Gå til innhold


Bilde
- - - - -

LeoVince, Metrakit eller Yasuni?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
9 innlegg i dette emnet

#1 Ringmeister

Ringmeister

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 81 Innlegg:
  • Registrert: 30-desember 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Austrheim
Garage Garasje

Skrevet 20 april 2017 - 13:39

Har tenkst til å kjøpe eit effektanlegg til sykkelen min. (Aprilia SX50 2011) 

Det står mellom : 

 

LeoVince X-Fight  =  2098,-

 

https://speedoptions...-sx-50-fra-2006

 

Metrakit Thrower  =  1435,-

 

https://speedoptions...rbi-lc-fra-2000

 

Yasuni Cross  =  1690,-

 

https://speedoptions...lc-fra-2000-alu

 

 

Er ikkje heilt sikker om alle passer til sykkelen min. Noken som veit det 100%? 

 

Skal brukast på orginalsylinder.

 

Kva karakteriserer dei ulike anlega? Kem av dei får eg mest av for pengene? Kva gir mest effekt? Kva gir finast lyd? 

 

Kva vile du valgt? Kom med dine meininger om anlegget og kva eg burde kjøpe og kvifor? ;)



#2 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 20 april 2017 - 13:57

Yasuni Cross er det beste effektanlegget. Metrakit Thrower er bedre en orginalt anlegg,og har et bredere drag en Yasuni,men man oppnår ikke samme "kicket" LeoVince er en mer raffinert versjon av Metrakit. Dvs mye av det samme. Noe bedre kvalitet/utførelse på anlegget. Spørs om du er mest hypp på et litt mer turtallsvillig anlegg,eller et mer med drag på et lavere arbeidsområde. Yasuni Cross har et fint mellomdrag,men kan ikke helt sammenlignes med det på MK eller LV. På den andre side gir MK og LV ikke i nærheten av samme kicket som mange liker.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#3 henhy

henhy

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 238 Innlegg:
  • Registrert: 12-november 14
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Plastmekaniker
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja zx6r 2006, Hyper Derbi 2004,

Skrevet 20 april 2017 - 14:07

Yasuni Cross er det beste effektanlegget. Metrakit Thrower er bedre en orginalt anlegg,og har et bredere drag en Yasuni,men man oppnår ikke samme "kicket" LeoVince er en mer raffinert versjon av Metrakit. Dvs mye av det samme. Noe bedre kvalitet/utførelse på anlegget. Spørs om du er mest hypp på et litt mer turtallsvillig anlegg,eller et mer med drag på et lavere arbeidsområde. Yasuni Cross har et fint mellomdrag,men kan ikke helt sammenlignes med det på MK eller LV. På den andre side gir MK og LV ikke i nærheten av samme kicket som mange liker.

Hva med technigas enox? Så de hadde begynt å selge det på speed.

Prosjekt: http://www.mopedport...ys-hyper-derbi/ Braaaaaaap!

Eieren av Hyper Xtreme 90cc derbi, "Katie" KTM 690 SM, og en bruksbil ford focus.


#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 20 april 2017 - 15:02

Hva med technigas enox? Så de hadde begynt å selge det på speed.


Svakt under 8000omdr så hyler det avsted ganske brått.

#5 Ringmeister

Ringmeister

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 81 Innlegg:
  • Registrert: 30-desember 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Austrheim
Garage Garasje

Skrevet 20 april 2017 - 22:36

Yasuni Cross er det beste effektanlegget. Metrakit Thrower er bedre en orginalt anlegg,og har et bredere drag en Yasuni,men man oppnår ikke samme "kicket" LeoVince er en mer raffinert versjon av Metrakit. Dvs mye av det samme. Noe bedre kvalitet/utførelse på anlegget. Spørs om du er mest hypp på et litt mer turtallsvillig anlegg,eller et mer med drag på et lavere arbeidsområde. Yasuni Cross har et fint mellomdrag,men kan ikke helt sammenlignes med det på MK eller LV. På den andre side gir MK og LV ikke i nærheten av samme kicket som mange liker.

Men visst eg skal dreve litt tungt på orginalsykkel, då er det vel best med eit anlegg som har bra bunndrag  og mellomdrag? Eller har ikkje det så masse å si?


Dette innlegget er endret av Ringmeister: 21 april 2017 - 08:22


#6 Vegard1905

Vegard1905

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 680 Innlegg:
  • Registrert: 17-april 16
  • Kjønn:Hemmelig
  • Bosted:Rogaland, Eigersund
  • Kjøretøy:2013 Caddy

Skrevet 20 april 2017 - 22:40

Men visst eg skal dreve litt tungt på orginalsykkel, då er det vel best med eit anlegg som har bra bunndrag  og mellomdrag? Eller har ikkje det så masse å si?

Det får du ikke.



#7 Innstrendingen

Innstrendingen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 72 Innlegg:
  • Registrert: 12-mars 16
  • Kjønn:Hemmelig
  • Bosted:Hordaland, Kvam
  • Kjøretøy:Derbi senda xrace, yamaha dt50 ++

Skrevet 20 april 2017 - 23:21

Men visst eg skal dreve litt tungt på orginalsykkel, då er det vel best med eit anlegg som har bra bunndrag  og mellomdrag? Eller har ikkje det så masse å si?

Du har lyst på kick, det kan eg nesten love deg. Du skal ha ganske tung dreving for at du ikkje skal greie å ligge på kicket ca. opp dei fleste bakkar. Har sjølv god erfaring med eit drevingsførehald på 4/0.25 (kjem an på kva veg du reknar). OM du har teknikken er det heller ikkje problem å dra på hjul.

 

Edit: Dette var med YC altså. Har prøvd Gianelli og mk2 på DT, oppfatta det som ein del kjedlegare etter å ha køyrd min eigen. Viss Tecnigas-anlegget er som sqtr seier, høyrest jo det også ut som eit alternativ.


Dette innlegget er endret av Innstrendingen: 20 april 2017 - 23:23


#8 Ringmeister

Ringmeister

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 81 Innlegg:
  • Registrert: 30-desember 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Austrheim
Garage Garasje

Skrevet 21 april 2017 - 08:22

Men er det noken som veit 100% sikkert om Yasuni Cross passer på Aprilia SX50 2011?



#9 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 21 april 2017 - 10:07

Ja det passer
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#10 Ringmeister

Ringmeister

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 81 Innlegg:
  • Registrert: 30-desember 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Austrheim
Garage Garasje

Skrevet 21 april 2017 - 10:36

Ja det passer

Ok, lurte berre fordi det kjem ikkje opp når eg tar på modellsøk på speedoptions


Dette innlegget er endret av Ringmeister: 21 april 2017 - 10:36




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere