Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Trim til Tsx


  • Logg inn for å legge til innlegg
48 innlegg i dette emnet

#1 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 16 april 2018 - 02:52

Hei ser på eventuell trim til Tsx 1999 modell
Oppsett:
Airsal 47mm
Proma enduro svanehals+lyddemper
Dellorto 21mm
Power filter

Noen som vet omtrent toppfart med dette oppsettet med originaldreving??? Eventuelt andre tips å hvilken dyse og tennplugg??? Burde eg å bruke meir enn 2% olje

Dette innlegget er endret av Tsx1999: 16 april 2018 - 03:02


#2 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 16 april 2018 - 11:29

Ca. 70 med org. dreving. 7-8`er plugg. 90-95dyse en plass. 2% holder med hylletrim, men hadde kjørt iallefall den 1. tanken med 3%. Jeg kjører 4% på mine motorer. 


  • Sjokoladepålegg liker dette

Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#3 Superdarus2000

Superdarus2000

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 448 Innlegg:
  • Registrert: 02-oktober 17
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Namdalseid
  • Yrke:Golfballdykker
  • Kjøretøy:yAmHA Dt 49.5555cc

Skrevet 16 april 2018 - 11:32

Ca. 70 med org. dreving. 7-8`er plugg. 90-95dyse en plass. 2% holder med hylletrim, men hadde kjørt iallefall den 1. tanken med 3%. Jeg kjører 4% på mine motorer. 

Kjører også med 4% her ;)


Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

http://www.mopedport...

 

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol


#4 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 16 april 2018 - 15:09

Men vil gjerne få den opp i ca 90 uten å gjøre den noe dårligere i oppforbakk... noen tips?

#5 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 16 april 2018 - 15:15

Da må du trimme mer! Annen eksos (Gia80), litt porting (gjerne en Charmo 50mm sylinder) og helst en 24mm forgasser. 14-drev forran (kan prøve 15) og 54 bak. 


Og bearbeide toppen (justere komp. og squish) er meget viktig. 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#6 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 183 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 16 april 2018 - 15:34

Bare med Gia 80 potta,så er mye gjort. Proma potta er egentlig ganske dårlig. Ihvertfall på en av mine tidligere TSXer med ca samme oppsett,bare med Malossi sylinder så gikk den 90 på de riktige slettene. Det var og med helt uportet sylinder. Gikk 70ish med samme oppsett og Proma potten. Personlig synes jeg Proma minner mer om orginalt anlegg en noe effektanlegg. 


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#7 Mt5Øystein

Mt5Øystein

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 17
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 16 april 2018 - 16:13

Charmo 50mm (Visst du porter eller får noen som kan så drar dem som ett hel.....)

21-24mm Dellorto (Mikuni visst du finner taki de)

G80 eksos + lyddemper

Power filter

 

Malossi eller Airsal er egentli ganske greie uportet, Charmo har godt bunndrag, men drar ikke noe særlig uportet, og for all del, løft den 3mm visst du velger charmo  :)

Dreie Topplokk og squish flate i topplokket og på stempel er gratis hk visst du får deg en plan om hvordan de skal bli gjort, og ikke glem å finn ut kompforholdet :laugh



#8 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 18 april 2018 - 17:16

Kunne gjerne tenkt meg gia80 potte, 24mm forgasser og 50mm sylinder! Men ser ekstremt dårlig ut med tanke på tilgang på disse delene.... noen som vet hvor jeg får kjøpt dette som har på lager?
Men det viktigste er vellå få tak i gia80 potta.... så omtrent toppfart med det oppsettet jeg nemnte i starten av tråden var ca 70. Men vist jeg har akkuratt samme oppsett bare gia80 potta i staden for proma potta, hva vil toppfarten da bli?

Om jeg skjønte en av dere riktig skulle det bli ca 90 ???

#9 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 18 april 2018 - 18:17

MC-Deler har vel det meste.. Forgasser kan kjøpes på Speedoptions bla.. 

 

Du må først og fremst dreve om. Du skal kunne dra 14T forrdrev med dette. Toppfarta vil da kanskje kunne bli rundt 90 på speedo, men om vi sier 80 reelle (GPS) så er vi vel nærmere sannheten. :) 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#10 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 18 april 2018 - 18:44

Ja men ser ut til at gia80 potta er utsolgt på mc-deler å heller ikke å finne på speedotions eller motorleaks😬
Bør jeg forresten bytte til trimveiv.... tror det ville gått fint uten men usikker??? Burde jeg kjøpe reedventil også?

#11 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 18 april 2018 - 21:53

Nei, org. veiva er god (såfremt den ikke er utslitt) og "trimreed" er dårlige greier på disse, hva holdbarhet gjelder. 

 

Du finner nok brukt Gia80 om du sjekker Finn.no og FB. Ev. så venter du med dette til den kommer på lager igjen. 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#12 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 18 april 2018 - 23:24

Ja, får vere på utkikk!😉

Et siste spørsmål.... hva powerfilter bør jeg kjøpe? Skal ha oppsettet med gianelli80 og 47mm airsal +21mm forgasser

Dette innlegget er endret av Tsx1999: 18 april 2018 - 23:25


#13 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 19 april 2018 - 20:51

Passer forresten malossi filteret fra mc-deler til 160kr til Tsx-en???? Hørt at det kan bli litt liten plass?

#14 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 19 april 2018 - 21:31

Malossi har et powerfilter med 90-graders bøy på Mc-deler, det passer fint i Tsx. 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#15 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 19 april 2018 - 21:35

Dette altså?
https://mc-deler.com...6&Mi=MCD-034426

#16 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 19 april 2018 - 22:06

Jupp! 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#17 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 183 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 20 april 2018 - 13:51

Det blir veldig raskt tett. Så vær obs på vedlikeholdet.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#18 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 25 april 2018 - 18:26

Da har eg kjøpt sylinder o.s.v men det kom kje med topp på sylinderen.... var ikke klar over dette på forhand😬

#19 Shons

Shons

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 336 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Aure
  • Yrke:Maskinist
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Tempo Corvette, Tempo Panter

Skrevet 26 april 2018 - 09:45

Finnes ikke "trimtopp" til Tsx ferdigprodusert. Da må du sende toppen din til noen som kan bearbeide den. Men med vanlig hylletrim så kan du helt fint bruke org. toppen. Bare vær obs på at Eurokit har en lei uvane med at stemplet stikker litt for langt opp, og treffer toppen. Løses med 2 sylinderfotpakninger. 


Tempo: Corvette 380 1984, Corvette 380 1987, Panter 360 1972, Panter 360 1972

Suzuki: Ts50x 1985, Ts50x 1986, Ts50x 1990, ZR50SK 1983

Egenbygd Suzukimotor: 6-trinns kasse, RM80 Clutch, Charmo 52mm, Mikuni TM24, Plana og bearbeidet topp, HPI tenning

Generelt motor som er interessant, hvilket medfører at syklene ikke ser ut..  =) 


#20 Tsx1999

Tsx1999

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Registrert: 16-april 18

Skrevet 27 april 2018 - 18:07

Støtte på et problem i dag, får ikke sylinder og forgasser til å passe.... den nye har mye større opning inn til sylinder enn den forrige, hvordan får jeg disse til å passe sammen?!?!?




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere