Gå til innhold

Bilde

Erfaring med "fake Akra" fra Kina ?

• Logg inn for å legge til innlegg
8 innlegg i dette emnet

#1 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 137 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 04 juni 2018 - 19:51

Allså det ser veldig "business" ut,men hvordan er lyd og kvalitet? Det er jo og universal kobling inkludert,så det er jeg ikke bekymret over.

Prisen er jo vanvittig. Ja,jeg ser det er fake carbon og fitt ditt og fake datt. Liker bare looken på Akrapovic. Liker bare ikke de ekte prisene :p

https://www.wish.com...ab08a7d507ca55a

Takker for erfaringer og synsing rundt dette. Er det for dust eller?

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#2 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 286 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 05 juni 2018 - 21:57

Det er nok litt anna mere "rumlete" lyd i de her pga legeringene i metallet og tjukkelsen på metallet som gjerne sånne "Kina" kopier har, men er du veldig forsiktig med det så vil det nok holde greit...og til den prisen taper du egentlig veldig lite..!

#3 Derbi.09

Derbi.09

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 198 Innlegg:
  • Yrke:VG2
  • Kjøretøy:Derbi x-race 09.mod

Skrevet 14 juni 2018 - 11:56

en kompis har en sånn på mt 125`n sin. og det er faktisk overraskende bra lyd, stor oppgradering fra org ihvertfall.

#4 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 137 Innlegg:

Skrevet 14 juni 2018 - 15:31

Regner med han surrer rundt å sier det er ekte akra,eller iaf at folk tror det er ekte. Sett flere 125 med tvilsom akra på Finn. Akkurat som alt ebay stæsj er "powerparts" så lenge det er til KTM  :lol

Men fint,da kjøper jeg bare en. Er ikke værste tapet uansett  :wub

#5 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 286 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2018 - 13:25

Regner med han surrer rundt å sier det er ekte akra,eller iaf at folk tror det er ekte. Sett flere 125 med tvilsom akra på Finn. Akkurat som alt ebay stæsj er "powerparts" så lenge det er til KTM  :lol

Få høre etterhvert hva du har å si om det da..!

#6 -Adrian-

-Adrian-

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 21 Innlegg:
  • Kjøretøy:2006 Yamaha R6

Skrevet 20 juli 2018 - 04:02

Jeg kjøpte faktisk en "fake" potte til sykkelen min, men det var da en "sc project" fra wish til 350 kr.. Var ingen problemer med å feste den, men lyden derimot var jeg ikke noe særlig fan av. Det var like høyt som med rakrør, bare med en litt annerledes tone. Men, når jeg tok inn db-killer'n, da ble jeg faktisk meget imponert! Både lyden og tonen ble passe høy og fin. Så er jo verdt et forsøk:)

#7 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 286 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2018 - 21:58

Hvordan likte du den da Kenneth..?

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 137 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2018 - 06:31

Jeg har eid ekte akrapovic,og ved første øyekast så er det nesten ikke mulig å se forskjell. De ser utrolig bra ut for prisen. Lydmessig er det helt en annen lyd,nesten så det ikke står på demper i det hele tatt. Den er liksom litt til pynt bare. Rakrør lyd kan være fint det allså,men føler demperen burde endre lydbildet mer en den gjør. Montering var veldig enkel med den koniske adapteren. Tok 5 minutter. 

Så estetisk sett er jeg svært fornøyd. Selve lyden - Ikke så fornøyd som jeg kunne ha vært. Er klar over hva jeg har betalt for her,så helhetlig synes jeg det er en fin potte. Absolutt verdt de få hundre kronene.

#9 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 286 Innlegg:

Skrevet 25 juli 2018 - 17:30

Jeg har eid ekte akrapovic,og ved første øyekast så er det nesten ikke mulig å se forskjell. De ser utrolig bra ut for prisen. Lydmessig er det helt en annen lyd,nesten så det ikke står på demper i det hele tatt. Den er liksom litt til pynt bare. Rakrør lyd kan være fint det allså,men føler demperen burde endre lydbildet mer en den gjør. Montering var veldig enkel med den koniske adapteren. Tok 5 minutter. 

Så estetisk sett er jeg svært fornøyd. Selve lyden - Ikke så fornøyd som jeg kunne ha vært. Er klar over hva jeg har betalt for her,så helhetlig synes jeg det er en fin potte. Absolutt verdt de få hundre kronene.

Som forventa ut i fra et realistisk perspektiv..!

Men jeg vil mene at lyden vil bli mere "riktig" og behagelig hvis du borrer ut de pop-naglene, tar ut den billige bomulla, og legger i ordentlig skikkelig dempervatt av god crosser kvalitet..!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere