Da har det seg slik at jeg har blitt en stolt eier av en volvo 740 stv 1990. Fikk den for 6000kr, noe som egentlig var litt for billig Den sveiv ikke når jeg kjøpte den, men heiv i et par nye plugger og en ny luftmengdemåler så fyrte den opp til liv. Den går ganske surt og sviver veldig lavt på tomgang, bremser har den nesten ikke hørt om, men presser man pedalen ned til gulvet så stopper den sakte men sikkert, man må ty til mannekrefter på ratte da servoren kutter et par ganger, girer ganske hardt, er rådebank ++. Men den sviver og går framover
har kvitteringer fra 2007 frem til nå på 200 000kr i servicer og deler så bilen er generelt i god stand
DSC_0342.JPG 218,28K
12 Antall nedlastinger
Plan for bilen: Gjort/skaffet/mangler
Litt info om bilen, hva som er gjort og hva som skal gjøres:
Er en Volvo 740 stv 1990mod med b230f motor og automat kasse. Skal hive i en b200ft eller b230ft motor som skal trimmes med en m47 eller m90 manuel kasse. Fronten er ganske stygg på de nyeste modellene av 740, så den skal byttes til 940 front. Har hivd på hvite blinkers foran nå, så den ser sånn tålig ut. Satt på ett sett med galaxy 16" felger som jeg låner av faren min, men det er bare midlertidig da han vil ha de tilbake ganske fort, noe folk som vet åssen felger det er hadde skjønt ganske fort Fant en sort vinge i garasjen som hadde stått på en 760, så fikk hivd den på, og syns den passa ganske fint i sort. Varma fangerne da de var helt hvite, og ble overraska over at det ble så bra å varme de, så tok speilene i samme slengen. Reiv ut setene i bagasjerommet da jeg ikke trenger 7 seter når jeg skal ha basskasse, og det er heller ikke godkjent i vognkortet
Fler bilder av bilen:
Så da håper jeg folk vil følge prosjektet, og er alltid åpen for tips, så setter pris på alle tips og lignende kommer til å bli et prosjekt som tar god tid da det fortsatt er 10 måneder til jeg får lappen, og er manko på penger. Men skal nok bli no bil ut av det til slutt
Dette innlegget er endret av volvofyr99: 09 juli 2016 - 23:29