Gå til innhold

Bilde

Julius's Triumph Herald

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
12 innlegg i dette emnet

#1 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Profesjonell teppelufter
  • Kjøretøy:BMW E34, Honda Wallaroo, Yamaha Aerox & JogRR
Garage Garasje

Skrevet 09 mai 2016 - 12:52

Har innkjøpt en Triumph Herald :p Kommer oppdateringer med bilder osv, men vil desverre ikke skje noe her før jeg får ordnet sveiseapperat. Blir mer som en tråd spørsmål angående biltrimming osv, da jeg har tenkt å få litt mer futt i denne.. Noen spesielle plasser man kan kjøpe deler til disse bilene? både tuning relatert og styling :)

Har meget lite peiling på disse bilene, så er mye mulig det er en triumph vitesse :p Noen som har litt mer peiling enn meg som kunne oppklart det? Mener jeg på jeg har likens grill iaf :D og er en cabriolet :)

Triumph-vitesse_zpskbnsrkjv.jpg

Dette innlegget er endret av Julius1999: 09 mai 2016 - 12:53

• malossi og Spudlebob liker dette
FUBAR- fucked up beyond all recognition :p

#2 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 068 Innlegg:
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 09 mai 2016 - 14:23

Evig rått Amund!!!!! :-D
Raggan mästa gå

#3 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 729 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 09 mai 2016 - 15:36

Hahaha jævla rå :lol Digger den, følger her!

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#4 Iserbil

Iserbil

Årets veteransykkel 13/14 Årets bil 13/14 Årets Prosjekt 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 572 Innlegg:
  • Kjøretøy:Shadow '99 , Super Cub '63, Corolla '75, CB125 '70
Garage Garasje

Skrevet 09 mai 2016 - 19:46

Faen så grommt! må slenge ut mye bilder! :cool

med tanke på deler så er det gruppe på facebook for disse..

Triumph laga jo no større motorer, kanskje mulig få smetta nedi no slikt? Vis ikke, så er det ikke-crossflow topp på de og da er det er lite helvete å sveise grenrør/manifold fordi de begge er på samme side, men det går vis du vil :lol   altså med å sette på 2 dobble, sveise deg ett grenrør og ny eksos, frese ned toppen for mer kompreson og setter i en kvassere kamm/sliper om kammen du har om du ikke får tak i ny så vil eg tru du nesten har dobbla hestene dine :) er vel rundt 50 i den?

trenger jo ikke såå mye hester da de ikke veier noe som helst! veit du hva vekta på cabben er?

Dette innlegget er endret av Iserbil: 09 mai 2016 - 19:46

Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999

Bil:      Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982

www.facebook.com/RallyRolla

#5 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 09 mai 2016 - 21:22

Faen så grommt! må slenge ut mye bilder! :cool
med tanke på deler så er det gruppe på facebook for disse..

Triumph laga jo no større motorer, kanskje mulig få smetta nedi no slikt? Vis ikke, så er det ikke-crossflow topp på de og da er det er lite helvete å sveise grenrør/manifold fordi de begge er på samme side, men det går vis du vil  altså med å sette på 2 dobble, sveise deg ett grenrør og ny eksos, frese ned toppen for mer kompreson og setter i en kvassere kamm/sliper om kammen du har om du ikke får tak i ny så vil eg tru du nesten har dobbla hestene dine :) er vel rundt 50 i den?

trenger jo ikke såå mye hester da de ikke veier noe som helst! veit du hva vekta på cabben er?

Uten at jeg vet helt hvilken model jeg har osv. Så lå vekta på rundt 800 KG, hvis det er Herald varierer HK fra 31-61 ish på de forskjellige modellene. Vitesse har litt mer HK, 70-100 ish hvis jeg husker riktig. :)

Bilde av slik den står nå. Kanalene er helt spist opp av rust så dette må sveises før jeg kan sette sammen :(

4a99bc83314b664c92b1eb13a7f31323.jpg

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

#6 incoming

incoming

Addict

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 10 856 Innlegg:
  • Yrke:Sveiser/platearbeider
  • Kjøretøy:'10 Golf 2.0TDI 4M - '95 ZZR600 - '77 Audi 80
Garage Garasje

Skrevet 14 mai 2016 - 09:18

Kvass kam, høvla topp, stivere ventilfjører og to doble, så kan du fort varve en del mer enn det den gjør org, og får brukbart mer med effekt. når du passerer 100hk i en så lett bil, så går det ikke så dårlig lenger :)

Angående styling er det vel ikke akkurat bredt utvalg til disse vil jeg tro. Ville hvertfall lakkert grillen mørkegrå. Få den litt nærmere bakken, rundt 50-60mm hadde gjort MYE utseende messig. Felgene ser greie ut etter min mening, om det er slike som er på bilen i første posten :) Disse er jo faktisk ganske fine/tøffe fra før, Less is More ;)

'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS

X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497

"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"

#7 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 14 mai 2016 - 14:14

Kvass kam, høvla topp, stivere ventilfjører og to doble, så kan du fort varve en del mer enn det den gjør org, og får brukbart mer med effekt. når du passerer 100hk i en så lett bil, så går det ikke så dårlig lenger :)

Angående styling er det vel ikke akkurat bredt utvalg til disse vil jeg tro. Ville hvertfall lakkert grillen mørkegrå. Få den litt nærmere bakken, rundt 50-60mm hadde gjort MYE utseende messig. Felgene ser greie ut etter min mening, om det er slike som er på bilen i første posten :) Disse er jo faktisk ganske fine/tøffe fra før, Less is More ;)

Ganske sikker på at felgene er slike vanlige "ekstradekkfelger" hvis du skjønner, med en chrome kopp oppå :) Nå har jeg aldri skrudd på bil før, men er jo demperne jeg skifter for å senke den. Men er dempere universale eller må jeg ha en spesiell type demper til en spesiell bil? :p

#8 incoming

incoming

Addict

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 10 856 Innlegg:
  • Yrke:Sveiser/platearbeider
  • Kjøretøy:'10 Golf 2.0TDI 4M - '95 ZZR600 - '77 Audi 80
Garage Garasje

Skrevet 15 mai 2016 - 11:19

Ganske sikker på at felgene er slike vanlige "ekstradekkfelger" hvis du skjønner, med en chrome kopp oppå :) Nå har jeg aldri skrudd på bil før, men er jo demperne jeg skifter for å senke den. Men er dempere universale eller må jeg ha en spesiell type demper til en spesiell bil? :p

Fjørene bestemmer høyda. Demperen stopper fjøra fra å gynge opp og ned i humper.

Kan bruke mange forskjellige dempere, må bare finne de som passer (ideelt sett burde du ha kortere og stivere demper når du senker så du fortsatt får riktig slag og styrke på demperen)
Jeg kjører f.eks. med Golf 1 dempere foran og Golf 3 dempere bak på Audien min :)

'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS

X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497

"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"

#9 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 26 juni 2016 - 14:36

Skjer VELDIG lite her pga mangel på sveiseapperat.. hvis noen har ett fint pinne-sveiseapperat til en billig penge si ifra; helst rundt sørlandet ellers må dere ha mulighet for å sende det :) 

#10 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 10 oktober 2016 - 12:18

Blitt fortsatt gjort lite her, da jeg fikk bot + at jeg egentlig måtte betale 10k til forsikringsselskapet i egenandel.. de fant ut de hadde kødda det til, så nå nærmer det seg nok sveiseapperat :D Noen som vet om denne må godkjennes for å få skilter? Iom det er veteran osv? Vurderer å lage "driftebil" av den siden jeg så og si skal bygge fra scratch uansett.. :D

#11 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 19 oktober 2016 - 09:12

Noen tips til hva slags lakk jeg kan bruke på cylinderhodet/ventildekselet eller hva det heter? Kan man bare bruke vanlig lakk eller må man ha varmebestandig? Aldri mekka bil før så vet ikke hvor varmt det blir der hehe :p

#12 asgeir95

asgeir95

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2016 - 21:10

Helst varmebestandig lakk :)

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen

#13 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 19 oktober 2016 - 21:14

Noen tips til hva slags lakk jeg kan bruke på cylinderhodet/ventildekselet eller hva det heter? Kan man bare bruke vanlig lakk eller må man ha varmebestandig? Aldri mekka bil før så vet ikke hvor varmt det blir der hehe :p

lakkerte med vanlig lakk på min 190, holder seg fortsatt. blir ikke sykelig varmt på toppdekselet, men det kan være lurt å bruke varmebestandig lakk

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere