Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Trim på Suzuki Rmx 2002

• Logg inn for å legge til innlegg
3 innlegg i dette emnet

#1 Studiegutt

Studiegutt

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 06 desember 2017 - 16:44

hei.
Har sett på ny sylinder osv til min rmx ettersom den rett ig slett ikke går så godt... Har sett på https://speedoptions...-suzuki-rmx-smx siden jeg ligger på et budsjett.
Hva mener folk?
Hva må byttes osv?
Noen som har tips til et greit men ikke for dyrt oppsett?

Sent fra min E6853 via Tapatalk

#2 Jalano

Jalano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 59 Innlegg:
  • Yrke:Grusvask
  • Kjøretøy:Derbilia zupermoped

Skrevet 06 desember 2017 - 17:56

Er den 100% original?

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

#3 Shons

Shons

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 260 Innlegg:
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette x 2

Skrevet 07 desember 2017 - 10:32

Det er engang slik at desto mindre penger du spytter inn, desto dårligere vil det gå. MEN, RMX, og TSX forsåvidt har en grei egenskap; det er ikke noe problem å få de til å gå bedre enn originalt. Å få de til å gå godt er en helt annen historie.

Budsjett ja, da har du jo allerede linka til et alternativ. Billig sylinder med "sådær" ork i, samt "sådær" kvalitet.

Videre må du ha eksos, kan ikke anbefale annet enn Yasuni Cross desverre, så om du har det, så er du innafor. Underbody vil nok gi mer effekt, men ser deretter ut også.. 

Forgasser, du har f.eks. Dellorto 21mm (phbg) hvilket er ekstremt enkel å justere og få til å gå greit. Men det er ikke den forgasseren som er mest effektiv. Fordelene med disse er som nevnt, lett å justere, samt meget små og kompakte. Om du går opp på en PHBL 24mm så har du fortsatt en forgasser som er grei å justere, men en del mer pulver mellom føttene. Aller helst ville jeg gått for en Mikuni TM24, fordi jeg har meget god erfaring med disse. Krever noe mer finjustering, men du får det igjen i effekten. 

Topplokk trenger du også, Barikit har topplokk beregna for 48mm borring. Så det er greit! 

Da har du et greit oppsett å gå ut ifra. Forgasservalget ditt vil utgjøre mye her. Neste steg blir å justere squish korrekt, samt kompresjonen. Deretter porting av sylinder. Annen tenning, osv osv. 

Tempo Corvette: Bruksmoped med NTS-sylinder, 17mm "kyrkportförgaasare" og 32mm/70mm exhaust

Suzuki ZR50SK: Under oppbygging, litt bytte av lager og foringer + motoroverhaling og exhaustanlegg-bygging.

Suzuki TSX 1990: Charmo 50mm, Mikuni TM24, Gianelli80, ræserclutch.

Ny motor under konstruksjon: JR80 veivaksel, Charmo50mm løftet og Husqvarna/Stihl stempel, forgasser?, RM80 exhaust, plandreid og preppa topp, HPI tenning, RM80 clutch, RMX-innmat i kassa. 

#4 Studiegutt

Studiegutt

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 8 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2017 - 13:44

Er den 100% original?

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

Er mk2 effektanlegg på deg. Ellers er der original

Det er engang slik at desto mindre penger du spytter inn, desto dårligere vil det gå. MEN, RMX, og TSX forsåvidt har en grei egenskap; det er ikke noe problem å få de til å gå bedre enn originalt. Å få de til å gå godt er en helt annen historie.

Budsjett ja, da har du jo allerede linka til et alternativ. Billig sylinder med "sådær" ork i, samt "sådær" kvalitet.
Videre må du ha eksos, kan ikke anbefale annet enn Yasuni Cross desverre, så om du har det, så er du innafor. Underbody vil nok gi mer effekt, men ser deretter ut også.. 
Forgasser, du har f.eks. Dellorto 21mm (phbg) hvilket er ekstremt enkel å justere og få til å gå greit. Men det er ikke den forgasseren som er mest effektiv. Fordelene med disse er som nevnt, lett å justere, samt meget små og kompakte. Om du går opp på en PHBL 24mm så har du fortsatt en forgasser som er grei å justere, men en del mer pulver mellom føttene. Aller helst ville jeg gått for en Mikuni TM24, fordi jeg har meget god erfaring med disse. Krever noe mer finjustering, men du får det igjen i effekten. 
Topplokk trenger du også, Barikit har topplokk beregna for 48mm borring. Så det er greit! 

Da har du et greit oppsett å gå ut ifra. Forgasservalget ditt vil utgjøre mye her. Neste steg blir å justere squish korrekt, samt kompresjonen. Deretter porting av sylinder. Annen tenning, osv osv. 

Ja. Må se litt hva jeg går for da. Men takk for gode råd!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere