Gå til innhold

Bilde
- - - - -

MT-125 styling/forbedringer tips

• Logg inn for å legge til innlegg
16 innlegg i dette emnet

#1 aeon50

aeon50

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 august 2017 - 16:50

har en yamaha mt 125, og trenger forslag til forbedringer. har allerede gjort en del med den, men vil gjøre den unik. jeg lurer også på om noen har erfaring med og ta av passasjersete, og fothvilere. stror det kan bli tøft, men aldr sett noen uten.

Er en mt race blue

ting som allerede er gjort:

Gianelli carbon effektanlegg.

barend speil (BILTEMA)

nye holker (svarte og blå)

blå kåpeskruer

blått breslokk forran

blått bremselokk bak

tail tidy skiltoppheng

kjøpte også blå hendler fra ebay, men de passetikke perfekt, og treffer ikke bryteren til bremselyset. så lurer også på om noen har kjøpt hendler so passer perfekt.

#2 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 9 915 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 12 august 2017 - 17:47

Kan du ikke legge ut et bilde av hvordan den ikke treffer da...?

....kan jo væra at det går ann å fixe vettu..!

#3 aeon50

aeon50

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 august 2017 - 18:51

Kan du ikke legge ut et bilde av hvordan den ikke treffer da...?

....kan jo væra at det går ann å fixe vettu..!

det skal jeg gjøre, kommer bilde om en time

#4 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 12 august 2017 - 19:27

Føler jeg får litt Dejavu her,men greit nok :p For hendler,så bør du kjøpe fra UK. F.eks MCspeed. Passer som de orginale. Ellers kan du gamble på slike du allerede har fra før. Noen av de er fine,men de varierer svært mye i kvalitet disse. Mange får slike med støpefeil som du har fått. 

Ellers høres det nå ut som dne allerede er ganske så fin. Men liker tanken på å fjerne passasjer sete/fothvilere å sette på et fint cover.

Heving er og pent på disse. Å veldig enkelt å gjøre.Du får kjøpt både godkjente og ikke godkjente hevebrikker (dogbones) flere steder på nettet. Oftest fra Tyskland. Du kan kjøpe et kjede med annen farge. Bytte ut stickers,evt fjerne de du har. Nye holker/håndtak,noen fine ventilhetter. Gjerne nye blinklys. Personlig synes jeg de orginale er for store. Dessuten burde de ha vært LED. Du kan og få kjøpt LED baklykt med CE godkjenning,som er svart. (dyr men pen)

Ellers anbefaler jeg R&G sin hjemmeside. De har mye snax til MT og andre sykler. Ikke bare styling,men praktiske oppgraderinger som større støttefot (som er must med heving btw) de har offset klosser til bakstillingen,slik at du enkelt kan sette den på pitstop støtte. De har motorbeskyttere,fine barends,rimtape,horn etcetc.

Du får og kjøpt oljepåfyllingsbolt i eloxert blått på ebay. Disse er pene,og vises mye bedre en den orginale plastikk pluggen.

Kan se om jeg finner noen inspirasjonsbilder til deg.. Legger de inn om jeg finner.

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#5 aeon50

aeon50

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 12 august 2017 - 21:20

det skal jeg gjøre, kommer bilde om en time

fikk ikke tid så tar bilde imorgen

Føler jeg får litt Dejavu her,men greit nok :p For hendler,så bør du kjøpe fra UK. F.eks MCspeed. Passer som de orginale. Ellers kan du gamble på slike du allerede har fra før. Noen av de er fine,men de varierer svært mye i kvalitet disse. Mange får slike med støpefeil som du har fått. 

Ellers høres det nå ut som dne allerede er ganske så fin. Men liker tanken på å fjerne passasjer sete/fothvilere å sette på et fint cover.

Heving er og pent på disse. Å veldig enkelt å gjøre.Du får kjøpt både godkjente og ikke godkjente hevebrikker (dogbones) flere steder på nettet. Oftest fra Tyskland. Du kan kjøpe et kjede med annen farge. Bytte ut stickers,evt fjerne de du har. Nye holker/håndtak,noen fine ventilhetter. Gjerne nye blinklys. Personlig synes jeg de orginale er for store. Dessuten burde de ha vært LED. Du kan og få kjøpt LED baklykt med CE godkjenning,som er svart. (dyr men pen)

Ellers anbefaler jeg R&G sin hjemmeside. De har mye snax til MT og andre sykler. Ikke bare styling,men praktiske oppgraderinger som større støttefot (som er must med heving btw) de har offset klosser til bakstillingen,slik at du enkelt kan sette den på pitstop støtte. De har motorbeskyttere,fine barends,rimtape,horn etcetc.

Du får og kjøpt oljepåfyllingsbolt i eloxert blått på ebay. Disse er pene,og vises mye bedre en den orginale plastikk pluggen.

Kan se om jeg finner noen inspirasjonsbilder til deg.. Legger de inn om jeg finner.

det er ikke så rart, hahaha. så igennom trådene mine og så vi hadde kommet innom dette i en av de. Der du kom med mange gode innslag, så beklager for det.

men takk som gidder og hjelpe meg her!

jeg har sjeldent på pasasjer, så tenke det kunne se tøfft ut og ta av fothvilerene og setet, men har leta lenge etter cover til baksetet. finner ingenting men har du peiling på hvor de kan selge det? fant ikke noe på ebay heller.

enig at blinklysene er alt for store. så de hadde noen mindre hos forhandler, og får vell sikkert kjøpt noe greit på ebay?

besstile akuratt en sånn oljebolt, og en liten cylinder clamp der hvor speilet satt forran. var ikke akuratt store summen.

skal sjekke litt på siden til R&G nå, og takk for hjelp. kommer til og legge ut noen bilder

#6 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 08:14

De små fra forhandler er ganske pene ja,og de lyser ekstremt godt. Men de er veldig dyre. Tror det er over 600kr paret. Har du råd til det,så er selvsagt det sikkert det beste,men du har 40kr+ blinklys fra eBay som er like pene. Spørs jo hvordan de lyser da,men er det LED så bør de lyse ganske godt. Men husk da å kjøpe blinklys motstander i tillegg. Evt bytt ut blinklys relè ditt. Skal være 1 motstand på hvert blinklys i tilfelle.

Ang passasjer sete cover,så finner iaf jeg de på eBay. "Pillion cover MT-125"

http://bfy.tw/DLjC

Det jeg ser er jo at de er ganske dyre da. De er av samme plast type som orginal (Som er en dyr type) De selges visstnok primært fra Tyskland og Europa,så prisen er nok drøyere pga dette også. Men de ser ganske bra ut da. Husk å få riktig farge evt. De fleste av disse selges med fargekoder (dersom ikke ulakkert er valget ditt da)

#7 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 14:26

MT uten fothvilere bak,hevet og med annen hekk i samme farge som resten.

modified_zpsyj8ybzfcd.jpg

#8 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 9 915 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 14:32

MT uten fothvilere bak,hevet og med annen hekk i samme farge som resten.

modified_zpsyj8ybzfcd.jpg

Hos meg her både i web og mobilversjonen så vises IKKE bildet Kenneth...ser bare en beskjed fra Photobucket..!

#9 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 14:34

Vises ikke her heller -.- 

Vet ikke hva som er feil. Muligens en bandwith limit eller.no

#10 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 9 915 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 15:47

Vises ikke her heller -.- 

Vet ikke hva som er feil. Muligens en bandwith limit eller.no

http://photobucket.com/terms

Ny betalingsordning for bruk av Photobucket..!

#11 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 16:28

modified.jpg

#12 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 9 915 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 16:31

modified.jpg

Hva lasta du inn bildet via da..?

#13 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 13 august 2017 - 16:33

Hva lasta du inn bildet via da..?

https://imgbb.com/

#14 aeon50

aeon50

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 14 august 2017 - 10:49

modified.jpg

så sinnsykt deilig ut uten fothvilere og passasjersete. må få tatt av fotvilerene idag og se : )

De små fra forhandler er ganske pene ja,og de lyser ekstremt godt. Men de er veldig dyre. Tror det er over 600kr paret. Har du råd til det,så er selvsagt det sikkert det beste,men du har 40kr+ blinklys fra eBay som er like pene. Spørs jo hvordan de lyser da,men er det LED så bør de lyse ganske godt. Men husk da å kjøpe blinklys motstander i tillegg. Evt bytt ut blinklys relè ditt. Skal være 1 motstand på hvert blinklys i tilfelle.

Ang passasjer sete cover,så finner iaf jeg de på eBay. "Pillion cover MT-125"

http://bfy.tw/DLjC

Det jeg ser er jo at de er ganske dyre da. De er av samme plast type som orginal (Som er en dyr type) De selges visstnok primært fra Tyskland og Europa,så prisen er nok drøyere pga dette også. Men de ser ganske bra ut da. Husk å få riktig farge evt. De fleste av disse selges med fargekoder (dersom ikke ulakkert er valget ditt da)

bestillte blinklys på ebay igår, og har noen motstander fra biltema liggende. var his forhandler istad, men syntes prisen var alt for drøy.

• 4life liker dette

#15 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 14 august 2017 - 15:36

Har du link til blinklysene? Ja dyre hos forhandler. Mener de koster 650kr paret eller noe rundt der. Iaf de jeg mener.  Små Yamaha OEM blinkerser. Å de er ikke engang de dyreste. Vet de selger noen som koster over 1000kr paret også. Helt sjukt.

#16 aeon50

aeon50

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 14 august 2017 - 16:20

Har du link til blinklysene? Ja dyre hos forhandler. Mener de koster 650kr paret eller noe rundt der. Iaf de jeg mener.  Små Yamaha OEM blinkerser. Å de er ikke engang de dyreste. Vet de selger noen som koster over 1000kr paret også. Helt sjukt.

er de her: http://www.ebay.com/...BtZd7G7&vxp=mtr

er ikke sikker på hvordan de er, men prisen var grei så er vell ikke så mye og tape. 

#17 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • 20 911 Innlegg:

Skrevet 14 august 2017 - 16:40

Fine de

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere