Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Vespa PX 50 lx prosjekt


  • Logg inn for å legge til innlegg
38 innlegg i dette emnet

#1 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 02 juni 2017 - 21:56

Har solgt en Aerox (ikke Mxs Aerox) kjøpt en vespa 50cc.

Kan ikke noe om de og håper noen har erfaring, skal bestille deler så fort som mulig, helst idag !

Ser på sip scootershop, de har noen KIT med clutch innsug sylinder osv, jeg vil jo ha en mhr 136cc sylinder men har problemer og finne noe som passer sammen av drev clutch simringer osv osv.
Har fått låne noe penger.
Det er viktig at jeg ikke må bestille en gang til for og kjøre scooteren.

Har også et problem med lys på scooteren, kun blinklys og bensinmåler virker når lys knappen står på park lys eller hva det er, setter jeg på lys virker ingenting, ikke blinklys eller bensinmåler.
Har skrudd opp styret og alt ser bra ut av ledninger og pærer.
Det er en pk 50, jeg sa PX dessverre, er det mulig.
http://www.sip-scoot...i mhr _31158290
http://www.sip-scoot...mk ii _10406000

Dette innlegget er endret av Terje.e: 03 juni 2017 - 01:19


#2 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 03 juni 2017 - 16:47

Da er det noen deler som er bestilt.

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av Terje.e: 03 juni 2017 - 16:48

  • 4life liker dette

#3 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 03 juni 2017 - 17:43

Holy shiiiiieet. Dette blir sykt!!!!

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#4 ghaven

ghaven

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16

Skrevet 04 juni 2017 - 11:39

Ofte ligger sån snåle feil i brytere eller dårlig kontakt i plugger


  • Terje.e liker dette

#5 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 17 juni 2017 - 09:18

Det var kortslutning i baklyset.
Det gikk ikke så bra med bestilling av deler, jeg lurte på om de kunne bytte ut 1 del på Mail, da har de kansellert bestilling og ga beskjed til feil mail, jeg ventet 1 uke uten og høre noen ting.
Er en jente som jobber hos zip scootershop som bare lager rot, hun som gjorde alt og hun var umulig og snakke med på tlf.

Det ble ny bestilling, etter mye tenking ble det ikke hyper racing.
Kjøpt 1 motor kit med 112cc malossi 21 mm forgasser innsug clutch potte og noen flere små deler.
Ellers har jeg brukt penger på bremser og demper.

Har fått på 112 cc sylinder, må si at det er sykt bunndrag i sylinderen, den passer også rett på original veiv og motor.
Kjøpte 1 rs3 demper, lå en rs 24 i esken.

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av Terje.e: 17 juni 2017 - 09:25


#6 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 9 915 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 22 juni 2017 - 15:33

112cc cylinder, må ta ta knekken på originalveiva...høres ut som rått parti..!
Og hvorfor brukes det så liten gasser som 21mm på det her da..?

#7 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 juni 2017 - 16:44

112cc cylinder, må ta ta knekken på originalveiva...høres ut som rått parti..! Og hvorfor brukes det så liten gasser som 21mm på det her da..?


Kjøpte et kit på zip scootershop, følger med vespa dellorto 125cc med innsug kit osv, alt passer så bra slik det er.
Er vel bare 11-12 hk i den, mest bunndrag.
Skal vel sette på EFI ecotron kit på den race veiv og porte sylinderen litt.
Det kostet ca 6500kr i Tyskland bare for skivebremser, har ikke kjøpt så kraftig trim nå, har brukt penger på nye dekk-bremser-motorkit
-sete-demper.

#8 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 22 juni 2017 - 16:55

Er herlige de vespaene med det kitet. Burde være lignende til moderne mopeder og. Tjukkt med kubikk og fokus på dreiemoment.

Det er så mye racing greier nå. Gjerne ikke så populært blandt de racing/hyper gutta,men noe slikt hadde blitt svært populært,å kunne gjort trimming "great again" blandt mopedister.
  • Sqtr liker dette

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#9 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 juni 2017 - 17:24

Er herlige de vespaene med det kitet. Burde være lignende til moderne mopeder og. Tjukkt med kubikk og fokus på dreiemoment.

Det er så mye racing greier nå. Gjerne ikke så populært blandt de racing/hyper gutta,men noe slikt hadde blitt svært populært,å kunne gjort trimming "great again" blandt mopedister.

 

 

Ja det går nesten ikke og forklare alle fordeler denne scooteren har.

Scooteren kommer i 90cc 125cc 150cc og de motorene er samme som i 50cc, 125cc veiv og 136cc +++ cylinder passer rett på, det er grunnen til at man får 112cc på original veiv, 57.5mm stempel.

Er ikke så lett og se om det er en moped eller lett sykkel.

Forgasseren sitter et sted så det ikke kommer noe vann/sand eller dritt på filteret eller forgasseren.

Veier bare ca 70kg så den bruker lite bensin og går bra med mild trim.

Den har gir så det er mulig og snike seg bort på lav rpm.

Gøy og kjøre, også behagelig.

Full metall scooter.

Virker som den har en bygge kvalitet dagens mopeder kan drømme om.

Alle de gamle som blir sure på mopeder smiler til vespan når de får minner fra sin tid.


Dette innlegget er endret av Terje.e: 22 juni 2017 - 17:43

  • 4life liker dette

#10 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 26 juni 2017 - 15:47

Må splitte motoren for og montere clutch kurv med nytt drev som øker topphastighet, uten går den i Max 70 med Max turtall.

Vedlagte filer


  • 4life og Sqtr liker dette

#11 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 27 juni 2017 - 09:51

Var ikke lett og montere denne skive brems på vespa, nå er den på men ikke helt ferdig.

Vedlagte filer


  • 4life og Sqtr liker dette

#12 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 16 juli 2017 - 01:43

Scooteren er nesten ferdig.

Er ikke lett og skru på, ellers er det den beste moped jeg noen gang har kjørt, er usikker på hvorfor den er så god og kjøre, mulig det er pga metall rammen ? Den bruker nesten ikke bensin, selv har jeg ikke kjørt en moped som bruker så lite.

Det var ikke 21mm forgasser, 19mm var det !

 


Dette innlegget er endret av Terje.e: 16 juli 2017 - 02:00

  • 4life og Sqtr liker dette

#13 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 16 juli 2017 - 08:58

Ser dritrått ut å kjøre rundt på den der. Går rimelig godt og ser det ut for. Drar deg greit opp bakkene iaf.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#14 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 16 juli 2017 - 10:39

Ser dritrått ut å kjøre rundt på den der. Går rimelig godt og ser det ut for. Drar deg greit opp bakkene iaf.

Den har sterk motor men ikke mye toppfart, ca 80 på GPS vil jeg tro, går nesten like bra opp bakker, er nesten som og kjøre en 4 t med alt bunndrag, lite bensinforbruk og ingen eksos lukt.
Har flow portet blokka litt til sylinder, da gir den litt mere.

Dette innlegget er endret av Terje.e: 16 juli 2017 - 11:02


#15 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 17 juli 2017 - 17:23

Stilig! Det er ikke mange igjen av disse, som jeg har sett iallefall.



#16 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 794 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 22 juli 2017 - 08:55

Vespa smallframe er artige scootre, har en 125 selv som vurders solgt eller beholde og trimme.
Hadde jeg hvert deg hadde jeg skiftet veiv til lang slag og annen topp med 25 mm gasser, då snakker du gøy
Holder på med en slik motor selv til en kompis, det er trangt og smått i forhold til px motorer:-p
  • Terje.e liker dette

#17 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 juli 2017 - 10:06

Vespa smallframe er artige scootre, har en 125 selv som vurders solgt eller beholde og trimme.
Hadde jeg hvert deg hadde jeg skiftet veiv til lang slag og annen topp med 25 mm gasser, då snakker du gøy
Holder på med en slik motor selv til en kompis, det er trangt og smått i forhold til px motorer:-p


Surt og selge en vespa smallframe da, de kommer til og bli meget populære.
Jeg har en 28mm EFI ecotrons, skal vel ha malossi 136 mhr og turbo, det er så perfekt plass til en turbo der reserve dekket er !

#18 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 794 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 22 juli 2017 - 10:58

er ikke så glad i å selge, men bruker den lite og har formange kjøretøy.

Må bruke pengene til å bygge  opp en vespa t5 motor som jeg skal begynne på.

 

Altså injection og turbo?? på smallframen?

 

Sjekk ut niculin93 på youtube https://www.youtube....9K9d9idl9SkSu1A

 

han har en sint smallframe, prøvde en gang på vespa world days i gjøvik en smallframe med 25 hk helt vilt..



#19 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 510 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 juli 2017 - 11:21

er ikke så glad i å selge, men bruker den lite og har formange kjøretøy.
Må bruke pengene til å bygge  opp en vespa t5 motor som jeg skal begynne på.
 
Altså injection og turbo?? på smallframen?
 
Sjekk ut niculin93 på youtube https://www.youtube....9K9d9idl9SkSu1A
 
han har en sint smallframe, prøvde en gang på vespa world days i gjøvik en smallframe med 25 hk helt vilt..

Ingen tvil om at vespa kan gå bra, selv kan jeg ikke noe om vespa, har skjønt at det er den perfekte scooter og trimme.
Hva er en t5 motor ? Måtte jo bare finne ut av ting, fikk hjelp av en venn til og splitte motoren, vi har ikke jobbet med vespa motor før.
EFI kittet

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av Terje.e: 22 juli 2017 - 11:27


#20 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 794 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 22 juli 2017 - 13:13

T5 motoren var er 125 cc fra piaggio som då var Moderne port layout t5- 5 transferport.

og hadde 14 hk i motor samme vespa px 200 hadde.

men motoren var også korte slag lengde px har 57mm slaglengde og t5 52mm og lettere giring

så er en gøyere turtalls maskin:-D

hverfall med trim

 

er en del av scooter folket på østlandet som har bygd noen sinnsyke maskiner og, så ofte kan det lønne seg å  høre med lokal klubber og den slags


  • Terje.e liker dette




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere