Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Direkteinnsprøytning?

• Logg inn for å legge til innlegg
12 innlegg i dette emnet

#1 124

124

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2017 - 21:28

Hei,
Kan lettsykkler eller mopeder ha direkte innsprøyting? Also ikke noe forgasser men en dyse som gir bensin til motoren?

#2 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 869 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 09 juli 2017 - 21:37

Flere lettsykler som har innsprøyting. 

Duke

RC

YZF-R

MT

f.eks.

Jet-Force scooter 50 har

SR Factory scooter 50 har.

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#3 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 09 juli 2017 - 21:38

En del 4 taktere har innsprøyting, scootere og lett mc. Ikke vanlig på 2 takt. Vet ikke om noen nye 2t med innsprøyting/direkte innsprøyting. Det er di to han over nevner pluss en Peugeot modelltil. Di hadde direkte innsprøyting den gang di var i salg nye.

Det er forresten forskjell på direke innsprøyting og innsprøyting. Det kan du google.

Dette innlegget er endret av Sqtr: 10 juli 2017 - 08:13

#4 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2017 - 01:36

Går vel på om det sitter dyse som sprøyter i forbrenningsrom eller innsuget

#5 124

124

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2017 - 15:06

En del 4 taktere har innsprøyting, scootere og lett mc. Ikke vanlig på 2 takt. Vet ikke om noen nye 2t med innsprøyting/direkte innsprøyting. Det er di to han over nevner pluss en Peugeot modelltil. Di hadde direkte innsprøyting den gang di var i salg nye.

Det er forresten forskjell på direke innsprøyting og innsprøyting. Det kan du google.

Forskjellen på direkte og vanlig innsprøytning vet jeg, men det var det jeg spørte om, om noen sykkler har DIREKTEinnsprøyting, ikke vanlig innsprøyting

#6 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2017 - 15:16

Forskjellen på direkte og vanlig innsprøytning vet jeg, men det var det jeg spørte om, om noen sykkler har DIREKTEinnsprøyting, ikke vanlig innsprøyting

Du spurte om noen har direkte innsprøyting og ikke forgasser.

Ingen sykler jeg vet om, føler meg ganske sikker på at det ikke er produsert. Di scooterene med direkte innsprøyting som har blitt nevnt er 2t, noen skikkelig problemscootere.

Dette innlegget er endret av Sqtr: 14 juli 2017 - 18:36

• 4life liker dette

#7 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2017 - 23:18

Ettersom jeg kan huske var det vel ikke injection pumpe på disse syklene ,det var vel en form for kompressor som blåste inn drivstoffet og det var en del gjenganger problemer med disse insprøytnings løsningene der kompressoren tok kvelden eller måtte byttes på garanti om jeg ikke husker feil.  Ble vel aldri noe særlig sukse heller

#8 124

124

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2017 - 13:28

Du spurte om noen har direkte innsprøyting og ikke forgasser.

Ingen sykler jeg vet om, føler meg ganske sikker på at det ikke er produsert. Di scooterene med direkte innsprøyting som har blitt nevnt er 2t, noen skikkelig problemscootere.

Direkteinnsprøytning er en dyse som gir bensin til sylinderet, som ligger med tennpluggen. Dette stemmer vel, ikke sant? Og vanlig innsprøytning er en dyse som ligger i innsugingsrøret?

#9 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2017 - 13:30

Direkteinnsprøytning er en dyse som gir bensin til sylinderet, som ligger med tennpluggen. Dette stemmer vel, ikke sant? Og vanlig innsprøytning er en dyse som ligger i innsugingsrøret?

Jepp.

#10 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2017 - 23:12

Direkte innsprøytning blir mest brukt på disel motorer

#11 124

124

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 16 juli 2017 - 14:39

Jepp.

Ja, så ingen av dem har forgasser heller? Derfor skrev jeg "also ikke forgasser", sånn folk forstår

#12 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 16 juli 2017 - 15:20

Ja, så ingen av dem har forgasser heller? Derfor skrev jeg "also ikke forgasser", sånn folk forstår

Ikke forgasser men di har et spjeld som åpner og lukker for luft, som er koblet til gasshåntaket.

#13 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:

Skrevet 25 juli 2017 - 12:16

spjellet er sansynlgvis en luftmengde måler som igjen er koblet til en føler eller noe mekaniskt som bestemmer bensinmengde som skal leveres pr insprut av dysen som nesten altid sitter i insugsrøret. Vet ikke helt hvorfor de aldri klarte å få noe dreis på moppe insprøytning, men det burde være en smal sak å få rett blanding til en hver tid med både endret høyde over havet og temperatur med mer, om fullt insprøyt system med tillhørende elektronikk og følere hadde blitt brukt. Men etter som jeg kan huske var det et litt for enkelt system som bruktes og noen lite holdbare løsninger. Kommer vel av plass og pris hensyn

Dette innlegget er endret av ghaven: 25 juli 2017 - 12:24

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere