Gå til innhold


Bilde

Tempo Panter m Athena 80cc


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
28 innlegg i dette emnet

#21 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 711 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, ZR, Tempo Corvette, Tempo Panter
Garage Garasje

Skrevet 05 mars 2017 - 14:10

Jeg skal ikke påstå at "sånn er det"! Men flatslide-forgasser og stempelstyrt innsugsport i sylinderen trenger ikke å bli helt kalas. Jeg sleit fælt med å få dette til å harmonere godt i en Suzuki ZR. Mener svenskene også er av den oppfatning (var der jeg fant ut at jeg kanskje ikke burde bruke flatslide med min sylinder).


Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977

Suzuki:Ts50x 1986

2-Takt er kultur!


#22 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 13 mars 2017 - 16:36

Følger  ^_^



#23 TheJaraJaraBird

TheJaraJaraBird

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 19-august 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Søndre Land
  • Kjøretøy:Tempo Panter 470

Skrevet 22 mars 2017 - 14:39

Tenkte å ta en liten update nå om hvordan det går ;) motoren er straks klar, mangler bare å få testkjørt den. Får PVL Innerotor i posten i morgen og innsug til 28mm gasser idag :) bytta til Cuppini styret også :) Bilder kommer senere idag!


  • Zeveren og Grendel liker dette

#24 HondaMT5racing1

HondaMT5racing1

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 11 Innlegg:
  • Registrert: 21-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Gjerstad
  • Yrke:Små proff
  • Kjøretøy:Volvo 245, 76 Honda MT5
Garage Garasje

Skrevet 28 mars 2017 - 07:55

Du må laste opp en video etter vært :) råtøff sykkel :)



#25 TheJaraJaraBird

TheJaraJaraBird

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 19-august 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Søndre Land
  • Kjøretøy:Tempo Panter 470

Skrevet 07 mai 2017 - 18:49

Tjaa her har jeg glemt å dele info ser jeg xD Det endte opp med HPI 2Ten så jeg fikk lys siden jeg tenkte ikke over da jeg bestile PVL at den ikke hadde lys :D så moppa er stort sett helt i orden. Mangler å få fiksa clutchen min som bør være i orden i løpet av uka. Sitter nå på 28mm Dellorto på den og går ganske bra! er 13 36 dreving og ingen problem og nappe hjul med gass i første og andre gir! Og nå sitter det på en ganske dårlig eksosanlegg i tillegg som drar ned effekten en del.. Så det blir Enten Voca 80 eller Big Bore 90 etterhvert.. Så foreløpig er jeg ganske fornøyd med resultatet jeg har oppnådd med å trimme Pantern! Kommer til å teste litt forskjellig dreving etterhvert. jeg kommer til å låne GoPro av en kamerat og filme når jeg har fått på ordentlig eksos på den! ;) så da vet dere hvordan det ligger ann her om dagen :D


  • Terje.e liker dette

#26 suzukits80x

suzukits80x

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:
  • Registrert: 04-juni 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:marine mekaniker
  • Kjøretøy:suzuki tsx, puch ds,puch vs

Skrevet 11 juni 2017 - 00:50

Ja du får alt til Sachs motorer ;) du får HPI 2TEN, MVT Premium, Kokusan, flere forskjellige Bosch tenninger osv.. Men taper man ikke mye kraft i bakker siden det ikke er et svinghjul som hjelper motoren rundt?

 

hvilken tenning står på den orginalt ?  mvt premium så tapte min venn 1200rpm på max turtall. og han gikk over til den orginale elektroniske igjen. som står på di siste 5 girs sachs motorene.


trimbutikken i sverige har fin eksos til sachs.  Polini Gilardoni S6000 sylinder da blir det fart på sachs motoren( rnmotor selger disse). vist du har 44 slag veiv.med porting gir den mulighet for over 20hk.

 

athena gir rundt 15,8hk med resonas potte,og mvt tenning. og 26mm forgasser. dyno test finnes ;-)

 

svakheten er L17 lagra,så lurt og ha et ekstra par liggende. NSK  holder en stund. vist du har nålelager til kryssbolten så kan jeg annbefale og bruke kreidler sine. di holder godt.

 

bruk også gummi klosser mellom sylinder finnene, det minsker støy pga vibrasjon.

 

en venn av meg skal selge en orginal sachs 80cc motor. den passer rett i ramma, den er også 5 gir. bare ta kontakt via pm vist du er interesert.



#27 TheJaraJaraBird

TheJaraJaraBird

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 19-august 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Søndre Land
  • Kjøretøy:Tempo Panter 470

Skrevet 20 juli 2017 - 00:22

Hei igjen :D haha! Nå er følgene: Alt er i orden. montert NOS girkasse idag og har fått testa den ganske godt ;) bruker nå Voca 80 underbody effektanlegg som gir et bra drag med et godt kick i toppregisteret! har fortsatt 13-36 dreving men er usikker på om jeg skal dreve den om eller ikke. Skal måle toppfart på flatmark i morgen! vurderer og prøve  justere litt mer fortenning og se om den kan gå "litt" bedre men er ganske fornøyd med resultatet sånn den står nå :D


  • Grendel liker dette

#28 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 711 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, ZR, Tempo Corvette, Tempo Panter
Garage Garasje

Skrevet 15 januar 2018 - 13:15

Hvordan går det? 


Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977

Suzuki:Ts50x 1986

2-Takt er kultur!


#29 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 711 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, ZR, Tempo Corvette, Tempo Panter
Garage Garasje

Skrevet 09 desember 2018 - 11:44

Fremdeles ikke noe nytt å meddele? :) 


Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977

Suzuki:Ts50x 1986

2-Takt er kultur!




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere