Gå til innhold

Bilde

MISSILES ! 🚀

yamaha yamaha dt yamaha dt 50

• Logg inn for å legge til innlegg
776 innlegg i dette emnet

#761 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 12 februar 2019 - 12:51

Turbo på scooter står øverst på scooter prosjekt siden om du vil lese den, er lang nesten 1000 inlegg og fra 2012

Takk. Skal ta en titt innom den:)

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#762 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 februar 2019 - 14:24

Hei, var ute igår og skrudde litt mer på mopeden. Fikk på den nye pakningen og smurte på litt pakningpasta under den. Sjekket at vannpumpen fungerte og den gjorde den heldigvis :) For de som ikke vet så så sjekker du at imprellen (Den svarte snurrebassen under vannpumpe dekselet) snurrer rundt når du trør på kicken.

Pakningen var gåen så  jeg måtte bruke pakningpasta her også så det jeg gjorde var å vaske overflaten og smøre på litt pakningspasta og ventet på at det skulle stivne så kuttet jeg en spiker i riktig mål i og med at jeg mangler de hylsene som holder pumpe dekselet på plass og skrudde alt sammen. Så får jeg se om det holder tett. Vis ikke er bare å hive på noe mer pakningpasta rundet dekselet så blir det tett. Ser ikke veldig fint ut men det bryr jeg meg lite om for øyeblikket. Nytter ikke å style mopeden vis den ikke funker ordentlig.

Har prøvd noen typer pakningpasta nå og syntes biltema sin røde var den beste :D  Kjempe fornøyd. Grapsen ikke, smører godt, stivner fort og vis du får det på hånda kan du bare tørke deg med papir og det forsvinner så godt som helt bort. Den andre beste jeg hadde var vel biltema sin svarte, denne var veldig god men var vond å smøre rundt med og vi du fikk det på hånda satt det bedre enn maling :p  Hadde en annen type jeg fikk kjøpt for en stund siden denne var da blank. Kjempe pluss :clap  Den tettet også godt men det var vondt å se hvor man hadde smurt og hvor mye man hadde smurt og ellers funket den helt tipp toppers, men foretrekker biltema sin røde nå.
062c749261f1466143301a1a9d5c0cbe.jpg6880eda1ae1a27c20b259d9e9d50073d.jpg95bee19178235b06742240648d108bfb.jpg

Driver også å lagere en plan tegning eller hva man vil kalle det til en overgang fra innsuget og over til forgasseren slik at jeg får plass til polini filteret. Dette er ikke noe som trengs men har bare lyst å gjøre det :D  Takk til MrFixt for ideen. Var ikke noe jeg helt hadde tenkt over men :cool Materiell som blir brukt på denne overgangen er rust fritt stål men dersom de har aluminium tilgjengelig så foretrekker jeg det. Vis noen har noen idee om hvor jeg kan få kjøpt sånne gummi overganger med to slange klemmer på skrik ut. Helst lokalt. Kan legge ved tegningen. Si ifra vis dere ville endret noe og gjerne vis eksempler osv.

Vedlagt fil  RØR.png   8,49K   2 Antall nedlastinger

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 18 februar 2019 - 18:14

• Sjokoladepålegg og Derbi.09 liker dette

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#763 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 februar 2019 - 18:54

Er det noen som har prøvd å bygge om en 2 takts motor om til automatisk clutch?

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#764 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 februar 2019 - 21:14

Har vært ute å målt og ikke pokker om den forgasseren kan vinkles :p

Kunne gjort dette sykt enkelt og kjøpt ett annerledes innsug meeen naaah gøyere å finne på noe kreativt og jeg orker ikke å vente i 5 uker :lol

Så vis noen har en eller flere ideer om hvordan jeg skal få til dette.

Jeg må på en eller annen måte vinkle forgasseren.  Jeg kan vinkle forgasseren litt nedover så får jeg plass til filteret men er usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Legger ved ett bilde. Blir åpning mellom forgasser og innsug.
c77fa7b5a7ed4c378a92a49462aef67a.jpg

Foreløpig så tror jeg at jeg må holde meg til biltema filteret som ligger tett innpå forgasseren. Noen tror dette funker fint? Hvorfor og hvorfor ikke?

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 18 februar 2019 - 21:15

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#765 Jalano

Jalano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 487 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Grusvask
  • Kjøretøy:Kawasaki ninja 250r 2010, yamaha aerox 2003

Skrevet 18 februar 2019 - 21:54

Kanskje det er lettere og ha forgasser sånn den er med det innsuget og heller finne på en lur overgang fra forgasser til filter der filteret får plass?

Hvor mye plass er det foran forgasseren når den er montert på innsuget?

Og btw så tror jeg ikke det er nødvendig med flytende pakning når du har papir pakning der, med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg her.

Også så det litt mye ut på vannpumpe dekselet, husk at når du skrur den til så skviser den ut ganske mye når man har på så mye, vet ikke om det gjøre noe skade men er vel ikke gunstig og ha masse ekstra inn mot impeller siden, bare tips

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

Dette innlegget er endret av Jalano: 18 februar 2019 - 21:57

• Superdarus2000 liker dette

#766 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 638 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, og Volvo 242 + VAG vinterbil;)
Garage Garasje

Skrevet 18 februar 2019 - 22:46

ferdigkutta pakningspapir du bruker? 

er ikke mulig å kutte litt av selve filteret for å få det slik du ønsker det da? :mellow  :unsure ikke lett å gjøre noe med innsuget vil jeg tru

Ser ganske elegant ut dette forresten!  :wub

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Derbi Drd pro Prosjekt (Muligens tråd - men kom på det litt seint..)

- Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  |  Alle ugler er fugler, men ikke alle fugler er ugler.  :D

#767 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 februar 2019 - 22:58

Kanskje det er lettere og ha forgasser sånn den er med det innsuget og heller finne på en lur overgang fra forgasser til filter der filteret får plass?

Hvor mye plass er det foran forgasseren når den er montert på innsuget?

Og btw så tror jeg ikke det er nødvendig med flytende pakning når du har papir pakning der, med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg her.

Også så det litt mye ut på vannpumpe dekselet, husk at når du skrur den til så skviser den ut ganske mye når man har på så mye, vet ikke om det gjøre noe skade men er vel ikke gunstig og ha masse ekstra inn mot impeller siden, bare tips

Takker, er ganske nøye så går nok bra men takk for du sier ifra. Skal dobbelt sjekke bare for å være sikker. Jeg ventet til det stivnet litt og strammet ikke veldig hardt. Man trenger ikke pakningpasta back clutchpakningen. Det er bare noe jeg selv foretrekker i og med at da sitter den godt og fast hver gang jeg tar av og på dekselet :) 
Tilbake til filteret du kan si det sånn at jeg har en tommel imellom filter siden og ramme. Litt mer nede til høyre men er omtrent 1 cm klaring. :)  Har tenkt på løsninger i flere uker men finner ikke noen så håper du kanskje har noen på lur? Skal legge ved noen flere bilder så får du sett litt mer.
58d93a7657652e5a1d419d52b2bfceff.jpgab11dc0e6a2292777ef61883e537f44b.jpgec406cf42dd459070524283dc944172d.jpg

ferdigkutta pakningspapir du bruker? 

er ikke mulig å kutte litt av selve filteret for å få det slik du ønsker det da? :mellow  :unsure ikke lett å gjøre noe med innsuget vil jeg tru

Ser ganske elegant ut dette forresten!  :wub

Nei er nok ikke ferdigkutta pakningpapir :p Aldri vært borti noe værre søppel. Helt umulig å kutte ut den formen du ønsker å blir ikke noe fint. Ville heller kuttet ut noe av en grandiosa eske da men kanskje bare meg som ikke er helt god til dette da :shy

Ja jeg heller mot den ideen å kutte ut filteret, men tror du vanlig lim funker? Trenger jeg noe spesial lim?

Takk, takk :drunk Begynner å ta form nå  :hooray

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: 18 februar 2019 - 23:04

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#768 Jalano

Jalano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 487 Innlegg:

Skrevet I går, 00:14

Kanskje det går å klippe av filter delen av biltemafilteret, finne en rør bit som passer fint inni, lime den fast no skikkelig lim så det blir tett? Da blir biltemafilteret som en sånn gummovergang. så kan du ta en hammer å banke litt på røret så det går under ramma der, så feste filteret i andre enden av røret der det får plass?

#769 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet I går, 11:17

Kanskje det går å klippe av filter delen av biltemafilteret, finne en rør bit som passer fint inni, lime den fast no skikkelig lim så det blir tett? Da blir biltemafilteret som en sånn gummovergang. så kan du ta en hammer å banke litt på røret så det går under ramma der, så feste filteret i andre enden av røret der det får plass?

Takk. Tenker du på PVC eller aluminium rør? Blir vanskelig å finne noen i riktig dimensjon er vel rundt 54mm på filter siden :unsure

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#770 Jalano

Jalano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 487 Innlegg:

Skrevet I går, 11:27

Takk. Tenker du på PVC eller aluminium rør? Blir vanskelig å finne noen i riktig dimensjon er vel rundt 54mm på filter siden :unsure

Tenkte alu, så kan du lage en bulk i det der den må under ramma. Biltema filteret er vel like stor dimensjon på stussen som polini filteret? Hvis du finner et rør som passer inni bt filteret så passer det vel polini filteret også

#771 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet I går, 12:59

Tenkte alu, så kan du lage en bulk i det der den må under ramma. Biltema filteret er vel like stor dimensjon på stussen som polini filteret? Hvis du finner et rør som passer inni bt filteret så passer det vel polini filteret også

Nei polini filteret sin åpning er mye større enn biltema sitt :p  Fikk såvidt på biltema filteret måtte bruke makt og laaang tid, men ser faktisk ut til at jeg kan få plass til polini filteret. Det blir ikke optimalt men det får sikkert luft uansett. Må bøye og presse det med makt så spørs hvor lenge det varer. Ser at på polini filteret så har de sydd isammen filteret og limt på noen andre ting, men hva slags tråd bruker dem?  Vanlig sytråd ryker av ingenting. 

Sjekket også vann pumpen istad og det var ikke kommet noe pakningpasta i veien:)
1b4f36c73be8571c14320fb1e07909bb.jpg4d3796f446516a4b96e8445af9824aa2.jpg

Dette innlegget er endret av Superdarus2000: I går, 13:00

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#772 Jalano

Jalano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 487 Innlegg:

Skrevet I går, 20:40

Nei polini filteret sin åpning er mye større enn biltema sitt   Fikk såvidt på biltema filteret måtte bruke makt og laaang tid, men ser faktisk ut til at jeg kan få plass til polini filteret. Det blir ikke optimalt men det får sikkert luft uansett. Må bøye og presse det med makt så spørs hvor lenge det varer. Ser at på polini filteret så har de sydd isammen filteret og limt på noen andre ting, men hva slags tråd bruker dem?  Vanlig sytråd ryker av ingenting. 

Sjekket også vann pumpen istad og det var ikke kommet noe pakningpasta i veien:)
1b4f36c73be8571c14320fb1e07909bb.jpg4d3796f446516a4b96e8445af9824aa2.jpg

Så biltema filteret passer egentlig ikke ? Hvis du får tak i et sånn mini filter med samme størrelse på stussen som polini filteret så burde de funke, evt bare en gummi/silikon overgang som er like stor som gasseren/filteret, røret burde være like stort som påspennings diameteren på forgasseren.

• Superdarus2000 liker dette

#773 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet I går, 22:08

Så biltema filteret passer egentlig ikke ? Hvis du får tak i et sånn mini filter med samme størrelse på stussen som polini filteret så burde de funke, evt bare en gummi/silikon overgang som er like stor som gasseren/filteret, røret burde være like stort som påspennings diameteren på forgasseren.

Hei, nei det passer egentlig ikke så jeg måtte kutte det. God idee spørs bare hvor jeg kan få skaffet sånn stuss.

Biltema filteret er egentlig sykt lite så ble litt overasket når jeg så at det ikke passet :p Var liksom sånn "WTF..." moment. Prøvde å plassere polini filteret å fikk det på det var sånn 50% rom inni filteret men måtte bruke makt for å få det på så spørs hvor lenge det varer :unsure

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#774 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet I dag, 00:33

Mr fixt bruker gasser og filter som han vil, uten å bry seg om det er plass eller ikke. Han bestiller bare et rør med vinkler og dimensjon som gjør at gasser og filter får plass. Spør om å få se noen av bildene hans så skjønner du hva jeg mener. Lenge siden pakning på tube ble brukt her, crc og Wurth har sort og rød pakning på sprayboks. Kan stå i flere år, og bare trykke på knappen så kommer det pakningsmasse ut av tuten .Vktig å ikke legge på for mye, det hjelper ingenting . Et tynt jevnt  lag er riktig. Vinkle forgasseren din er ingen hokus Pokus hvis det bare er snakk om litt. Bare bruke et mellomlegg mellom insug og reed som er en millimeter på ene siden og det som trengs på andre siden eller oppe og nede så får du vinklet den der du vil. Om du skal sy noe som tråden trenger være sterk men ikke tykkere enn vanlig sytråd heter den tvist, du klarer ikke å dra den av om du prøver hardt, eller om du vil gå for det absolutt sterkeste som finnes er det silketråd, den holder vekta di og samme tykkelse som symaskintråd men kanskje litt overkill på et filter

Dette innlegget er endret av ghaven: I dag, 01:48

• Jalano liker dette

#775 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet I dag, 13:09

Mr fixt bruker gasser og filter som han vil, uten å bry seg om det er plass eller ikke. Han bestiller bare et rør med vinkler og dimensjon som gjør at gasser og filter får plass. Spør om å få se noen av bildene hans så skjønner du hva jeg mener. Lenge siden pakning på tube ble brukt her, crc og Wurth har sort og rød pakning på sprayboks. Kan stå i flere år, og bare trykke på knappen så kommer det pakningsmasse ut av tuten .Vktig å ikke legge på for mye, det hjelper ingenting . Et tynt jevnt  lag er riktig. Vinkle forgasseren din er ingen hokus Pokus hvis det bare er snakk om litt. Bare bruke et mellomlegg mellom insug og reed som er en millimeter på ene siden og det som trengs på andre siden eller oppe og nede så får du vinklet den der du vil. Om du skal sy noe som tråden trenger være sterk men ikke tykkere enn vanlig sytråd heter den tvist, du klarer ikke å dra den av om du prøver hardt, eller om du vil gå for det absolutt sterkeste som finnes er det silketråd, den holder vekta di og samme tykkelse som symaskintråd men kanskje litt overkill på et filter

Takker! Tror nok den må vinkles mer enn 1mm en god del mer. Takk for tipset med tråden. Hvilken lim anbefaler du også?

Sent from my iPhone using Tapatalk

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#776 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet I dag, 14:32

En millimeter på ene siden og ca tre cm på andre siden av et mellomlegg utgjør rundt 45 grader vinkling av gasser og det kaller jeg heller mye vinkel enn lite vinkel- Og har sagt det før men gjentar det enda en gang. En skisse på hva en vil ha lagd med mål og vinkler så blir det lagd. og i følge mr fixt blir det tålig bra og han er nøye. De bildene jeg henviste til er nettop en type løsning på det du strir med . Men jeg har samme tankegang som deg når det gjelder løsning av problemer, at velgjort er ofte selvgjort

Dette innlegget er endret av ghaven: I dag, 14:49

#777 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 356 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet I dag, 16:03

En millimeter på ene siden og ca tre cm på andre siden av et mellomlegg utgjør rundt 45 grader vinkling av gasser og det kaller jeg heller mye vinkel enn lite vinkel- Og har sagt det før men gjentar det enda en gang. En skisse på hva en vil ha lagd med mål og vinkler så blir det lagd. og i følge mr fixt blir det tålig bra og han er nøye. De bildene jeg henviste til er nettop en type løsning på det du strir med . Men jeg har samme tankegang som deg når det gjelder løsning av problemer, at velgjort er ofte selvgjort

Jo takker. Skal prøve noen ting til først og vis det ikke funker så kan det være jeg tar en bestilling. Pris tenker du?

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

Andre emner som også har følgende stikkord: yamaha, yamaha dt, yamaha dt 50

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere