Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Hei jeg lurer på om det er noen av dere som har skyteam Dax eller Monkey

• Logg inn for å legge til innlegg
2 innlegg i dette emnet

#1 leopard

leopard

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
Garage Garasje

Skrevet 12 august 2017 - 23:44

hei jeg lurte på for å bytte til støre motor fra 50cc til 125cc om det er bare sette den i rammen og bruke samme lednings nettet eller. Må mann gjøre noe med ladingen ? eller vil alt stemme ? takk på forhond venter på svar det var en skyteam dax dette her

#2 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 456 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 13 august 2017 - 09:18

Jeg hadde en skyteam 50cc med 125 og 150cc motor, 125 motoren passet på og 150cc motoren var det noe som måtte gjøres med ledninger.
Dette er jo snart 10 år siden da !

125cc motoren har en rå lyd men går ikke så fort i en skyteam, den veier så mye.

Skal du kjøpe en sånn motor anbefaler jeg at du bytter olje før du starter den, de kommer med meget dårlig olje, er også mye slitasje på de, bør bytte olje ca 4 ganger på de første 10 timer, etter det bør du bytte etter 10 timer kjøring.
Det kommer så mye metall deler osv i oljen pga lav kvalitet.
Bør ha en timeteller fra Biltema, da kan du bytte olje i riktig tid ! 10 timer kjøring høres ikke så mye ut, det tar litt tid og kjøre 10 timer om du ikke er besatt av sykkelen og kjører hele dagen.

#3 leopard

leopard

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 13 august 2017 - 18:01

takk for tipset

Jeg hadde en skyteam 50cc med 125 og 150cc motor, 125 motoren passet på og 150cc motoren var det noe som måtte gjøres med ledninger.
Dette er jo snart 10 år siden da !

125cc motoren har en rå lyd men går ikke så fort i en skyteam, den veier så mye.

Skal du kjøpe en sånn motor anbefaler jeg at du bytter olje før du starter den, de kommer med meget dårlig olje, er også mye slitasje på de, bør bytte olje ca 4 ganger på de første 10 timer, etter det bør du bytte etter 10 timer kjøring.
Det kommer så mye metall deler osv i oljen pga lav kvalitet.
Bør ha en timeteller fra Biltema, da kan du bytte olje i riktig tid ! 10 timer kjøring høres ikke så mye ut, det tar litt tid og kjøre 10 timer om du ikke er besatt av sykkelen og kjører hele dagen.

takk for tipset

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere