Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Ligier Nova 500 - Trimming og lydisolering

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 blizzerdz

blizzerdz

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2017 - 17:32

Har en ligier nova 500 som jeg kjøpte for slikk og ingenting, den kom i deler for å si det slik. Den går i dag i 55km/t, men skulle gjerne ha fått den opp litt i fart. Ikke noe ekstremt, 65-70. Men er litt usikker på hvordan man gjør dette. 

Har hørt rykter om at det er 4 plomberingsskruer bak innsuget også er det snakk om å justere noe under topplokket, men vil helst ikke begi meg ut på noe før jeg vet det sikkert.

Hvor mye effekt vil dette gi? 

Jeg vil gjerne også finne en god måte å lydisolere bilen, jeg har til nå lagt på selvklebende isolasjon inn på cockpiten, men er det andre lure plasser å isolere?

Takk på forhånd

#2 nsr125125

nsr125125

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 38 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 31 juli 2017 - 20:24

Har en ligier nova 500 som jeg kjøpte for slikk og ingenting, den kom i deler for å si det slik. Den går i dag i 55km/t, men skulle gjerne ha fått den opp litt i fart. Ikke noe ekstremt, 65-70. Men er litt usikker på hvordan man gjør dette. 

Har hørt rykter om at det er 4 plomberingsskruer bak innsuget også er det snakk om å justere noe under topplokket, men vil helst ikke begi meg ut på noe før jeg vet det sikkert.

Ligger ring på variator.

eksosanlegget bør økes litt i diameter helt fra motor.

Er en justering på dieselmengden på motorens høyre side (registerside)

Stikker ut en liten bolt. Løsne muttern som er på bolten og juster den ut.  Kjør motor varm først. Trykk inn gassen (ute i motorrommet), juster helt til du hører turtallet går ned og 1/2 omdr tilbake. Da har du nådd topp turtallet du kan få.
Om denne har spenningsregulator rett under vindusbrettet, monter på en pcvifte eller noe for og kjøle regulatorn!! Så slipper du miste lading og kjøpe ny regulator til 1000,- (dette har ikke noe med mere fart og gjøre ;p )

gjør du alt dette får du ca akkurat den farta du ønsker =)

Dette innlegget er endret av nsr125125: 31 juli 2017 - 20:25

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere