desverre er ikke moped noe stort lenger. Dette har nok noe med 45km/h regelen å gjøre, ikke rart at noen ikke gidder å ta mopedlappen engang.

Er over 1000 elever som går på skolen jeg går på, men det står maks ca. 150 moped/lettsykler der. I tillegg er man så mye raskere hjemme med mopeden isteden for å ta buss.

En vei med buss: 1t, 15min. (22km)

En vei med moped: 20min. (16km)

Sier seg sjøl hva som er raskere.

Dette jeg skrev har nå lite med den nye mopedportalen å gjøre, men hvor flere som begynner med moped jo større blir forumet nok å med brukere..

Kjøretøy nå: *98' VW Passat, *Kymco super 9, *14ft alicraft 25hk *Gressklipper :lol

Tidligere Kjøretøy:*Yamaha DT50R 1992 *Pitbike 125 *Pocket Bike, *Suzuki SMX 50: Ombygge batteri

#54 Shattered

Shattered

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 735 Innlegg:
  • Yrke:Jobber i butikk...
  • Kjøretøy:02 X5 3.0D

Skrevet 02 februar 2016 - 03:05

Det er desverre slik at mange venter til de er 18. Skjønner ikke poenget med det, man mister endel trafikkerfaring å, som man kunne samlet av å kjøre moped. Mange av de jeg ser tror at de samler "nok" erfaring av øvelskjøring, hjelper null når foreldre sitter ved siden av og sier hva de skal gjøre. Med moped er man sjøl ansvarlig og lærer av seg sjøl, og mye mer enn noe øvelseskjøring. 

Kjører alltid til skolen med mopeden, når været tillater det og mopeden sviver. Hver tur på 15km lærer man mer og mer om hvordan man skal håndtere i trafikken.

Desverre er ikke moped noe stort lenger. Dette har nok noe med 45km/h regelen å gjøre, ikke rart at noen ikke gidder å ta mopedlappen engang.

Er over 1000 elever som går på skolen jeg går på, men det står maks ca. 150 moped/lettsykler der. I tillegg er man så mye raskere hjemme med mopeden isteden for å ta buss.

En vei med buss: 1t, 15min. (22km)
En vei med moped: 20min. (16km)

Sier seg sjøl hva som er raskere.

Dette jeg skrev har nå lite med den nye mopedportalen å gjøre, men hvor flere som begynner med moped jo større blir forumet nok å med brukere..

Der jeg gikk var det bare gutter med skinnhansker og sleik. Det sto kanskje 5 mopeder der, 1 godt trimma (min), alt annet originalt, og 50 scootere (mange av disse "guttene" som kjørte scooter ja) :p jeg var fra bygda, var ikke vanskelig å se :lol:
Men det er helt klart noe annet med bil ja, kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til moped ;)

: Tomt for dasspapir.... goodbye, fine ullsokker

#55 smint

smint

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 046 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha DT50R 2007

Skrevet 03 februar 2016 - 22:01

hva med å slå det sammen med andre skandinaviske og/eller store europeiske moped forum?

kanskje gjøre forumet om til engelsk, vil sikkert skape problemer for mange, men det er kanskje en risk en må ta i disse tider?

Dette innlegget er endret av smint: 03 februar 2016 - 22:03

• Ådne95 liker dette

#56 Nyheim

Nyheim

Aka Foxy

• Moderator
  • 2 261 Innlegg:
  • Yrke:Offshore - Oljeplattform
  • Kjøretøy:Yamaha DT50x 09, Yamaha DT50r 07, KTM Bora 50

Skrevet 07 februar 2016 - 13:09

Kan godt være det er nevnt tidligere, men Kjøp og Salg delen bør gjøres om til trådfunksjon igjen. Slik at folk kan lage en vanlig salgstråd, hvor folk kan kommentere. 
Akkurat som i andre emner som mekanisk, generelt, osv :) Bimmers.no har det enda slikt, og det funker best i min mening.

• Ådne95 og worki liker dette

Tungsykkel: '99 Honda Hornet 600 (CB600F)

Moped: '09 Yamaha DT50x | '07 Yamaha DT50r '86 KTM Bora 50

Se profil for full kjøretøyliste

#57 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 07 februar 2016 - 16:34

Kan godt være det er nevnt tidligere, men Kjøp og Salg delen bør gjøres om til trådfunksjon igjen. Slik at folk kan lage en vanlig salgstråd, hvor folk kan kommentere. 
Akkurat som i andre emner som mekanisk, generelt, osv :) Bimmers.no har det enda slikt, og det funker best i min mening.

Helt klart, er så enig..!

#58 Njål Nilssen

Njål Nilssen

Årets lett-mc 2013/14

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:
  • Yrke:Flymotortekniker (skrur jetmotor, med propell)
  • Kjøretøy:Suzuki TSX 2001

Skrevet 08 februar 2016 - 09:34

Syns moped enda er gøy jeg :)

Har ikke hatt så mye tid til det I det siste med nytt hus og greier, og div. bilprosjekt og andre prosjekt, men på den annen side er moped greiere å pendle til jobb med på sommerstid... går på lukta av bensin og tåler småkjøring langt bedre enn noen bilmotor gjør :) Samt det er jo latterlig billig faktisk satt ved siden av bil med tillhørede vedlikehold, forsikringer, årsavgift og ikke minst drivstoff (skal sies bilene mine bruker litt, av ymse årsaker og en smule tung høyre-fot :rolleyes)

Men at forumet har blitt mer dødt, og intressen for skruing og motor er blitt lavere med den oppvoksende "nævlebrætt-generasjon" er ikke tvil om... dog jeg håper på å kunne bidra med noe mer enn noen litt fortvilede kommenterer nå å da... :p

• Ådne95, Henrik TS50X og Stratos liker dette

Tidl. brukernavn: flyfaen

Motorgalning på heltid, både jobb og på fritid :)

ALLTID et prosjekt på gang, aller helst av den innviklede sorten ;)

DLC, Isotopisk polering, intro-termisk reaksjon, ekspansjons-forhold, ATDC, BTDC, ABDC, BBDC, IVO, IVC, EVO, EVC, EPO, EPC, IPO, IPC, mCSA, LCA, EGT, Lambda osv er HELT normale ord å ha i vokabularet... 

#59 Shons

Shons

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 652 Innlegg:
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, ZR, Tempo Corvette, Tempo Panter
Garage Garasje

Skrevet 15 februar 2016 - 11:32

Dette med å nedprioritere moped, og øke prioritet på andre ting (bil, tyngre mc) ser jeg på som et skudd for bauen for dette forumet. Det finnes forum for så å si alt! Volvoforum, bimmers, amcarclubben and so on. Da tror jeg iallefall forumet dør ut. Om jeg skal ha info om et kjøretøy eller hjelp til å ordne et eller annet på et spesifikt kjøretøy, eller bare lage logg, så velger iallefall jeg et forum som er relatert til den type kjøretøy. Jeg legger ikke ut noen tråd om min Chevrolet Corvette her, og jeg legger heller ikke ut noe om mine mopeder på amcarklubben..

Tempo: Corvette 380 1984, Panter 360 1972, Panter 370 1977

Suzuki:Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

2-Takt er kultur!

#60 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 17 februar 2016 - 00:24

Dette med å nedprioritere moped, og øke prioritet på andre ting (bil, tyngre mc) ser jeg på som et skudd for bauen for dette forumet. Det finnes forum for så å si alt! Volvoforum, bimmers, amcarclubben and so on. Da tror jeg iallefall forumet dør ut. Om jeg skal ha info om et kjøretøy eller hjelp til å ordne et eller annet på et spesifikt kjøretøy, eller bare lage logg, så velger iallefall jeg et forum som er relatert til den type kjøretøy. Jeg legger ikke ut noen tråd om min Chevrolet Corvette her, og jeg legger heller ikke ut noe om mine mopeder på amcarklubben..

du har absolutt ett poeng her, og jeg er på mange måter enig. Men det er på en måte ikke noe stort poeng å holde på slik som situasjonen er nå heller... 

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere