Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Når burde man bytte drev?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 Mopedduden

Mopedduden

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 25-mai 17

Skrevet 25 mai 2017 - 14:21

Hei! :) Jeg har en moped som jeg ønsker å holde i best mulig orden. Når ser man at man burde bytte drev? Taggene er fifine og spisse. Kjede er litt slappt og ikke for stramt. Jeg har hørt at kjede kan strammes og utvides hvis drevet er for dårlig. Men jeg lurte på om dere hadde noen gode tips til når jeg burde bytte drev? Er det når drevet har synlige slitte tagger eller når kjede blir for stramt? Det er spesielt det "store" bak drevet jeg tenker på. Det er bare en kompis som sa jeg burde bytte drev, men jeg vil gjerne ha en objektiv mening og muligens tips fra dere før jeg bytter. Det er ikke vits å bytte hvis det er i god orden. Hehe. 

 

Takk for hjelpen og for svar :) 



#2 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 25 mai 2017 - 14:29

Merker du rykk og napp? Når du begynner å merker det fra kjede/drev så er det på tide å bytte,og da bytter du alt. Allså framdrev,bakdrev og kjede. Merker du ingenting nå,så kjør videre.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#3 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 25 mai 2017 - 14:38

Hei! :) Jeg har en moped som jeg ønsker å holde i best mulig orden. Når ser man at man burde bytte drev? Taggene er fifine og spisse. Kjede er litt slappt og ikke for stramt. Jeg har hørt at kjede kan strammes og utvides hvis drevet er for dårlig. Men jeg lurte på om dere hadde noen gode tips til når jeg burde bytte drev? Er det når drevet har synlige slitte tagger eller når kjede blir for stramt? Det er spesielt det "store" bak drevet jeg tenker på. Det er bare en kompis som sa jeg burde bytte drev, men jeg vil gjerne ha en objektiv mening og muligens tips fra dere før jeg bytter. Det er ikke vits å bytte hvis det er i god orden. Hehe. 
 
Takk for hjelpen og for svar :) 


Et bilde av drevene ville selvsagt hjelpe.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere