Har da kjøpt meg et vrak av en e34! Fikk den for en slikk og ingenting, og så ikke ut.. 95mod 520i med Vanos (stilling på ventiler former bunndrag), gått 245k. Men eu ut juni, årsavgift, forsikring osv var i orden, og sveiv veldig greit Ble til at Cossen kjørte den hjem for meg på onsdag, og bra lyd, heheh
Ble solgt som "perfekt spinnebil" og "ser ikke ut", så er jo sånn sett dårlig utgangspunkt... Men ikke møtt noen større problemer enda!
Grunnen til at den kalles båten, er fordi begge dempere bak er knekt, og gynget som faen på vei hjem
Ting å fikse:
-Tapper strøm (fikset, forsterker var koplet rett til batteri)
-Stor bulk på høyre side bak (snart ferdig)
-Bytte dempere bak (knekt som faen)
-Slark i styringa
-Lys kødder litt (Fikset, var koplet som en hore.. Takk til Eirik4520 )
-Nye felger
Bytte skjerm venstre foran
-Fanger bak
-Ta all rust jeg kommer greit til
-Hellakkere
Viser seg at den antagelig er bedre enn forventet, og skal ta den inn til EU på tirsdag for å finne ut feilene. Er det for mye, selges den i deler. Er det passe mengde, skal denne fikses opp!
Hos forrige eier
Etter en god vask og kjapp lakking av felger
Så begynte arbeidet!
28/29.04.17
Spoiler
Forrige eier "fikset" eksosen, med stropper.. Sveiste nytt feste i går, tok av tanken og titta under, virket grei!
Slik ble festet stående
Ene tankstroppen var festet med en strips...
Eneste hullet jeg kunne finne i bagasjerommet, nedi hjulbrønnen
Kappa ut
I god gang med å legge nytt stål
Garasjen kommer seg, når disse to er strøkne og komplette har jeg drømmegarasjen
Ene festet til støtfangeren er kappet, tror jeg har funnet en ny
Kappet ut bulken, og så da at rusten var greit spredd der bak også..
Kappet vekk rusten og inn med ny plate
Helsveist
Så kom jo selvfølgelig et nytt hull under masse sparkel, brukte en time på å tette det pga hver gang jeg sveiste forsvant godset, fordi det var rust..
Sveist utsiden og sparklet 2 lag
Sparklet en del mer og pusset godt.. Er mye arbeid igjen, men håper å bli ferdig iløpet av morgendagen
03.05.17
Spoiler
Fant litt flass i malingen, og reiv av et svært flak sparkel og lakk, og et rusthull under...
Sveist og grunna, så det ikke skulle ruste videre
Høyre dør bak, slipt og grunna, må sparkles den også
Begynte jeg og sveise passasjerdøra foran, men så datt hele "lista" bak av, hele stripa jeg hadde som mal til venstre, så vurderer ny dør hvis denne blir jævlig
Ræva begynner faktisk å bli bra, finsparkling igjen bare. Over knekken er den nesten fin nå
Fikk tak i frontfanger i går, løftetutsende en god del
Nice Nice, du står på som vanlig ja. En del å fikse på her ja, da har du nok å gjøre en stund.
En del å gjøre ja, men skal ha med 2 kamerater imorra for å se på bilen, hvor mye som egentlig er fucked, hvor ille/grei den faktisk er
Fant litt flass i malingen, og reiv av et svært flak sparkel og lakk, og et rusthull under...
Sveist og grunna, så det ikke skulle ruste videre
Høyre dør bak, slipt og grunna, må sparkles den også
Begynte jeg og sveise passasjerdøra foran, men så datt hele "lista" bak av, hele stripa jeg hadde som mal til venstre, så vurderer ny dør hvis denne blir jævlig
Ræva begynner faktisk å bli bra, finsparkling igjen bare. Over knekken er den nesten fin nå
Heheh, sitter å håper Men går for det meste på EU for å finne feilene, for så å fikse de på etterkontroll 99% sikker på at den ikke går gjennom anyways
Blitt lite oppdateringer her, da jeg er mer livlig på Bimmers for øyeblikket og orker ikke oppdatere 2 steder samtidig. Så, ønsker dere å følge med, her er tråden min