Gå til innhold

Bilde

Fremtiden til Mopedportalen - Informasjon om forumendringer

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
69 innlegg i dette emnet

#61 Nyheim

Nyheim

Aka Foxy

• Moderator
  • 2 261 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Offshore - Oljeplattform
  • Kjøretøy:Yamaha DT50x 09, Yamaha DT50r 07, KTM Bora 50

Skrevet 17 februar 2016 - 00:47

Dette med å nedprioritere moped, og øke prioritet på andre ting (bil, tyngre mc) ser jeg på som et skudd for bauen for dette forumet. Det finnes forum for så å si alt! Volvoforum, bimmers, amcarclubben and so on. Da tror jeg iallefall forumet dør ut. Om jeg skal ha info om et kjøretøy eller hjelp til å ordne et eller annet på et spesifikt kjøretøy, eller bare lage logg, så velger iallefall jeg et forum som er relatert til den type kjøretøy. Jeg legger ikke ut noen tråd om min Chevrolet Corvette her, og jeg legger heller ikke ut noe om mine mopeder på amcarklubben..

Dette er jeg 110% enig i. 
Hold mopedportalen mopedrelatert. Ikke utvid forumet til noe det ikke er.

Det handler også litt om sjarm.

Over til en annen ting; Dere MÅ ordne slik at bilder man legger ut i tråder via bildelinker osv, autotilpasses til en fast størrelse. Hater at store bilder man finner på nett, blir like stort i tråden når man linker til det. Det bør være en standardstørrelse på alle bilder, som er passelig, ikke for lite, ikke for stort, også kan man få se fullversjonen av bildet ved å trykke på det.

Dette innlegget er endret av Nyheim: 17 februar 2016 - 00:49

• Henkepus liker dette

Tungsykkel: '99 Honda Hornet 600 (CB600F)

Moped: '09 Yamaha DT50x | '07 Yamaha DT50r '86 KTM Bora 50

Se profil for full kjøretøyliste

#62 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 17 februar 2016 - 01:40

Er sååååå dønn enig med de siste inlegga her, la hovedprioriteringa her væra MOPED, prosjekter og kjøp & salg rundt det..!

DON'T SELL OUT..!

Men hva mener MC-DELER sin evt talsmann om det her da, få høre..?
  • Henkepus liker dette

#63 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 17 februar 2016 - 08:36

Er sååååå dønn enig med de siste inlegga her, la hovedprioriteringa her væra MOPED, prosjekter og kjøp & salg rundt det..!

DON'T SELL OUT..!

Men hva mener MC-DELER sin evt talsmann om det her da, få høre..?

"MC-Deler" eller rettere sagt, meg som privat person, kommer nok hit for å lese om ting opp til 125cc. MC-Deler har vell ikke noen konkrete meninger på akkurat hva som skal gjøres her, det ville også være helt feil. K-E står for teknisk drift og videreutvikling av forumet, moderatorer vedlikeholder innholdet som DERE lager. Dette er vell en beslutning som må taes litt i felleskap. Om bil, MC, ATV, MX, Trikes og sparkesykkel blir fokuset fremover, så vil nok jeg fremdeles være her.

Når det er sagt, så må kanskje noen forandringer til. Joda, nå er det vinter og folk som lager nye innlegg etc, er på sitt laveste nivå, det virker helt dødt, men selv når sommeren er her, så er tallene lavere enn de har vært. Mulig vi har nått ett "stabilt" tall nå, mulig at Facebook ikke stjeler flere medlem, men dersom det fortsetter å gå ned, så vil Mopedportalen forsvinne i "praksis" om ett par år. Jeg mener vertfall at Mopedportalen skal gjøre dette veldig konservativt. Så langt som motoriserte kjørtetøy går, så er Mopedportalen sagnomsust og det vil i mine øyne fremdeles være trist, dersom 125cc og nedover skulle bli en slags nisje på dette forumet. 

Bare min mening som privatbruker, MC-Deler har ikke noen vetorett på dette punktet uansett.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#64 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
  • Kjøretøy:200sx S13
Garage Garasje

Skrevet 24 februar 2016 - 17:52

Tror det blir vanskelig å øke medlemstallet i nevneverdig grad. Mopedinteressen er jo som nevnt dalende, og facebook tar over. 200sx-forumet har jo laber aktivitet nå, og selve klubben la ned i fjor. Det er jo ikke mindre en fire norske Facebook-grupper som handler om 200sx, og alle sammen har forholdsvis høy aktivitet. Jeg føler at jeg ikke får hjelpen jeg trenger på Facebook, så hvis jeg ikke får svar på 200sx-ogn, tyr jeg til utenlandske forum. 

Kanskje det ikke er så dumt å slå seg sammen med et dansk eller svensk forum? Det virker som de har en del ganske seriøse bygg, men igjen, det er vel fortsatt ikke 16-åringene som står for de villeste oppsettene? 

• Ådne95 liker dette

Hverdagssendaen :wub  Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.

Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2 

#65 Nyheim

Nyheim

Aka Foxy

• Moderator
  • 2 261 Innlegg:
  • Yrke:Offshore - Oljeplattform
  • Kjøretøy:Yamaha DT50x 09, Yamaha DT50r 07, KTM Bora 50

Skrevet 06 mars 2016 - 03:28

Jeg håper virkelig at sysadmin, admins og moderatorer her på mopedportalen innser at dette forumet er et mopedforum, ikke annet. Det fins egne forum for bilmerker, om det måtte være BMW, Toyota, Honda, Audi, Mercedes, uansett. Det fins egne forum for motorsykler, snøscootere, etc.

Det fins bare et forum for moped derimot, og det er mopedportalen.com. Jeg er 21 år, og det som bringer meg tilbake til forumet her er at det faktisk er et forum for moped. Om dette går over til å bli et forum for en hel haug av forskjellige emner og ikke et forum for moped, så hadde jeg ikke kommet tilbake, desverre. Og den dagen det ikke er mopedportalen, så står brukeren min som inaktiv.

For bilen min har jeg bimmers.no, for snøscooteren min har jeg scooterforum.no, for mopeden har jeg mopedportalen.com.

Tror flere er enig i dette :) 

Mopedportalen er et fantastisk forum, og har betydd mye for meg siden jeg registrerte meg som 15-åring i 2010 :) Jeg bryr meg ikke om det er 2 aktive brukere om dagen, så lenge det er et forum relatert til moped og en avdeling til lettsykkel. Jeg tror at moped aktiviteten går opp og ned, og det er fult mulig at aktiviteten her på forumet går opp de neste årene.

Dette innlegget er endret av Nyheim: 06 mars 2016 - 03:31

• Zeveren liker dette

Tungsykkel: '99 Honda Hornet 600 (CB600F)

Moped: '09 Yamaha DT50x | '07 Yamaha DT50r '86 KTM Bora 50

Se profil for full kjøretøyliste

#66 Razer32uhhu

Razer32uhhu

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 09 mars 2016 - 17:39

Har vertfall kjøpt mopedportalen stickers som jeg skal kjøre rundt med nå for å promotere denne siden litt, så dere får ikke lov til å bytte navn nå  :lol

#67 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 09 mars 2016 - 21:13

Har vertfall kjøpt mopedportalen stickers som jeg skal kjøre rundt med nå for å promotere denne siden litt, så dere får ikke lov til å bytte navn nå  :lol

Har det jeg og, skall slenge på et på Derbi'n min..!
  • Razer32uhhu liker dette

#68 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 09 mars 2016 - 23:21

Har det jeg og, skall slenge på et på Derbi'n min..!

Samboer som får sett det da eller? Du har jo stort sett bare moppa i stua ;) :p :D

I kid, i kid..................!

• henhy liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#69 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 10 mars 2016 - 01:38

Samboer som får sett det da eller? Du har jo stort sett bare moppa i stua ;) :p :D

I kid, i kid..................!

Hahaha, neida...har jo 4 helsprøe råkuule katter og da..!

#70 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 796 Innlegg:
  • Yrke:Automatiker, Multidicipline MC & Commissioning Tek/Ing
  • Kjøretøy:Suzuki Tsx 98, Toyota xD

Skrevet 13 mars 2016 - 17:56

Syns det ble bedre med ferre katogorier jeg :) Lettere å se hva som er nytt, mindre klikking og lasting av sider etc. Mere scrolling i stedet ;d 

En funksjon som kunne vært, var å lage til: Vis antall topicer pr. side: feks: 25-50-75-100. Så er det mindre klick og mere scrolling og brukeren kan selv velge hva han syns er behagelig :) 

Ang. facebook så er eneste grunnen til at de er mangen på gruppa der er pga. det er så mangen som henger på facebook hele dagen, kver dag. 

Personlig så får jeg helt noia av facebook, uoversiktelig, masse reklame, en del virus. Derfor bruker jeg forum, der står det skreve, man kan redigere topicer, de blir værende på sin plass i ro og fred ;d 

Men det er meg da, bruker bare facebook til å snakke med kona når jeg er offshore xD

TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 
3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere