Gå til innhold


Bilde
- - - - -

YZF-R125


  • Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 TZR0409

TZR0409

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 05-april 17

Skrevet 05 august 2017 - 00:18

Vurderer å ta lett lappen og kjøpe en Yamaha YZF R125, er det noen som vet noe om høyden på den, har en tzr50 og jeg står ikke med helt flat fot i bakken men er ikke langt ifra, er YZFen lavere, høyere eller lik høyde som TZRen? Er ca 168-170 men vokser enda



#2 Sebastian8659

Sebastian8659

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 33 Innlegg:
  • Registrert: 13-august 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Karmøy
  • Kjøretøy:Aprilia RS125 06

Skrevet 06 august 2017 - 00:16

I følge Yahama så er setehøyden ca 82cm. Kompisen min hadde Yzf, han var vell ca 171-172 på den tiden. Han nådde greit ned i bakken. Men hvorfor skal du kjøpe deg yzf? Du skiller deg ikke akkurat ut.. Alle skal ha yzf eller mt nå til dags. Kjøp deg en sprek 2takter. Mye kjekkere å kunne kjøre fra mainstream folka som kjører 4takt.



#3 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 972 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 06 august 2017 - 14:27

Sant det at "alle" skal ha YZF-R eller MT nå om dagen,men alternativene er ikke akkurat i kø for de som ønsker seg en ny sykkel (Og det er veldig mange nå om dagen,da penger så og si aldri er et tema lenger for en 16 åring. "Pappa betaler" er den nye trenden.

 

Man får jo ikke ny 2T sykkel som er regbar innen 125cc lenger. Så alternativene til YZF-R og MT blir dermed RC eller Duke. KTM har gjort seg mye mindre atraktive med sin 125 lineup pga produksjonen satt til India. Dette er "by default" dårlig for unge Nordmenn (eller øvrige som måtte ønske seg en mindre MC) Yamaha "virker" liksom alltid. KTM hadde en frynsete start på Duke lineupen i 2011,og dette frynsete ryktet sliter den fortsatt med selv i dag. MT har hatt en fjellstø lansering,og syklene ser ut til og holde i evigheter. (samme med YZF-R) Når da også "pappa" kjører Yamaha,eller vet i det minste hva en Yamaha er,så er trenden satt: "alle" vil ha MT eller YZF-R. 

 

2Takterene er først rå,dersom man trimmer de til enten fulleffekt eller verre. Dette vil i praksis si at dette er en blodtrimmet moped,bare med mer lovlig registering på det. Service intervallene blir akkurat som på trimmet moped,lyden triltrekker politi og man føler seg uansett som en kriminell pga politiet forfølger 2takt kjørere. Hør gjerne om kompisen din med 4t har blitt stoppet noen gang. Dette forekommer,men svært sjelden,og enda sjeldnere totalt uoppfordret. Mens 2T kjørerene kan oppleve å bli stoppet daglig,med my aktiv kjøring. De fleste gangene helt uprovosert også. 

 

Så forstår tankegangen her. Det er også slik at både hevesett og senkesett selges i pallevis til 125cc syklene,mens til TZR50,så har iaf ikke jeg sett så mange senke kit. (som kan være til hjelp i dette tilfelle) TZR er og den største r moppen på markedet. Så om man klarer den fint,så ville yzf-r være 0 problem.  Men sett på en Airsal 70cc og et effektanlegg,og style TZRen litt,så er den jo plutselig fullt på høyde med YZF-R etter min mening. Dog får man med stor sansynligvis kjøre i fred 99% av tiden(om ikke 100%) dersom man kjører 4T istedet for 2T.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!





0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere