Gå til innhold


Bilde
- - - - -

08 Derbi Senda SM125. Slått sine siste slag?..


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
25 innlegg i dette emnet

#1 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 17 juli 2017 - 16:52

Da var det på tide å komme meg inn på Mopedportalen igjen etter 7 års opphold :rolleyes

 

Jeg har hatt lyst på 2-hjuling lenge, og har sittet på Finn i perioder og myst etter noe artig som ikke koster for mye.

Her om dagen kom jeg over en anonnse på en Derbi som ble solgt som "vrak". Motoren var defekt og sykkelen bærer preg av tøff behandling, til tross for å kun ha kjørt litt over 10.000km! :s :huh

 

Jeg snakket med selger og fikk da vite at sykkelen hadde blitt kjørt tom for olje, men at han hadde hatt start på den etter å ha trillet den hjem og fylt på olje. Ikke uten ulyder såklart.. Avtalte derfor å hente den senere samme dag.

 

Her er bilder fra anonnsen.

 

l_1802842431.jpg

 

l_1742503254.jpg

 

l_1753711391.jpg

 

Nå er den hentet hjem og står tørt i garasjen.

 

Dempere, bremser og hjullagre virker å være i ok stand, men jeg kommer til å gå over det meste for å være sikker.

 

Planer for sykkelen:

-Ta ut motor, demontere og kartlegge skader.

-Fikse motor (såklart).

-Kaste den horrible frontlyken og bytte den ut med noe som faktisk lyser.

-Fikse blinklys og gå over det elektriske generelt.

-Bytte kjede og framdrev.

-Bytte bakdekk. (kanskje pigge de til vinteren).

-Bytte bremseklosser fram og bak. (Det er litt mat igjen på de, men tar det før de går på stålet.)

-Bytte batteri.

-Hente ut skilter når den er oppe og går for egen maskin.

 

Kåper og det kosmetiske mangler i stor grad, men dette kommer ikke jeg til å bruke penger eller tid på. Blir nok litt mer streetfighterpreg på denne.

 

Førsteprioritet er å plukke fra hverandre motoren for å kartlegge skader, og få bestilt de delene jeg trenger for å bygge den opp igjen.

Om det viser seg at motoren er så skadet at det ikke er vits å fikse den vil jeg prøve å få tak i en motor fra en Yamaha TTR125 eller en Yamaha YBR125.

 

Grunnen til dette er at det virker veldig vanskelig å skaffe motordeler til denne sykkelen <_< Yamahadeler finner man jo overalt, og derfor håper jeg på at det er en Yamahamotor i min sykkel. Står Yamaha på peilepinnen og Derbi på clutchdekselet.

Motorkode E336E. Er det kjent for noen her? :)

 

Disse er tilsynelatende identiske, selvom forskjellige Yamahaforhandlere påstår at motoren ikke engang ser lik ut utseendemessig!

Rart for motorene ser veldig lik ut for meg, med unntakt av forskjellige forgassere.

 

Derbi Senda SM125.

IMG_20170712_201749_zpsgxocb8ku.jpg

 

Yamaha YBR125.

YBR125.jpg

 

Yamaha TTR125

yamaha-ttr-125-lle-12.jpg

 

 

Jeg har som sagt vært i kontakt med flere forskjellige forhandlere av både Derbi og Yamaha, men dette har ikke gitt meg noe særlig framgang.

 

Om noen har en motor liggende eller vet om en motor, si ifra!

Oppdateringer kommer etterhvert :)


Dette innlegget er endret av Kristofferen: 20 juli 2017 - 00:32


#2 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 17 juli 2017 - 19:21

Motoren er ute, og klar for demontering.

Fikk problemer med den ene bolten til motoren, da sykkelen - som nevnt tidligere - har blitt ganske tøft brukt. Noen har nok gått saftig på trynet og knekt av ene fothvileren. Dette er sveist på igjen, men skjeivt, så jeg ikke fikk ut bolten til motorfestet.

 

IMG_20170715_162411_zpsc5iqtpco.jpg

 

Fikk demontert eksos og underramme.

 

IMG_20170715_165517_zpsfw1cqymv.jpg

 

Eksosen så noe strupet ut.. :huh

 

IMG_20170715_163545_zpsqzauocnc.jpg

 

Men, motoren kom ut til slutt!

 

IMG_20170716_173549_zpsgfgowhmc.jpg

IMG_20170716_173536_zpslrh45gpp.jpg

 

Fant ut at forrige eier mest sannsynlig har mistet bunnpluggen. Denne er iallefall ikke original!

Rart med nylonskive også...

 

IMG_20170715_170740_zpsau4g07uc.jpg

IMG_20170715_170733_zps9bqskyqc.jpg

 

 

Så nå er motoren ute, og jeg må begynne å demontere den så jeg får kartlagt de faktiske skadene.

 

IMG_20170716_173612_zpslmwugkj8.jpg



#3 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 20 juli 2017 - 00:25

Fikk demontert en del på motoren idag. Det ser ikke så aller verst ut, enn så lenge.

 

Begynte med å ta av svinghjulsdeksel og clutchdeksel. Oljen har jeg allerede tappet, men det ligger mye resten igjen enda den sto et døgn med tappepluggen ute.

 

IMG_20170719_144713_zpskvporzq2.jpg

 

IMG_20170719_150833_zpsyn70rpnz.jpg

 

IMG_20170719_144717_zps93ex0jgp.jpg

 

Plukket ut clutchlameller, disse så helt ok ut.

 

IMG_20170719_150836_zpsgbx1f0s2.jpg

 

 

Begynte å demontere registeret, for å gjøre klart for å ta av toppen.

 

IMG_20170719_150920_zpselo71f1r.jpg

 

Tennpluggen har sett sine dager.

 

IMG_20170719_163637_zpsxrjlqfk0.jpg

 

Toppen av. Mye sot på innsugsventilen og generelt i forbrenningskammeret.

 

IMG_20170719_165009_zps9yqpjh7r.jpg

 

Dårlig toppakning og et sotet stempel.

 

IMG_20170719_165021_zpsueej2pwf.jpg

 

IMG_20170719_165049_zpsmhiwd2bx.jpg

 

Gruet meg egentlig litt til å ta av sylinder for å se på skadene.

Som forventet, så var ikke sylinderen akkurat strøken men ikke det verste jeg har sett mtp at den er kjørt oljetom.

 

IMG_20170719_165417_zpscpylrj1j.jpg

 

IMG_20170719_165430_zpsfwvcndez.jpg

 

IMG_20170719_165439_zpsf1jlh8cb.jpg

 

Så var det stempelet da... Huff..

 

IMG_20170719_165459_zpsll9bwh74.jpg

 

IMG_20170719_165623_zpsdzojsvid.jpg

 

Eksossiden ser grei ut.

 

IMG_20170719_165606_zpsvg1xdxow.jpg

 

Det lilla feltet på veiven mener jeg er fra veiven er laget. Har sett dette på flere andre også.

Det er ikke noe slakk i råden heller, så veiven har nok gått fri :wub

 

Og! Mine spekulasjoner er bekreftet! :D

 

IMG_20170719_170001_zpsjvo0tjwo.jpg

 

Da er det bare å få bestilt deler. Mc-Deler har også svart meg på mail og sagt at jeg kan bruke Yamahadelene. Jeg er imponert over kunnskapen til gjengen på Mc-Deler!

 

Jeg velger å tro at dette er normal slitasje på en kryssbolt.

 

IMG_20170719_170200_zpsneevamuo.jpg

 

Jeg stripser sammen deler fra samme aksling, så det blir lettere å ha kontroll på hvor skiver, shims osv skal når det skal monteres igjen.

 

IMG_20170719_172023_zpstldc675v.jpg

 

IMG_20170719_172033_zpsitx9gjyi.jpg

 

IMG_20170719_172531_zpsuxd3a2g5.jpg

 

Oljepumpen ser ut som den har klart seg også. Jeg sjekket silen/filteret som står i blokken, og her var det minimalt med partikler.

 

IMG_20170719_172846_zpsar9ke6fx.jpg

 

Nå gjenstår det å få av svinghjulet og kløyve blokken for å sjekke resten av motoren for skader. Har selvfølgelig rotet bort svinghjulsavdrageren jeg hadde for lenge siden, så jeg må skaffe en ny.

 

Jeg honet sylinderen for å se om det var håp, og jeg velger å prøve den med nytt stempel og stempelringer. Noen riper får jeg ikke bort, men de kan ikke kjennes med neglen.

 

IMG_20170719_225314_zpsclofmc9k.jpg

IMG_20170719_225324_zpskapyvaop.jpg

IMG_20170719_225256_zpsmmhkqtub.jpg

 

Det kan være jeg prøver å hone den litt til, men jeg prøver å ikke ta mer enn nødvendig.

 

Det var alt for idag, så får vi se når jeg får tak i svinghjulsavdrager. Om noen i Bergensområdet har en å låne meg er det bare å gi en lyd :)


Dette innlegget er endret av Kristofferen: 20 juli 2017 - 00:31

  • Sqtr og Bromm liker dette

#4 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 juli 2017 - 15:36

Liker slike "redningsprosjekt". Har gjort noen slike prosjekter selv og det morsomt men man kan gå på en skikkelig kostnadssprekk om man kjøper slike prosjekter uten å ha en formening om hva er feil og hva deler koster. Men ser ut som du er systematisk og planlegger godt så dette blir spennende å følge.

#5 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 24 juli 2017 - 00:00

Sylinder ser ut for å bli bra, men jeg har en bemerkning angående honingen. Det er ikke om å gjøre å få sylinder glattest mulig , det skal være litt ru merker etter honingen og stripene skal være ca 30 grader i kryss for at ringene og sylinder skal slite seg til og tette masimalt. Ellers ser det meget bra ut


Dette innlegget er endret av ghaven: 24 juli 2017 - 00:02


#6 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 29 juli 2017 - 21:55

Liker slike "redningsprosjekt". Har gjort noen slike prosjekter selv og det morsomt men man kan gå på en skikkelig kostnadssprekk om man kjøper slike prosjekter uten å ha en formening om hva er feil og hva deler koster. Men ser ut som du er systematisk og planlegger godt så dette blir spennende å følge.

 

Ja, det er alltid kjekt å redde noe som egentlig er på vei på skroten. Jeg vil påstå at jeg har god nok erfaring til å ta en noenlunde riktig avgjørelse ihht skadeomfang osv.

Jeg prøver så godt jeg kan å holde orden og system på deler, da jeg vet hvor lett det er å "komme ut av det" når det gjerne blir litt tid mellom hver gang man skrur.

 

Sylinder ser ut for å bli bra, men jeg har en bemerkning angående honingen. Det er ikke om å gjøre å få sylinder glattest mulig , det skal være litt ru merker etter honingen og stripene skal være ca 30 grader i kryss for at ringene og sylinder skal slite seg til og tette masimalt. Ellers ser det meget bra ut

 

Jeg vet at det ikke er om å gjøre å ha finest sylinder, og ha riktige grader på honingen. Noen sier 30, andre sier 45 eller 60. Jeg har aldri honet en sylinder før, men lurte på om jeg skulle prøve å få et litt bedre resultat. Jeg burde kanskje hatt hakket grovere honestener?

 

 

Takk for gode tilbakemeldinger begge to! :D

 

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert, det er i hovedsak fordi jeg ikke har funnet igjen svinghjulsavdrageren fra back in the days. Dette har ikke vært enkelt å oppdrive her i området heller, uten å betale en arm og en fot for den. Men jeg gjorde et lite forsøk igår på å få det av, og jammen løsnet det!

 

Det kommer nok en oppdatering senere, for nå er jeg på vei ut i garasjen for å kløyve blokken og sjekke lagre og girkasse.

 

Vi snakkes! :)


Dette innlegget er endret av Kristofferen: 29 juli 2017 - 21:56

  • Bromm liker dette

#7 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 30 juli 2017 - 12:55

Beklager at det ikke kom oppdatering igår kveld. Fikk litt trøbbel med internettet og photobucket...

 

Har som sagt løsnet svinghjulet fra før av. Stripser dette på samme måte som tidligere, på denne måten er jeg sikker på at jeg får skiver og shims i riktig rekkefølge.

 

IMG_20170729_233318_zpsslxwme6l.jpg

 

Merket meg at registerkjedet har et blått merke på utsiden. Det er viktig å få dette på den samme veien som det har vært tidligere, hvis ikke kan det ryke.

 

IMG_20170728_171134_zps9qnox9ax.jpg

 

Usikker på om drevet til registerkjedet er presset på veiven, eller om den sitter på sporkile. Det kom iallefall ikke ut.

Jeg la riktig nok ikke så mye tid og krefter i å prøve å få det ut heller.

 

IMG_20170729_233306_zpsipw3tmxy.jpg

 

Plukket ut sjaltemekanismen på girtønnen.

 

IMG_20170729_234026_zps5sb1xdsf.jpg

IMG_20170729_234203_zpsprvatdfd.jpg

 

Sleit noe voldsomt med å få ut akslingen til girpedalen. Dette er nok igjen pga tidligere (mis)bruk.

Skjønnte fort hvorfor den var vond å få ut.

 

IMG_20170729_235001_zpsspcdfahx.jpg

 

For å ha kontroll på de forskjellige boltene med forskjellige lengder, setter jeg skruene i en isoporplate i det mønsteret de sitter på motoren.

 

IMG_20170729_235756_zpsqpkxhaat.jpg

 

Og vipps!

 

IMG_20170730_000707_zpsysfguupx.jpg

 

Det ser igrunn veldig bra ut inni motoren.

 

IMG_20170730_000731_zpsaagnh54i.jpg

 

Men rester av pakningsstoff gir meg grunn til å tro at noen har vært her før meg..

 

IMG_20170730_000756_zpsygs73mcj.jpg

 

Bemerker meg også litt metallspon/partikler i bunn av motoren, men etter nærmere inspeksjon er nok dette kun fra stempelet.

 

IMG_20170730_001210_zpsttmuwbej.jpg

 

Alle lagre, drev og girkasse ser veldig bra ut.

 

 

Veiv og balanseaksling. Bildet er egentlig kun for hukommelsen sin del :rolleyes

 

IMG_20170730_000923_zpsmjmj6xyb.jpg

 

Gir.

 

IMG_20170730_001034_zpspvmqvqss.jpg

 

IMG_20170730_001254_zpsbslfjbzr.jpg

 

 

Det var alt på denne økten.

Planen var å bestille pakningssett og stempel fra Mc-Deler og jeg har vært i kontakt med de og fått den informasjonen jeg trenger.

 

Men, smarte meg hadde bommet 1mm på målene på sylinder, så da må vi finne en løsning.

 

Stempelet er originalt 54mm og sylinderen min måler jeg til 53,7mm. Jeg mente å huske at sylindern var 54,7 noe som ville gitt et nytt std stempel en klaring på ,7mm. Det er en akseptabel klaring.

Nå vet jeg ikke hva jeg gjør, men jeg har kontaktet de for å høre om de kanskje har et stempel på lager som kan passe opp mot mine mål..

Hvis ikke blir det mest sannsynlig å borre sylinderen opp en dimensjon, slik at jeg får et 54mm eller 54,5mm stempel til å passe.

Dette kommer vi tilbake til.

 

Mens jeg venter på svar fra Mc-Deler kan jeg jo spørre her. Er det noen som har tips til ny framlykt? Trenger noe med godt lys i da jeg for det meste kjører på ikke opplyste veier :)


Dette innlegget er endret av Kristofferen: 30 juli 2017 - 12:58

  • Bromm liker dette

#8 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 30 juli 2017 - 13:20

Har du vurdert å bytte alle lagere? Min erfaring er at om det er spon i girhuset/veivhuset så er lagere mer eller mindre skadet. Mest sannsynlig så er lagerene standarddimmensjonert så de kan kjøpes i en maskinforretning. Motor er nok åpnet da Yamabond, Yamahas orginale pakningsstoff, er grå såvidt jeg vet.
0,7 i klaring på stempel, høres veldig mye ut, er det fabrikkspec? Ville gått for borring og nytt stempel samt satt opp ventiler og seter med 3-vinkler. Koster ikke mye og du får bedre gange og drivstofføkonomi.
Edit: tenkte ikke på at dette er en Derbi så da kan det godt være at det er en annen farge på pakningsstoffet. Er ikke uvanlig at det litt overskudd av massen på innsiden av blokkhalvdelene.

Dette innlegget er endret av Bromm: 30 juli 2017 - 13:24


#9 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 30 juli 2017 - 13:40

Ja, jeg hadde i utgangspunktet tenkt å skifte alle lagrene ja. Dette er jo standard kulelager, så de koster nok ikke mye hos den lokale maskinforetningen.

Jeg har vært i dialog med de allerede, og har handlet hos de i "mopedtiden". Snakket med de senest på fredag og avtalte å komme opp med motoren da de ville måle lagrene selv for å være sikker på at det ble rett. (kun de lagre man ikke kunne se nummer på.)

 

Jeg tenkte på yamabond selv, men husket ikke hvilken farge den hadde. Men det er jo sannsynlig at det er dette. Det var ingen pakning der iallefall.

 

Det er tidlig at dette er andre gang noen åpner motoren når sykkelen ikke er gått mer enn ca 10000km :lol

 

Ventilene tror jeg at jeg bare tar lett for hånd med sugekopp og slipepasta.

Sylinderen ender nok på borring ja..


  • Bromm liker dette

#10 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 30 juli 2017 - 20:15

Lager uten nr, ja da kan det fort være et spesiallager men de fleste lager har en opprinnelse fra standard lager men kjenner til flere motorer som har ikkestandard lagre. Noen ganger kan også de nummerene på orginallagrene være forvirrende. På en Yamahacrosser jeg overhalte var det et lager jeg ikke fikk tak i men etter måling fant jeg ut at det faktisk var et NR-lager, altså et standard C3-lager med utvendig segring men Yamha hadde et annet numer og betegnelse NSR mener jeg det var..

Rillenkugellager-6305NR-C3-BoBo-offene-A



#11 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 30 juli 2017 - 22:32

For å finne ut om spon er fra lager eller stempel eller slitasje av blokk pleier jeg å bruke en magnet, da stempel og blokk ikke er magnetisk vil lager eller drev slitasje feste seg. Mange motorer har en magnet i bunn panne eller plugg netopp for å fange spon så den ikke bindes i olja og sirkulerer da ikke alle små motorer har gode oljefiltre


Dette innlegget er endret av ghaven: 30 juli 2017 - 22:34


#12 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 05 august 2017 - 21:25

Lager uten nr, ja da kan det fort være et spesiallager men de fleste lager har en opprinnelse fra standard lager men kjenner til flere motorer som har ikkestandard lagre. Noen ganger kan også de nummerene på orginallagrene være forvirrende. På en Yamahacrosser jeg overhalte var det et lager jeg ikke fikk tak i men etter måling fant jeg ut at det faktisk var et NR-lager, altså et standard C3-lager med utvendig segring men Yamha hadde et annet numer og betegnelse NSR mener jeg det var..

Rillenkugellager-6305NR-C3-BoBo-offene-A

 

Jeg kommer til å la de på maskinforretningen avgjøre hvilke lagre som står i :p

Hvor i motoren hadde de plassert et slikt lager med segerring?

 

 

For å finne ut om spon er fra lager eller stempel eller slitasje av blokk pleier jeg å bruke en magnet, da stempel og blokk ikke er magnetisk vil lager eller drev slitasje feste seg. Mange motorer har en magnet i bunn panne eller plugg netopp for å fange spon så den ikke bindes i olja og sirkulerer da ikke alle små motorer har gode oljefiltre

 

Det tenkte jeg faktisk ikke på! Nå har forrige eier mistet tappepluggen en gang, så her sto det ikke noe med magnet i. Men det pleier stort sett å være magnet på tappepluggen ja.

Sponet så noe "grovt" ut, og da tenker jeg alu fra stempel. Takk for tips! :D

 

Når det gjelder sylinderen, så kommer jeg til å sende denne til borring. Den blir borret opp til 55mm som vil gi meg en liten økning til 125ccm. WOW! :lol

Satser på at jeg får sendt den avgårde over helgen :)



#13 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 06 august 2017 - 11:02

Det lageret jeg nevnte er brukt på AUX-axle, dvs utgående aksel. Ringen er for å holde lageret fast i lagerhus uten aksial motkant eller anlegsflate. Mye brukt i girkasser og som veivlager.

#14 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 11 august 2017 - 10:43

Liker prosjektet her, skjer litt..!

#15 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 15 august 2017 - 21:52

Det skjer ikke noe særlig her annet enn at sylinderen er på vei til MC-Deler for borring og tilpassing til nytt stempel :)


  • Bromm liker dette

#16 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 16 august 2017 - 16:55

All fremgang er god fremgang :)



#17 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 19 august 2017 - 10:10

Sylinder er borret og tilpasset 55mm stempel, og er for øyeblikket på vei tilbake til meg, sammen med pakningssett og et nytt framdrev.

Må bare benytte sjansen til å skryte av MC-Deler AS! De leverer knallgod service som vanlig!

 

Pakken er beregnet å komme til meg på mandag eller tirsdag, så det er vel på tide at jeg begynner på jobben med å få tak i nye lagre til motoren.

Har vært en del syk i det siste, så det har ikke vært noe tid til å skru.



#18 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 19 august 2017 - 19:32

Har fått gjort noen veivoverhalinger hos MCD, bare positivt. Alle de crosserne, twin og tripplene går, etter det jeg vet, ennå uten å ha havarert. Borring tar jeg lokalt så det vet jeg ikke åssen er. Har heller aldri hatt noe krøll med delekjøp derfra.
Var ei crosserveiv de overhalte for meg som ikke var innenfor spec grunnet at PROX hadde lagt ved feil rådeshims, en kjapp e-post og saken ble fikset kjapt om med gratis frakt.
Da får vi vente i spenning på oppdatering.
God bedring :)

#19 Kristofferen

Kristofferen

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 49 Innlegg:
  • Registrert: 15-juli 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Lindås
  • Yrke:Bilberger
  • Kjøretøy:2012 Volkswagen Caddy | 2008 Derbi Senda SM125
Garage Garasje

Skrevet 19 august 2017 - 21:34

Har fått gjort noen veivoverhalinger hos MCD, bare positivt. Alle de crosserne, twin og tripplene går, etter det jeg vet, ennå uten å ha havarert. Borring tar jeg lokalt så det vet jeg ikke åssen er. Har heller aldri hatt noe krøll med delekjøp derfra.
Var ei crosserveiv de overhalte for meg som ikke var innenfor spec grunnet at PROX hadde lagt ved feil rådeshims, en kjapp e-post og saken ble fikset kjapt om med gratis frakt.
Da får vi vente i spenning på oppdatering.
God bedring :)

Se der ja, er nok mange som er fornøyd med servicen de yter. Har lagt igjen min del med kroner der i mopedtiden også, og inntrykket mitt nå er like bra som den gang!

Om jeg ikke er så slakk i pelsen neste uke, satser jeg på å få tak i nye lagre slik at jeg kan vaske blokken og gjøre den klar for montering igjen :)

Takk for det :)


  • Bromm liker dette

#20 Bromm

Bromm

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 161 Innlegg:
  • Registrert: 18-desember 16
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 13 september 2017 - 17:22

Noe nytt ?





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere