Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Gamboy software til sr50 i Trondheims området. Evt noen som har og kan sende mot depositum. Betaler selvfølgelig


  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 Ditech50

Ditech50

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 13-november 17

Skrevet 14 november 2017 - 01:15

Gamboy software til sr50 i Trondheims området. Evt noen som har og kan sende mot depositum. Betaler selvfølgelig
  • cossen liker dette

#2 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 969 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 14 november 2017 - 10:25

Gameboysoftware allså Aprilia Devkit kommer i mange revisjoner,og til flere modeller (ingen av de kan brukes om hverandre) F.eks Morini kan ikke benyttes på Piaggio osv. Så det første du må spesifisere er hva slags årsmodell du har,og om du klarer - Få med deg hva motor det er. Ofte blir man lurt pga overliggere etc.

 

Mange Aprilia forhandlere har fortsatt slikt liggende,men langt i fra alle. Man må høre litt rundt. Benytter du feil software kan du "bricke" hele ECUen din.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!


#3 Ditech50

Ditech50

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 13-november 17

Skrevet 14 november 2017 - 12:46

Ble litt lite info der ja. Det er en 03 modell med Morini motor. Har hørt litt rundt om med forhandlere men dårlig med det, vet de hadde på bikestreet,men etter det ble lagt ned og abmotor tok over aprilia ble det ikke like enkelt! Abmotor sa jo det at de ikke hadde utstyr men samtidig at det var ulovlig for dem å gjøre det,så jeg trodde/tror jo at det ikke er det siden det ikke er noen effekt begrensning, så lenge det ikke er over orginal produsert effekt, kun hastighet. Men det var han ikke enig i. Er jeg helt på jordet med den oppfattningen?

#4 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 062 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 14 november 2017 - 14:20

All modifisering som får toppfarten til å øke er ulovlig, for det å øke toppfarten er en effektøkning i seg sjøl, selv om du fks ikke direkte øker Hk på veiva..!

#5 Ditech50

Ditech50

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 13-november 17

Skrevet 14 november 2017 - 16:34

Men så lenge du ikke fjerner variatorring og har full utkast på vektene før effekt økningen vil du jo ikke øke hatigheten!?

#6 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 20 969 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Avensis

Skrevet 15 november 2017 - 10:46

Ved å omprogrammere ECU,så får du mer motor effekt. ECUen sperrer over et visst turtall. Man kan stappe på tyngre vekter for å forhindre at turtallet stiger nevneverdig,men da blir det ender jo da med at den går dårligere en org. Factory har jo en fordel med at den er uplombert fram til den når ca 45 km/t. (Som jo gjør den piggere en de fleste andre på markedet)  Det man ønsker her gjør jo scooteren mer lik en tradisjonell modell. Forstår at dette skal gjøre ihht til evt politikontroller osv,og langs en landevei kan nok dette gå helt fint,men er dette en stasjonert kontroll f.eks ved en skole med vegvesen osv,så finner de fort ut at ting er trikset med. (VANLIGVIS da) kommer an på hvor late de er. De skal forholde seg til en sån stickers,evt manual om hva specs det skal være på komponentene. Regner med de færresste vegvesen folkene gidder skru opp 20 umbrako bolter for så å skru av variator og sjekke vekten av disse. Evt om variator ring er på. 

 

Men en tralle er vond å lure for en scooter med for tunge vekter. Det er nærmest 0 motstand i en tralle,og dermed får motoren såpass med turtall,at variatorvektene likevell blir dyttet fullt ut,og da har man et problem når scooteren bikker plutselig 80 på tralla. 


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!





0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere