Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Hvordan er mopedbiler bygd? Ramme eller selvbærende karosseri?

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Lamborghinikart

Lamborghinikart

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 6 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2017 - 17:29

Hei, lurte på hvordan mopedbiler er bygd? Er det en ramme og karosseri oppå der igjen eller er det et selvbærende karosseri? Tenkte å bygge om en mopedbil slik at den vil veie under 150 kg. 

Når det gjelder karosseriet som jeg skal lage tenkte jeg å først lage den nye formen med papp og derettter støpe glassfiber utenpå pappen, god ide ? andre måter å gjøre det på?

Har også planer om å putte inn en 50cc motor slik at den vil oppfylle kravene. med kun 150 kg i vekt vil vel dette gå.

Karosseri skal kun være lamborghini eller ferrari lignende trenger ikke være helt nøyaktig, uansett har jeg tenkt til å bruke ramma fra den gamle mopedbilen og bygge oppå den. Hva tror dere når det gjelder lover her? Vil det bli vanskelig å få dette godkjent som en ombygging eller burde jeg registrere det som amatørbygg ?

Takker hvis dere gadd å lese gjennom hele og blir lykkelig hvis noen har noen svar til meg! :)

#2 henhy

henhy

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 238 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Plastmekaniker
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja zx6r 2006, Hyper Derbi 2004,

Skrevet 01 mai 2017 - 18:22

For å si det slik, du trenger ikke lage flere tråder. Er få nok personer her at alle trådene blir sett..
For det andre: du kan nok ikke bygge om fra en mopedbil som er over dagens grenser (fra mer enn 150kg til mindre feks og bytte motor til 50cc).
Kan si til deg som jeg sa tidligere, du burde gå for mopedgocarten og lage et karosseri oppå den. Noe nærmere vil du ikke komme.
Det hele virker lite gjennomtenkt, med tanke på hva du må gjøre, hvilke kostnader du kommer til å møte på og hvilke evner du må ha. Et slikt prosjekt er nok noe en erfaren hobbyist kunne begynt på og gjort som et flerårsprosjekt over lang tid.
Ang. Glassfiberideen din: som utdanna Plastmekaniker kan jeg si at det ikke vil funke...

Prosjekt: http://www.mopedport...ys-hyper-derbi/ Braaaaaaap!

Eieren av Hyper Xtreme 90cc derbi, "Katie" KTM 690 SM, og en bruksbil ford focus.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere