Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Vespa PX 50 lx prosjekt


  • Logg inn for å legge til innlegg
48 innlegg i dette emnet

#41 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 152 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 20 oktober 2017 - 20:22

Har laget en liten video, er jo bare 4 gir på den så går sikkert i 60 på 2 gir, finnes 5 gir system som koster over 10000 kr uten toll frakt osv.
Dette er bare en test, er ikke helt ferdig justert.

Legger du den ut her da..?

#42 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 152 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 09 november 2017 - 18:37



#43 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 547 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 14 desember 2017 - 15:12

Må si jeg ble litt lei av scooter etter vespa bygg, deler som ikke passer og modifisering av alt mulig, har også noen jeg mekker litt for men orket ikke mere etter vespa prosjektet.

Bygge en 94cc aerox er bare barnemat i forhold til dette, resultatet er jo meget bra og brukbart/driftsikker så denne scooteren selger jeg ikke.

Har ny jobb med mye mere lønning så mulig det blir et siste moped stunt da jeg drar den helt ut med cnc motor osv.



#44 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 797 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 16 desember 2017 - 12:18

det er en de av leken dette, har holdt på med dette i snart 15 år.

 kule er å bygge noe heftig og pålitlig, der etter teste det på lang tur.

en kompis kjører smallframe polini 130 og mye annet knask. har fulgt oss andre år etter år rund i norge, med hk på 10.4 på dyno for noen årsiden.

 

Skal snart begynner på mitt første smallframe prosjekt men må bare bli ening med meg selv hva jeg skal gå for.

 

her er mitt nåværende prosjekt 162cc direkt intake

 

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av wilhelm: 16 desember 2017 - 12:19


#45 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 547 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 20 desember 2017 - 22:52

det er en de av leken dette, har holdt på med dette i snart 15 år.

 kule er å bygge noe heftig og pålitlig, der etter teste det på lang tur.

en kompis kjører smallframe polini 130 og mye annet knask. har fulgt oss andre år etter år rund i norge, med hk på 10.4 på dyno for noen årsiden.

 

Skal snart begynner på mitt første smallframe prosjekt men må bare bli ening med meg selv hva jeg skal gå for.

 

her er mitt nåværende prosjekt 162cc direkt intake

 

 

 

det er en de av leken dette, har holdt på med dette i snart 15 år.

 kule er å bygge noe heftig og pålitlig, der etter teste det på lang tur.

en kompis kjører smallframe polini 130 og mye annet knask. har fulgt oss andre år etter år rund i norge, med hk på 10.4 på dyno for noen årsiden.

 

Skal snart begynner på mitt første smallframe prosjekt men må bare bli ening med meg selv hva jeg skal gå for.

 

her er mitt nåværende prosjekt 162cc direkt intake

 

Ja det er fine scootere, har du 162cc i smallframe ?

Jeg bygget en 136cc malossi mk3 som har 10-15 hk og meget behagelig og kjøre, den scooteren ble solgt med en gang, polini evo med reed 28mm forgasser franz potte osv har mye mere power, kjenner at jeg må oppgradere alt i girkassen.



#46 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 797 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 27 desember 2017 - 23:15

Nei er en largeframe motor 125 cc, ene er 172cc andre 162(snart)
Men har en smallframe sm skal oppgraderes og, men tenke litt på malossi, parmakit eller pinasco direct intake sylinder kit.
Men for se hva det blir til
Synd lommeboken ikke har mye innhold.

Hva var oppsettet dit på malossi mk3 136. Og forskjell på polini evo til malossi, tenker då at polini har litt mere gamp siden det er alu version og

#47 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 547 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 30 desember 2017 - 19:35

Nei er en largeframe motor 125 cc, ene er 172cc andre 162(snart)
Men har en smallframe sm skal oppgraderes og, men tenke litt på malossi, parmakit eller pinasco direct intake sylinder kit.
Men for se hva det blir til
Synd lommeboken ikke har mye innhold.

Hva var oppsettet dit på malossi mk3 136. Og forskjell på polini evo til malossi, tenker då at polini har litt mere gamp siden det er alu version og

 

Ok, polini evo er mere som malossi mhr, ikke bare at det er alu men en krafig racing sylinder, må si at det blir ustabilt med mere power på den.

Malossi 136 mk3 jeg bygget hadde polini banana og bare 19mm forgasser trim veiv og noe omdrevning clutch greier, er en av de kraftige jern sylindere.

Nå kan jeg litt om smallframe trim, var helt grønn før sommeren, hvordan smallframe har du da ?



#48 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 152 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 22 februar 2018 - 04:09

http://www.pedparts....vespa-the-world

#49 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 547 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 februar 2018 - 13:12

http://www.pedparts....vespa-the-world


Fin den :-) jeg tenker mye på denne sylinderen om dagen.
https://www.sip-scoo...acstd _40442500




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere