Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Trim sylinder med original eksos anlegg

• Logg inn for å legge til innlegg
49 innlegg i dette emnet

#41 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 05 november 2017 - 13:47

Har hatt noen turer med scooteren nå og den har funket fint. Men plutselig så begynte den å fjuske og smelle i eksosen noe veldig ved gasspådrag. Gikk vekk litt men kom fort tilbake igjen.

Den sviver fint på tomgang men med en gang jeg gir gass nå og kommer litt opp på turtall så kveles den og små smeller ut av eksosen (nesten som det har komt vann i luftfilteret) Jeg har rengjort forgasseren X antall ganger, byttet tennplugg, heve i kondens fjerner i tanken, rengjort luftfilteret, sjekket bensin filter, og byttet coilen. Slik at jeg står litt fast nå.

Kan det være cdien?
Kan den være varmtskjært?
Statoren?

Eller kansje noe annet?

#42 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 07 november 2017 - 09:06

Har hatt noen turer med scooteren nå og den har funket fint. Men plutselig så begynte den å fjuske og smelle i eksosen noe veldig ved gasspådrag. Gikk vekk litt men kom fort tilbake igjen.

Den sviver fint på tomgang men med en gang jeg gir gass nå og kommer litt opp på turtall så kveles den og små smeller ut av eksosen (nesten som det har komt vann i luftfilteret) Jeg har rengjort forgasseren X antall ganger, byttet tennplugg, heve i kondens fjerner i tanken, rengjort luftfilteret, sjekket bensin filter, og byttet coilen. Slik at jeg står litt fast nå.

Kan det være cdien?
Kan den være varmtskjært?
Statoren?

Eller kansje noe annet?

Fikk låne en brukte cdi boks og da virket den igjen. Men den små fjusket av og til, men jeg testet den bare i 5 min ca.
Jeg monterte også den gammle cdi boksen på en kompis av meg sin scooter og da virket den heilt fint. Kan det da være at jeg trenger en trim cdi til mitt oppsett?
Eller er det da statoren som tuller litt?

#43 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 058 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 07 november 2017 - 12:57

Legg ut hele oppsettet ditt ang cylinder, reed, gasser, eksosanlegg, filterløsning og dysing(mulig du har tatt noe av det før, men få det ned her igjen), og beskriv godt hvordan den er når du kjører..!

Prøvd no så enkelt med en anna plugg da(som du veit garantert at er i orden)..?

#44 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 07 november 2017 - 13:43

Oppsette mitt er:
Polini sport sylinder
Original forgasser med 90 dyse
Malossi multivar med 8g vekter
Stage 6 replica eksos anlegg
Original reed, coil og cdi boks.
Kjører per i dag under testing med fjernet luftfilterdeksel.

Den oppfører seg litt som om det er kondens i bensinen. Med at den kan fjuske å små smelle i eksosen.

Men greit at du leser det som jeg har skrevet tidligere slik at jeg slipper å gjenta/forklare.

#45 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 058 Innlegg:

Skrevet 07 november 2017 - 22:25

Ja skjønner, en gjentagelse i håp om å få litt hjelp er jo i grunn ille...hahaha..!

Må jo regne med litt oppdateringer når folk spør vettu..!

#46 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 08 november 2017 - 06:17

Ja skjønner, en gjentagelse i håp om å få litt hjelp er jo i grunn ille...hahaha..!

Må jo regne med litt oppdateringer når folk spør vettu..!

Jeg har jo skrevet hva jeg har testet og byttet og hva slags symtomer jeg har. Skal ikke være nødvendig å gjenta meg, når inlegget har kun et par sider å lese.

#47 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 08 november 2017 - 20:52

Jeg filk testet den til butikken og hjem igjen. Og det var ikke mer enn 200m så begynte den å «fjuske» og symptomene er at det har noe med tenningen å gjøre. Fordi den feil tenner. Og da er det vel statoren igjen? Fordi spenningsregulatorwn har vell bare med lys og lading av batteriet.?

#48 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 058 Innlegg:

Skrevet 08 november 2017 - 21:54

Jeg filk testet den til butikken og hjem igjen. Og det var ikke mer enn 200m så begynte den å «fjuske» og symptomene er at det har noe med tenningen å gjøre. Fordi den feil tenner. Og da er det vel statoren igjen? Fordi spenningsregulatorwn har vell bare med lys og lading av batteriet.?

Hatt problemer med statoren før..?

#49 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 08 november 2017 - 23:13

Nei. Men har byttet coilen tidligere da pga Med en gang den kom opp på turtall så var det akkuratt som om det var turtall sperre.
Og grunnen til at jeg tenker på statoren er fordi jeg har prøvd en annen coil og en annen cdi boks. Det hjalp litt å bytte cdi boksen

#50 Jstava

Jstava

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:

Skrevet 12 november 2017 - 12:14

kan dårlig kontakt/brudd eller jording forårsake feil tenning ved høyt turtall?

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere