Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Trimme mt 125


  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 aeon50

aeon50

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 22-april 17
Garage Garasje

Skrevet 28 august 2017 - 15:58

hei, vurderer og prøve og få litt mere effekt i MTen min. helst uten og bytte sylinger. vet det ikke er lett og ikke mange alternativer, men noe som kan gjøres for og få litt mere ut av den?har potte.



#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 august 2017 - 16:38

Nei

#3 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 28 august 2017 - 17:00

Et Malossi kit vil gjøre sykkelen svært sterk. Den klarer å holde toppfarten myyyyyyye enklere,og du oppnår den vesentlig raskere. Drever du tyngre så vil toppfarten øke litt,men det er egentlig bedre å ha org dreving med ca samme fart som du allerede har. Det er faktisk stor forskjell på org syllen og en sylinder som Malossi. Den medfølger det med ECU med lett programerbare program (med og uten effektanlegg osv) 

 

Prisen er DRØYE 5000+ eller rundt der,og selv om du vil oppleve en klart sterkere sykkel,så er det mye penger i forhold til hva hodebry man begir seg ut på. Motoren er jo kjent for å vare i evighet fra fabrikken,men setter du trimsylle på,så begynner ting fort å ryke/slites raskt ut. 

 

En annen løsning er et racing filter (KN eller BMC osv) + Power Commander eller annen elektronisk overkjøring som tillater mer bensin. Dette kombinert med et uplombert effektanlegg gir noe effekt. Men disse PC og andre er et helsike å holde på med. De skal vikles inn i ledningsnettet ditt på værst tenkelige måte (Fullt av strømtyver) det ser ikke bare ekstremt jalla ut,men det øker også sjansen for at du ødelegger ledninger. Det bør iaf gjøres nøye,og gjerne ikke med hjelp av strømtyv som medfølger,men egne kabelsko og strømpekrymper etc.

 

Kjører du nå med kat,så stjeler denne opp mot 1 hk på Arrow / Giannelli,men vi har vell allerede vært inne på konsekvensen av dette. Allså mer lyd blir et faktum + du vil oppleve pottesmell.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#4 aeon50

aeon50

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 22-april 17
Garage Garasje

Skrevet 28 august 2017 - 17:23

Et Malossi kit vil gjøre sykkelen svært sterk. Den klarer å holde toppfarten myyyyyyye enklere,og du oppnår den vesentlig raskere. Drever du tyngre så vil toppfarten øke litt,men det er egentlig bedre å ha org dreving med ca samme fart som du allerede har. Det er faktisk stor forskjell på org syllen og en sylinder som Malossi. Den medfølger det med ECU med lett programerbare program (med og uten effektanlegg osv) 

 

Prisen er DRØYE 5000+ eller rundt der,og selv om du vil oppleve en klart sterkere sykkel,så er det mye penger i forhold til hva hodebry man begir seg ut på. Motoren er jo kjent for å vare i evighet fra fabrikken,men setter du trimsylle på,så begynner ting fort å ryke/slites raskt ut. 

 

En annen løsning er et racing filter (KN eller BMC osv) + Power Commander eller annen elektronisk overkjøring som tillater mer bensin. Dette kombinert med et uplombert effektanlegg gir noe effekt. Men disse PC og andre er et helsike å holde på med. De skal vikles inn i ledningsnettet ditt på værst tenkelige måte (Fullt av strømtyver) det ser ikke bare ekstremt jalla ut,men det øker også sjansen for at du ødelegger ledninger. Det bør iaf gjøres nøye,og gjerne ikke med hjelp av strømtyv som medfølger,men egne kabelsko og strømpekrymper etc.

 

Kjører du nå med kat,så stjeler denne opp mot 1 hk på Arrow / Giannelli,men vi har vell allerede vært inne på konsekvensen av dette. Allså mer lyd blir et faktum + du vil oppleve pottesmell.

 

har vert på tanken om et malossi kit, men som du sier syntes jeg prisen var litt i drøyest laget. men hadde vert morro og prøvd hadde jeg bare hatt pengene...

 

det måtte blitt power commander og filter hvis det skulle bli noe, men det høres ganske komplisert ut. eventuelt hvor mye effekt er det snakk om ?2-3hk? har ikke noe serlig erfaring med dette, så er litt usikker. kjørte uten kat for litt siden, men har kat nå grunnet lyden.

 

det med drevning kunne vert innteresant. kjører veldig sjeldent på motorveien, så hvordan hadde det blitt og dreva ned en tann forran? hvor mye mindre toppfart, og hvor mye bedre aks er det snakk om. en tann forran gjorde stor forskjell på moppa mi, men vet ikke hvor merkbert det er her?.



#5 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 911 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 28 august 2017 - 17:31

Det er ganske merkbart. Får du 120 nå,så går den ned til 110ish. Men den vil nok føles sterkere og "piggere" spesiellt i motbakker,motvind osv. Det blir en smaksak,og det er relativt billig å prøve dette,så anbefaler det. Noen synes den er bedre 1 tann tyngre,men det er nok for toppfarts folk. 1 tann mindre forran blir jo f.eks brukt av stuntere f.eks. 


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#6 aeon50

aeon50

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 22-april 17
Garage Garasje

Skrevet 28 august 2017 - 17:51

Det er ganske merkbart. Får du 120 nå,så går den ned til 110ish. Men den vil nok føles sterkere og "piggere" spesiellt i motbakker,motvind osv. Det blir en smaksak,og det er relativt billig å prøve dette,så anbefaler det. Noen synes den er bedre 1 tann tyngre,men det er nok for toppfarts folk. 1 tann mindre forran blir jo f.eks brukt av stuntere f.eks. 

 

får ca 120 nå ja. 125 avhengi av vær og vind. har hatt den i 133 lang nedoverbakke. bestiller en tann mindre forran, så lenge jeg KAN ligge greit på motorvein de få gangene jeg kjører der, er det bra. er spent på forskjellen, takk for hjelp.


  • 4life liker dette




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere