Gå til innhold

Bilde

(NY) Derbi 80cc Prosjekt "Black & Gold"

derbi senda 80cc hyper trim supermotard sm

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
27 innlegg i dette emnet

#21 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 518 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Profesjonell teppelufter
  • Kjøretøy:BMW E34, Honda Wallaroo, Yamaha Aerox & JogRR
Garage Garasje

Skrevet 09 august 2017 - 14:40

Hva kan skje ? De fleste mopeder kjører jo rundt med plombert eksosanlegg og sylinderen går ikke istykker eller blir raskere slitt på grunn av det.

Problemet med plomberte motorer er i min erfaring mer sot, aldri opplevd at noe blir ødelagt fortere utenom noen plugger... :p
FUBAR- fucked up beyond all recognition :p

#22 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 689 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 10 august 2017 - 17:46

Hva kan skje ? De fleste mopeder kjører jo rundt med plombert eksosanlegg og sylinderen går ikke istykker eller blir raskere slitt på grunn av det.

Snakker ikke om en stusselig original cylinder der effektuttaket er så lite vettu, spør først om hva det er snakk om...så slipper du å komme med uttalelser som er uriktige i forhold til hva jeg EGENTLIG snakka om vettu..!

#23 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 20:38

Snakker ikke om en stusselig original cylinder der effektuttaket er så lite vettu, spør først om hva det er snakk om...så slipper du å komme med uttalelser som er uriktige i forhold til hva jeg EGENTLIG snakka om vettu..!

Ok, så du vet ikke altså.

Men hva var det du EGENTLIG snakka om her da ?

Dette innlegget er endret av Sqtr: 10 august 2017 - 20:52

#24 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 689 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 23:02

Ok, så du vet ikke altså.

Hva da Rune..?

Men hva var det du EGENTLIG snakka om her da ?

C-40 cylinderen til Brian her, og de i samme gata..!

Du må begynne å følge med i samtalen vettu, så slipper du å bomme sånn....hahaha..!

#25 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 23:24

Hva da Rune..?
C-40 cylinderen til Brian her, og de i samme gata..!

Du må begynne å følge med i samtalen vettu, så slipper du å bomme sånn....hahaha..!

Kan du ikke for en gang skyld svare ordentlig når du blir spurt om noe ?

Hvorfor er det ikke bra for C-40 sylinder'n og kjøre med for lite anlegg ?

#26 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 689 Innlegg:

Skrevet 11 august 2017 - 10:56

Kan du ikke for en gang skyld svare ordentlig når du blir spurt om noe ?

Fordi du i mitt og enkelte andre sine tilfeller utviser useriøsitet og svært så liten nødvendig respekt..!

Hvorfor er det ikke bra for C-40 sylinder'n og kjøre med for lite anlegg ?

Fordi det her er en veldig høytytende cylinder som i seg sjøl krever stor kjøling, og et lite anlegg vil gjøre cylinderen unødvendig varm, som da igjen går fort utover både stempelkrona(kan smelte) og toppen, det vil og påvirke cylinderen ellers på en negativ måte som plutselig fører til skjæring..!

Vil tro at den det skulle ramme, satte mere pris på GODE råd basert på fakta Rune..!

#27 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 11 august 2017 - 11:52

Fordi du i mitt og enkelte andre sine tilfeller utviser useriøsitet og svært så liten nødvendig respekt..!
Fordi det her er en veldig høytytende cylinder som i seg sjøl krever stor kjøling, og et lite anlegg vil gjøre cylinderen unødvendig varm, som da igjen går fort utover både stempelkrona(kan smelte) og toppen, det vil og påvirke cylinderen ellers på en negativ måte som plutselig fører til skjæring..!

Vil tro at den det skulle ramme, satte mere pris på GODE råd basert på fakta Rune..!

Du skal ha poeng for at du endelig kunne svare (nesten) ordentlig, selv om du tar litt feil. Men vi kommer aldri til å bli enige, jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett. Nå avslutter vi denne diskusjonen, det blir bare OT.

#28 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 689 Innlegg:

Skrevet 11 august 2017 - 16:11

Du skal ha poeng for at du endelig kunne svare (nesten) ordentlig, selv om du tar litt feil. Men vi kommer aldri til å bli enige, jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett. Nå avslutter vi denne diskusjonen, det blir bare OT.

Er ikke ute etter noen poeng i fra deg her, og det med C-40'n til Brian i forhold til et for lite anlegg er on-topic så det dundrer, men nå er jo det her oppklart med forklaringa i fra meg...så null stress..!

Kjørte med det litt, men har satt på pro race eksosen igjen nå, gikk skikkelig dritt med org eksos  :lol  Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en slange som tåler varme med 25mm diameter inni?

Hva skall den slangebiten brukes til da Brian..!

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Andre emner som også har følgende stikkord: derbi, senda, 80cc, hyper, trim, supermotard, sm

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere