Gå til innhold


Bilde

Suzuki TSX // AM6 80cc

moped skruzuki trim 80 hyper tuned turbo

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
10 innlegg i dette emnet

#1 smeggost

smeggost

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • Registrert: 07-juli 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Nesset
  • Yrke:Skole
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 // Honda NSR 125
Garage Garasje

Skrevet 06 juli 2016 - 20:40

Har aldri lagt ut noen skikkelige posts her på mp, men vil prøve meg nå da jeg har et prosjekt som jeg driver på med. Jeg har en tsx som jeg fikk av min far for noen år siden. Årsmod er ukjent, og den får nok aldri skilt igjen, så det blir mer en bygdemoped. Jeg har en am6 motor hos min mor som sto i et halvferdig aprilia prosjekt som jeg kjøpte av Wonderbjarne (?) her på forumet. Men jeg fikk aldri ut fingeren og etter at politiet trappet opp sin kamp mot trimmede mopeder turte jeg heller ikke ta ut skilt til den. Jeg solgte unna delene og sitter igjen med en godt trimma motor som omtrent ikke har blitt brukt.

 

Jeg har hørt at 2 av motorfestene passer iforhold til am6 motoren, det siste skjærer jeg ut og sveiser dit det skal. Jeg har litt erfaring, men ikke for mye heller. Men tror ikke det kommer til å bli så vanskelig å få en motor til å sitte fast? Og am6 motoren kan du starte kun med coilen, så jeg driter i elnett. Men jeg lurte på om jeg ville få på skivebremser fremme, kanskje bak men har hørt det er et styr. Tror man kan sette på dempere osv fra RMX (?). Uansett, jeg er stuck i en bortgjemt dal og har ikke skilt på lettsykkelen, så deler er et lite problem atm. Motoren står også hos min mor, den blir med hit neste gang jeg reiser hit i sommer. Jeg legger ut bilde av det jeg har å jobbe med litt senere, trenger tips, så håper at noen har et par på lur ;) 
 

Motoroppsett:

 

Blokk: AM6
Sylinder: Maxima
Veiv: doppler endurance
eksos: Turbokit GP Cromada
Gasser: DellOrto VHST 24mm
Reed: TP Vforce
Luftfilter: UNI

Tenning: Org, med TP coil

 

Bildet er tatt før jeg vasket rammen :)

Vedlagt fil  20160625_224725.jpg   283,26K   6 Antall nedlastinger 

 

Spoiler

Dette innlegget er endret av smeggost: 07 juli 2016 - 00:55

  • Dt50/70 liker dette

Aprilia RS 125 2005
Honda NSR 125 2003

Suzuki TSX 

 

 


#2 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 06 juli 2016 - 21:04

Følger! Spennende prosjekt! Har selv en tsx med am6, så du må bare spørre om du lurer på noe ☺ angående dempere så passer showa forstilling fra rmx nesten rett på, jeg har det på min har også svingarm og bakdemper fra rmx. Der må svingarmen kappes litt i bredden og det øvre demperfeste må flyttes lengre ut slik at den ikke blir alt for lav. Har også de delene om du er intr ☺

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk

#3 smeggost

smeggost

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • Registrert: 07-juli 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Nesset
  • Yrke:Skole
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 // Honda NSR 125
Garage Garasje

Skrevet 06 juli 2016 - 22:59

Følger! Spennende prosjekt! Har selv en tsx med am6, så du må bare spørre om du lurer på noe ☺ angående dempere så passer showa forstilling fra rmx nesten rett på, jeg har det på min har også svingarm og bakdemper fra rmx. Der må svingarmen kappes litt i bredden og det øvre demperfeste må flyttes lengre ut slik at den ikke blir alt for lav. Har også de delene om du er intr ☺

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk

Beholder nok org svingarm og bakdemper tror jeg. Men kan være intr i forstilling :) 


Aprilia RS 125 2005
Honda NSR 125 2003

Suzuki TSX 

 

 


#4 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 07 juli 2016 - 00:01

Beholder nok org svingarm og bakdemper tror jeg. Men kan være intr i forstilling :)

Okey, sender deg pm  ;)  foresten så vil det faktisk være farlig å kjøre med det oppsettet på tsx sine fantastiske trommelbrems  :lol



#5 smeggost

smeggost

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • Registrert: 07-juli 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Nesset
  • Yrke:Skole
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 // Honda NSR 125
Garage Garasje

Skrevet 07 juli 2016 - 00:36

Okey, sender deg pm  ;)  foresten så vil det faktisk være farlig å kjøre med det oppsettet på tsx sine fantastiske trommelbrems  :lol

Derfor jeg tenkte på RMX front ;) pga skivebremsen :D 


Aprilia RS 125 2005
Honda NSR 125 2003

Suzuki TSX 

 

 


#6 Dt50/70

Dt50/70

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 56 Innlegg:
  • Registrert: 15-november 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Balsfjord

Skrevet 07 juli 2016 - 12:05

Rått proskjekt! Blir å følge med hær ;)

#7 Julius1999

Julius1999

    Upassende

  • Moderator
  • 1 518 Innlegg:
  • Registrert: 21-mars 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Farsund
  • Yrke:Profesjonell teppelufter
  • Kjøretøy:BMW E34, Honda Wallaroo, Yamaha Aerox & JogRR
Garage Garasje

Skrevet 08 juli 2016 - 20:54

Derfor jeg tenkte på RMX front ;) pga skivebremsen :D

 

Ville ikke ha nølt med å skifta bakbremsen også :p


FUBAR- fucked up beyond all recognition :p

#8 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 08 juli 2016 - 23:56

 

Ville ikke ha nølt med å skifta bakbremsen også :p

Snakker av erfaring her altså, er ikke bare skrøn  :lol



#9 RandomDude

RandomDude

    Gnikker'n

  • Bruker
  • Pip
  • 605 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 14
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:2006 Derbi Senda X-treme SM

Skrevet 09 juli 2016 - 00:21

Snakker av erfaring her altså, er ikke bare skrøn  :lol

 

 

Ville ikke ha nølt med å skifta bakbremsen også :p

Burde nok bytte til skive bak og ja



#10 Zeveren

Zeveren

    Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

  • Moderator
  • 3 729 Innlegg:
  • Registrert: 14-desember 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Lindesnes
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 11 juli 2016 - 11:43

Følger her! Men har du med en som kan sveise er det ikke store jobben å bygge om til skiver bak ;) Gjorde det selv på dten min, bytta sving og sveiste feste til bremsepumpe osv :) 


Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

 

 


#11 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 22 juli 2016 - 00:59

Skjer da??????  :)





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!





Andre emner som også har følgende stikkord: moped, skruzuki, trim, 80, hyper, tuned, turbo

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere