Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Lamborghini gokart

• Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Lamborghinikart

Lamborghinikart

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:

Skrevet 15 februar 2017 - 21:45

Hei! Lurte på en ting angående gokarter. Har fått med meg at de nå kan kjøres på mopedlappen. Planen er isåfall å lage et lamborghini aventador lignende karroseri og sette dette på en gokart. Tenkte å kjøpe en som allerede er registrert og sette det på denne. Trenger jeg en spesiell godkjenning el no sånt? I mitt hode er det jo bare et slags "Bodykit" til en gokart. Hvor bør jeg eventuelt spørre? Tenkte da at dette ville holde seg under max vekten som er på 150 kg, da gokarten kun veier 100 kg. Det jeg lurer på er om det er noen måte å få dette registrert i Norge på (Har også lest at amatørbygg er lov nå, men at det koster 5000 kr å registrere den) Takker for alle svar på forhånd! :) 
Legger ved et par bilder av en lignende fra utlandet. Tror det var på Malibu jeg.

Vedlagt fil  yhgtna3ipajt6gsnakv6.jpg   35,87K   3 Antall nedlastingerVedlagt fil  news_photo-large_image-128.jpg   108,73K   3 Antall nedlastingerVedlagt fil  carfactory-eltoro.jpg   24,6K   3 Antall nedlastingerVedlagt fil  091214110743.jpg   281,82K   3 Antall nedlastinger

#2 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 565 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 15 februar 2017 - 22:13

Vet ikke noe om lovene her, men blir det ikke fryktlig flaut å kjøre rundt i noe sånt? Den kommer nesten garantert til å se rimelig jalla ut også, med mindre du er superflink med platearbeid og har uendelig med tid og kroner.

#3 Lamborghinikart

Lamborghinikart

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:

Skrevet 15 februar 2017 - 23:34

Tror da jeg skal få det til, lurer bare på om det er mulig lovlig

#4 henhy

henhy

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 238 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Plastmekaniker
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja zx6r 2006, Hyper Derbi 2004,

Skrevet 15 februar 2017 - 23:39

Tror da jeg skal få det til, lurer bare på om det er mulig lovlig

Tviler på om du vet hvor mye arbeid og penger det vil koste, men men ditt valg.
Jeg vill anbefale deg å sende en Mail til vegvesenet, da det er disse som bestemmer og kanskje kan gi deg et bedre svar. I utgangspunktet skal du jo ikke endte støttende struktur/bremser eller noe sånt men "bare" bygge et skall rundt.

Prosjekt: http://www.mopedport...ys-hyper-derbi/ Braaaaaaap!

Eieren av Hyper Xtreme 90cc derbi, "Katie" KTM 690 SM, og en bruksbil ford focus.

#5 Lamborghinikart

Lamborghinikart

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2017 - 15:40

ok, takk for hjelp! Det var en god ide, tenkte det samme at det er jo bare et karosseri og bodykit el er jo lov (Tror jeg)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere