Gå til innhold

Bilde

Honda mb5 ledningsnett til bry...

• Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Jovatn

Jovatn

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2017 - 21:46

Hei! Driver med et vinter prosjekt og mine kunnskaper om ledningsnett strekker desverre ikke til 🤔 håper noen kan ha noen små tips til meg?? Problemet er ingen gnist! 😊 sykkelen er en 83 eller 84mod. Tennspolen har 6 ledninger ut av seg, de er: grønn, gul, svart-rød, lysegrønn-rød, blå-gul, hvit! Prøver å måle med multimeter ( ikke min sterke side) på ledningene ut fra spole, men får ingen utslag.. eneste målingen jeg får utslag på er den svarte-gule ledningen inn til coil etter cdi boksen, får da ca 2.0 - 2.5 med multimeteret innstilt på dc 20... kjører skrutrekker på svinghjulet for å få stødig måling. har målt at jeg har batteristrøm inn på tenningslåsen og likeretter. Plugg og pluggledning er såklart sjekket og byttet noen ganger, har en ny og gammel cdi boks jeg har prøvd 🤔 Jeg mangler resistor, men den er vel hovedsaklig til lys? Eller trenger jeg den for at strømmen skal via en loop på et eller annet vis? Hva/hvor er den beste måten og måle på evt tjyvkoble for å få gnist? Takker for innspill

#2 Julius1999

Julius1999

Upassende

• Moderator
  • 1 439 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Profesjonell teppelufter
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox, Yamaha JogRR, Honda Wallaroo
Garage Garasje

Skrevet 12 desember 2017 - 12:45

Hadde prøvd å skifta tennspola 

FUBAR- fucked up beyond all recognition :p