Gå til innhold

Bilde

Dagens endringer - 26.02.2016

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
25 innlegg i dette emnet

#1 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 400 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Leder Tidligutrustning Stål
  • Kjøretøy:BMW F01, KTM 640 LC4
Garage Garasje

Skrevet 26 februar 2016 - 15:37

Velkommen tilbake! :)

Når aktivitetsnivået gikk oppover var vi alltid flinke til å tilpasse oss ved å blant annet legge til flere kategorier for å gi bedre oversikt og mindre press på de mest besøkte delene av forumet. Dette fungerte på sin tid ypperlig. Brukerne fant lett frem og fikk gode svar fort. 

Men aktiviteten her er ikke den samme lenger, den har gått drastisk nedover i en årrekke. Manglende tiltak har ført til at enkelte deler av forumet ikke har vært besøkt i det hele tatt. Jeg har derfor gjort en del endringer på kategoriinndelingen her. Målet er at færre kategorier vil gi flere besøkende per kategori, og dermed en høyere aktivitet der. Dette vil forhåpentligvis resultere i bedre og raskere svar for våre nye medlemmer, samt flere kommentarer på saker som våre veteranbrukere diskuterer. 

For å nevne den mest drastiske endringen:

"Moped", "Scooter" og "Lett-Motorsykkel" kategoriene som hver var oppdelt i "Generelt", "Mekanisk", "Elektrisk" og "Utseende" har nå blitt slått sammen til "Generelt", samt en ny kategori "Prioritert" der vi plasserer alle prioriterte emner som omhandler kjøretøygruppen. Mopedprosjektene har også blitt slått sammen til en kategori. Tidligere var det tre ("Cross/SM", "Racing" og "Hyper").

Ellers har jeg også slått sammen og fjernet en del andre kategorier som har hatt så godt som null aktivitet det siste året.

Kjøp og salg:

Kjøp og salg har lenge vært dårlig, og vi har slitt med å konkurrere med finn.no som har tilbudt gratis annonsering på deres "Torget" i flere år nå. Jeg har derfor fjernet den annonsebaserte applikasjonen og lagt til de gamle kjøp og salg kategoriene i forumet. Dere finner de nederst.

Endret forside:

Fjernet den gamle "Portalen" vi hadde før. Nå havner man rett på forumet i stedet. Ingen vits med en forsidene med nyheter om ingen skriver nyheter. 

Forumsoftwaren:

Oppgradert fra 3.4.4 til 3.4.9, ingen store endringer. 

Skins/Tema:

Vi er nå tilbake til standard skin fra Invisionpower. Dette på grunn av feil og mangler i de temaene vi hadde før.

Jeg har også lagt til et sort tema, siden det alltid har vært ønsket av brukerne. Dere finner den i temavelgeren ("Endre utseende") nederst til venstre. Temaet heter "Mørk".

• Henkepus liker dette

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!

#2 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 26 februar 2016 - 16:06

Gjelder ALT det her i MOBILVERSJONEN også..?

#3 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 400 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 26 februar 2016 - 16:08

Den såkalte "mobilversjonen" er bare et tema som automatisk blir valgt på mobile enheter for å gi en bedre brukeropplevelse. Forumet er fortsatt det samme, så ja, endringene gjelder for "mobilversjonen" også :)

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

#4 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 26 februar 2016 - 17:08

Mørk <3
  • malossi liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#5 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 26 februar 2016 - 17:11

Har sett det før at noen funksjoner ikke var tilgjengelig på mobilversjonen..!

Men sånn foreløbig så ser detta her JÆVLIG bra ut, et utrykk jeg forøvrig svært sjeldent bruker..!

DET ENKLE, ER OFTE DET BESTE..!

#6 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 26 februar 2016 - 19:33

Likte den gamle skinen, har savnet den! Andre passet akkurat ikke til skjermformatet mitt, littegrann for bred :lol

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#7 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 26 februar 2016 - 22:05

Blir navnet på forumet her fortsatt Mopedportalen...JA eller NEI..?

#8 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2016 - 13:21

Hallo, jeg spør jo om no(her også)..?

#9 asgeir95

asgeir95

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2016 - 13:47

Dette likte jeg :)

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen

#10 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 400 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 27 februar 2016 - 15:02

Blir navnet på forumet her fortsatt Mopedportalen...JA eller NEI..?

Vedlagt fil  Mopedportalen.PNG   178,49K   2 Antall nedlastinger

Ser slik ut, ja!  -.-

• Zeveren og henhy liker dette

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

#11 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2016 - 20:29

Ok, da kan jeg sette MOPEDPORTALEN stickers på Derbi'n og evt flere plasser, viktig å reklamere for Norges ENESTE ordentlige moppe portal..!

#12 Razer32uhhu

Razer32uhhu

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 28 februar 2016 - 16:28

Er det bare meg eller funker ikke linkene fra f.eks google til mopedenportalen lengre? kommer bare sånn error shit, er helt sikker på at det funka før..  :no

#13 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 400 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 28 februar 2016 - 17:56

Ja, jeg driver å flytter en del emner ennå, så veldig mange av emnene som kommer opp som treff på google er utilgjengelige for dere. Jeg flytter og gjør de tilgjengelig så raskt jeg kan, men vi snakker om rundt 100 000 emner...  :unsure

• Zeveren liker dette

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

#14 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 28 februar 2016 - 18:48

Ja, jeg driver å flytter en del emner ennå, så veldig mange av emnene som kommer opp som treff på google er utilgjengelige for dere. Jeg flytter og gjør de tilgjengelig så raskt jeg kan, men vi snakker om rundt 100 000 emner...  :unsure

Oisann, ikke så få nei  :o Hvis det ønskes, så kunne jeg evt hjulpet? Hvis ikke hjulpet med det, men som admin? Aktiv hver dag, og tror ikke så mange syns jeg er frekk eller lignende  :p

Tenkte siden jeg føler det er ganske få admins (unntatt deg og 4Life) som er aktive for tida  :unsure Burde nok få inn fersk blod snart, ikke bare meg jeg tenker på :p

• 4life liker dette

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#15 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:

Skrevet 28 februar 2016 - 19:48

Jeg trekker meg gjerne for å få plass til nytt blod her i crewet. Dette forumet trenger virkelig et bytte,etter min mening.

Dersom jeg måtte mene noe om hva man burde se etter ang nye mods,så er det lav alder. Det hjelper ingen at 90% av crewet er over moped alder inkl meg selv. Selv om jeg gjerne er noenlunde aktiv (som er veldig varierende for tiden),så er jeg ikke på nær så engasjert som jeg mener et nytt og friskt crew kunne ha vært. Bare det å vise en ung gruppe engasjerte entusiastiske 15-17 åringer tilliten verdig til å drifte forumet tror jeg ville ha hevet både standard og generellt engasjement her inne betraktelig.

Dersom dette het bilportalen (som det egentlig lever opp til nå om dagen) så ville jeg ment at gjerne flere av dagens crew medlemmer kunne få blitt værende,men dette er et moped forum. Bil media finnes det masse av andre steder. Det er helt greit at det er en bil seksjon her på forumet,og det er kjempe greier at dette holder på gamle medlemmer,men det hjelper ikke MOPEDportalen i stor grad.

Jeg har valgt å ikke være aktiv "bak i kulissene" som det heter seg på fint,men om det er et tema som burde være høy aktuellt,så er det å bytte ut nåværende crew. Jeg hakker ikke ned på noen,men det er nok best at så og si samtlige burde frasi seg stillingen sin til fordel for andre,meg selv inkludert. Å da mener jeg prioriteringen bør være alder. La unge få prøve seg. Hva så om det går litt trått i starten? Denne oppgaven vokser på folk,dette vet de fleste som har vært eller er moderator på forum rundt forbi.

La de nye få tilliten,og de bringer ny energi flere medlemmer,og ikke minst mer moped aktivitet inn i forumet. De som driver bilprosjekt skal selvfølgelig få drive med det,dersom de ønsker. Ingenting behøver endres i strukturen av forumet,iaf ikke i innledningsfasen. La et par engasjerte nye mods/admins ta over resten av "ansettelsen" av ytterligere crew medlemmer. Dette forumet var i sin glans da de fleste i crewet faktisk var i moped alder. F.eks helt i starten av mopedportalen. Så Zeveren er hjertelig velkommen av meg iaf. Å han vet helt sikkert om flere med samme engasjement som han,og som også er i moped alder.

Når det er sagt,så er helt sikkert dette i planene framover. Jeg mener dette bør skje så raskt som mulig,men flertallet + admins bestemmer når og hvem osv så dette er ikke noe jeg legger meg opp i,men tommelen opp her i fra til nytt crew :)
  • Zeveren og BjørneMann liker dette

#16 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 28 februar 2016 - 20:24

Jeg trekker meg gjerne for å få plass til nytt blod her i crewet. Dette forumet trenger virkelig et bytte,etter min mening.

Dersom jeg måtte mene noe om hva man burde se etter ang nye mods,så er det lav alder. Det hjelper ingen at 90% av crewet er over moped alder inkl meg selv. Selv om jeg gjerne er noenlunde aktiv (som er veldig varierende for tiden),så er jeg ikke på nær så engasjert som jeg mener et nytt og friskt crew kunne ha vært. Bare det å vise en ung gruppe engasjerte entusiastiske 15-17 åringer tilliten verdig til å drifte forumet tror jeg ville ha hevet både standard og generellt engasjement her inne betraktelig.

Dersom dette het bilportalen (som det egentlig lever opp til nå om dagen) så ville jeg ment at gjerne flere av dagens crew medlemmer kunne få blitt værende,men dette er et moped forum. Bil media finnes det masse av andre steder. Det er helt greit at det er en bil seksjon her på forumet,og det er kjempe greier at dette holder på gamle medlemmer,men det hjelper ikke MOPEDportalen i stor grad.

Jeg har valgt å ikke være aktiv "bak i kulissene" som det heter seg på fint,men om det er et tema som burde være høy aktuellt,så er det å bytte ut nåværende crew. Jeg hakker ikke ned på noen,men det er nok best at så og si samtlige burde frasi seg stillingen sin til fordel for andre,meg selv inkludert. Å da mener jeg prioriteringen bør være alder. La unge få prøve seg. Hva så om det går litt trått i starten? Denne oppgaven vokser på folk,dette vet de fleste som har vært eller er moderator på forum rundt forbi.

La de nye få tilliten,og de bringer ny energi flere medlemmer,og ikke minst mer moped aktivitet inn i forumet. De som driver bilprosjekt skal selvfølgelig få drive med det,dersom de ønsker. Ingenting behøver endres i strukturen av forumet,iaf ikke i innledningsfasen. La et par engasjerte nye mods/admins ta over resten av "ansettelsen" av ytterligere crew medlemmer. Dette forumet var i sin glans da de fleste i crewet faktisk var i moped alder. F.eks helt i starten av mopedportalen. Så Zeveren er hjertelig velkommen av meg iaf. Å han vet helt sikkert om flere med samme engasjement som han,og som også er i moped alder.

Når det er sagt,så er helt sikkert dette i planene framover. Jeg mener dette bør skje så raskt som mulig,men flertallet + admins bestemmer når og hvem osv så dette er ikke noe jeg legger meg opp i,men tommelen opp her i fra til nytt crew :)

Enig med deg i en god del her ang nytt blod som brenner mere for moped m/mere, men da må det også brenne på riktig måte med tanke på hvordan personen takler andre brukere..!

Men jeg syns da ikke du skall trekke deg, for når du er aktiv så er du jo rundt om på forumet her, med tips og innspill i moppe og scooterverden..!

#17 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 062 Innlegg:
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 28 februar 2016 - 20:27

Ja nytt blod hadde absolutt vært en del av løsningen(No offence til admins, dere gjør en sabla god jobb!)
Men skal vi tenke på å fortsette med å ha mye fokus på moped må vi nesten ha ett par som faktisk er i mopedtiden :-)
Men som jeg forstår det med å lese litt mellom linjene skal bil og andre kjøretøy som ikke er moped, trekkes sakte men sikkert ut...
But why??
Jeg er opptil flere ganger daglig inne og leser på bilsekskjonen, og det er mange grunner til det
1-rett og slett for å ha noe å gjøre, ferdig å lese alt av moped, så da leser jeg gjennom mesteparten av bil-prosjekter og følger pågående prosjekter i stillhet rett og slett for at jeg ikke har noe fornuftig å komme med annet enn: ser bra ut, kuuule felger!, likte bredderne osv, dere skjønner tegningen...
2- det som kommer etter moped er jo ingen overraskelse, bil, som da bli "the shit" om 1 år ca, men samtidig kommer jeg til å mekke moped, kansje litt mindre, men kommer til å fortsette..
Men kommer og til å mekke, tune, style bil og da er det sabla gret å ha i bakhodet ideer og bilder fra prosjekter her :-)
2- kunnskap, all kunnskap er fornuftig kunnskap, om det er hvordan incoming bredda Felgene, eller hvordan tore Monterte større motor i corollaen sin, som et syns begge er veldig bra prosjekter, så er det grett å få planta inn i hjernebarken :-)

Så å sile ut aktive medlemmer fra bilsekskjonen tror jeg blir å skyte selv i tåa..
Kan gjerne heve frem moped, men må ikke gå tilbake men en enkelt gruppe :-)

Men fixit, hvem er det som ikke kommer overens her inne? Jeg syns mopedportalen er ett sabla trivelig sted, og er lite dritslenging i forhold til Facebooksider osv :-)
Raggan mästa gå

#18 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:

Skrevet 28 februar 2016 - 20:37

Kan delta på forumet uten å være i crewet. Synes de unge skal få styre uten at gamlinger som meg må delta. Tror ungdom er redningen her. Aktiv er en selvføge for å bli med,men det bør være opp til de som skal sette opp et nytt crew
Jeg mener: behold bildelen. Mitt poeng er å bytte til nytt crew. Ikke endre forumet mtp kategorier. Så om du hintet til meg cossen,så vil jeg ikke fase ut bil. Men øke moped.
  • cossen liker dette

#19 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 28 februar 2016 - 20:39

Men fixit, hvem er det som ikke kommer overens her inne? Jeg syns mopedportalen er ett sabla trivelig sted, og er lite dritslenging i forhold til Facebooksider osv :-)

Skjønte ikke spørsmålet ditt, hva tenkte du på..?

#20 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 062 Innlegg:
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 28 februar 2016 - 20:40

Skjønte ikke spørsmålet ditt, hva tenkte du på..?

Det du skrev til Kenneth, om hvordan personen takler andre mennesker
Raggan mästa gå

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere