Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Høyttalere

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 Danol123

Danol123

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 38 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Suzuki Classic Intruder LC 125cc 2006

Skrevet 13 juni 2017 - 04:39

Vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men det er jo forsåvidt ett lite prosjekt. Jeg lurte da på om noen har peiling på hvor jeg kan få tak i en så kraftig som mulig høyttaler på noe i mellom 30-40db for god lyd, som gjerne helst ikke sluker lommeboken og er enkel å få tak i. Fant noen på ebay, men det var jo ikke mye garantier, og så må jeg desverre ut i kontanter og kan derfor ikke bestille på nettet. Fint hvis den går på batteri også. Så slipper jeg å tappe mc batteriet. Hvis noen har noen tips til hvor jeg får tak i eller har lyst å selge i bergens området så setter jeg stor pris på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bør forresten være vannavstøtende eller vanntett.

Sent from my iPhone using Tapatalk

#2 Kawasakiman

Kawasakiman

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 657 Innlegg:
  • Yrke:Div.
  • Kjøretøy:Kawasaki KMX 125, KTM Enduro R 690, Honda CR250R
Garage Garasje

Skrevet 14 juni 2017 - 23:53

Ut fra det du skriver er det noe vanskelig å gi anbefalinger om noe som helst, hvilke planer har du? 30-40db er lydnivåmessig sammenlignbart med lyden fra kompressoren i kjøleskapet ditt, altså ikke spesielt høyt. Er det en music angel du er på jakt etter?, den tapper hverken batteriet eller lommeboken og klarer fint 40db. Kan også lades fra mc-batteriet med for eksempel en overgang fra 12v til en USB kontakt. Hvis du tenker på noe større kan du vurdere egen forsterker og noen kraftigere høyttalere. Sjekk ut biltema, de har litt av hvert, både for bil og båt, til en overkommelig pris. Har en kompis som hadde egen forsterker og høyttalere under setet på scooteren sin.

#3 Kristofferen

Kristofferen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 15 juli 2017 - 17:13

Det kommer jo litt an på hvilken bruk du ser for deg på denne høyttaleren.

Skal du spille musikk når du kjører, eller skal du spille musikk når sykkelen står i ro f.eks. på stranden eller andre steder man er samlet med kompiser?

Om du skal spille musikk mens du kjører (Goldwing-style) så trenger du noe som går på 12v rett fra sykkelen.

Om det kun er til å spille mens sykkelen står i ro hadde jeg heller kjøpt meg en bluetooth høyttaler av litt kvalitet. Harman kardon sin bluetoothhøyttaler er kanonbra lyd i!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere