Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Trim sylinder med original eksos anlegg

• Logg inn for å legge til innlegg
11 innlegg i dette emnet

#1 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 23:12

Hei har en peugeot vivacity som er original utenom at sperren i variatoren er fjernet. Vurdere å montere trim sylinder, men må jeg da bytte eksos anlegg eller kan jeg bruke det originale?

#2 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 452 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 10 august 2017 - 23:25

Kan, men du taper mye effekt.

#3 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 23:39

Ja har fått googlet litt nå og ser at det funker dårlig. Men har du anbefalinger på effekt anlegg som ikke bråker mye som går godt sammen med sports sylinder? Tenker litt på ein av desse:

https://speedoptions...premium-peugeot

https://speedoptions...kit-tkr-peugeot

https://speedoptions...ent-pro-peugeot

#4 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 452 Innlegg:

Skrevet 10 august 2017 - 23:56

Silent pro har veldig behagelig lyd. Giannelli Go også. Begge fungerer med sport sylinder.

#5 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 11 august 2017 - 14:57

Ok kjempe. Men har du noen formeininger om vekter på dette oppsette? Det er 8 g originalt. Den forje vivacity med full trim på stod d i 7,2g. Prøvde 8g på den men da gikk den dårligere på aks å oppover bakker

#6 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 452 Innlegg:

Skrevet 11 august 2017 - 16:14

Ok kjempe. Men har du noen formeininger om vekter på dette oppsette? Det er 8 g originalt. Den forje vivacity med full trim på stod d i 7,2g. Prøvde 8g på den men da gikk den dårligere på aks å oppover bakker

Jeg kjørte originale vekter (8,5g) på min 1999 Vivacity med Malossi sport og Giannelli Go. Prøvde 7.5 og 8 det fungerte best med 8.5

#7 Nerif

Nerif

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:

Skrevet 12 august 2017 - 16:22

En venn av meg har gianelli go med malossi 70cc. Hørest helt orginal ut både på tomgang og ved gasspådrag :)

Jeg ville gått for Gianelli Go. God effekt og stillegående.

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 809 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 12 august 2017 - 19:32

Enda mer stillegående er LeoVince Touring. Det er litt delte meninger om det er litt dårligere eller bedre en Giannelli Go i ytelse,men det er isåfall veldig lite. Noen på forumet her synes det faktisk går litt bedre med LeoVince. Jeg og andre synes Giannelli gå hakket hvassere. Men det kommer nok litt an på hvordan man innstiller den,evt hva andre deler man bruker,og ikke minst hva man forventer av et slikt effektanlegg.

Men LeoVince Touring er litt større (bredere),ser litt bedre ut (IMO) og som nevnt er lyden hakket mer dempet. Litt mindre hvass på toppen kan man gjerne si. Giannelli er litt simplere design messig. Begge kan lett gå for orginale potter allså.

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#9 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 14 august 2017 - 09:11

Takker for svar folkens😊 Men passer speedfight 2 effektanlegg overens med vivacity? (Det er mer deler til speedfight som selges brukt kontra vivacity)

#10 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 452 Innlegg:

Skrevet 14 august 2017 - 09:29

Takker for svar folkens😊 Men passer speedfight 2 effektanlegg overens med vivacity? (Det er mer deler til speedfight som selges brukt kontra vivacity)

Hvis motoren er lik så passer det. Kommer an på årsmodell.

#11 Blåmann

Blåmann

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 27 Innlegg:
  • Kjøretøy:Peugeot Looxor, Volvo 244, Renault 12

Skrevet 14 august 2017 - 20:36

Har et Leo Vince Touring anlegg liggende. Brukt på Peugeot Looxor, men det skal passe til Speedfight 2, Trekker og Vivacity også. Selger det billig, send PM ved interesse. 

• Jstava liker dette

#12 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 14 august 2017 - 22:57

Har et Leo Vince Touring anlegg liggende. Brukt på Peugeot Looxor, men det skal passe til Speedfight 2, Trekker og Vivacity også. Selger det billig, send PM ved interesse. 

Sendt pm

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere