Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Honda nsr 125 trøbbel


  • Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 Råning4lyf

Råning4lyf

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 10 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 16

Skrevet 26 juli 2017 - 15:21

Skulle kjøre forbi en bil, hadde kansje 100-110 å lå i fjerde gir. Ca 10 000 rpm. Så begynte den å fjuske å dø ut. Så gikk det bare på under 5000rpm en stund ellers begynte den bare å fjuske. Stoppa å la den stå noen timer, prøvde å starte igjen å det gikk fint, kjørte 200meter kanskje åsså bærre død den igjen. Så fikk æ ikke start nå mer. Noen som har nå formening om hva som har skjedd?

#2 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 26 juli 2017 - 16:35

Varmeskjært kanskje. Kan og være dårlig tennplugg f.eks

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#3 Råning4lyf

Råning4lyf

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 10 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 16

Skrevet 26 juli 2017 - 17:00

Hmm, mulig. Var det første jeg også tenkte, men sjekket tempen rett etter og den var mellom blåfeltet og midten.

#4 ghaven

ghaven

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 482 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16

Skrevet 26 juli 2017 - 22:06

Ut med pluggen og se på fargen. Hvis det mistenkes skjæring kan en komp test gi pekepinn ,men best er om en setter ned kamera via plugghull eller tar av eksos og ser på ringer og stempel I eksosporten om det er totakter. Men kan og høres litt ut som et lite bensinrelatert problem. Jeg hadde nok sett på plugg og stempel først og så litt feilsøking videre i retning gasser reed osv. Er det firetakter blir det litt mer arbeid, men ikke umulig det heller. Sjekke plugg først, så inn med kamera og en komptest eller en leak Down test vil gi svaret. Noen totaktere ryker bare pluggen på, når en minst trenger det uten noen spesiell grunn


Dette innlegget er endret av ghaven: 26 juli 2017 - 22:09





0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere