Heisann! Lenge siden jeg har posta noe her, men sliter litt med en bil jeg kjøpte for litt siden, har posta på bimmers, men slengern ut her og
Har en e46 318i facelift 2002 med 190 000km på tellern, det er noe veldig rart med motoren. (Veit N42 er dritt, men prøver forde..... )
Helt siden jeg fikk den har det vært sånn at når jeg starter den går den bare på 2 eller 3 sylindere, men så har det vært sånn at jeg kan slette feilkoden når motorlampa kommer opp så går den på 4 og går relativt bra, ikke 100%, men reelativt bra. MEN så når jeg stopper og starter bilen er den helt dritt igjen og er som den var i utgangspunktet.
Så har jeg feilsøkt og utelukka en del ting. Delene jeg har bytta har vært brukte bare for å nevne det.
-Bytta alle 4 coiler
-Plugger
-Bytta begge kamakselssensorene
-Bytta begge Vanos solenoidene
-Sjekka timinga grovt på registerkjedet for å utelukke registerhopp
-Bytta lmm
Så har jeg funnet ut at hvis jeg plugger ut pluggen som går til den elektriske motoren som sitter på toppen, den som styrer vanos / vvt akslingen starter motoren og går på alle 4 sylindere hele tiden, plugger jeg denne inn igjen går den møkk... Anntar da at det er noe med vanosen / vvt synstemet, men jeg aner ikke HVA! Kan selvfølgelig ha noe med noe annet å gjøre, men er liksom noe galt med dette vanos slæsh vvt systemet jeg mistenker nå....
Please help.
Video av kjøring da den går "bra":
Video av hvordan vvt motoren oppfører seg da jeg prøver å starte med og uten (tilslutt) vvt aksels-position-sensor(?) plugget til :
Håper på hjelp!
Dette innlegget er endret av Dahlern: 04 januar 2016 - 00:52