Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Derbi duke 125

• Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 PV7

PV7

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 12 juni 2018 - 20:32

Hei

Har en duke 125 motor og skal kjøpe en derbi gpr 50 og sette denne motoren i. Har motor, elnett, kontrollpanel, radiator, speedometer, injector unit og noe ekstra.

Før jeg begynner vil jeg spørre dere om dere vet om noe som kan bli problematisk.

Har funnet folk som kan sveise.

På forhånd, ikke spør hvorfor jeg valgte duke motor.

#2 Grønnsak

Grønnsak

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 113 Innlegg:

Skrevet 12 juni 2018 - 21:17

Duke motoren er gigantisk. Så sliter nok med å få plass!
  • 4life liker dette

#3 SmileyGens

SmileyGens

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:

Skrevet 12 juni 2018 - 21:23

ouf... for det første så er duke motoren helt enormt stor, og for det andre så hadde ikke moppa gått bra i det hele tatt, kjøp en yz250 motor ellerno!

#4 PV7

PV7

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 12 juni 2018 - 21:28

Duke motoren er veldig stor ja, men har målt og sett på en derbi at det skal gå om jeg hever bensintanken litt og kanskje senker noen fester. 

#5 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 183 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 12 juni 2018 - 22:07

Ser ikke det for meg i det hele tatt. Men spennende tanke forsåvidt. Det må for meg være det mest hårete prosjektet jeg har sett. Vet noen prøvde å fore en DRD ramme med en KTM 200 motor som er helt identisk. Den ble alt for stor. Ramma ble både saga,sveisa om og endte med en helt ny ramme på undersiden av den feite boksramma i midten. Motoren ble og veldig tilta til siden,som så veldig rart / unaturlig ut.

Det er jo også slik at disse motorene er ekstremt elektroniske.Det er jo sensorer jo dilldall rundt om overalt. Finnes ingen lett motorer som er mer avanserte. Hvordan blir det med elektronikken? Ellers blir det jo begrensninger med effekt som en allerede sa. Men absolutt fine motorer egentlig. 

Den vil i hvertfall skille seg ut. Iom størrelsen på motoren vil man og gjerne ha problemer med å lure politi. Se Yamaha motoren til YZF-R i forhold til Duke motoren f.eks. Yamaha motoren ser ut som en liten Kina 50cc i forskjell. Å de motorene er like i effekt.  Alt er oversize på Dukene pga de deler alt med sine storebrødre. Nå sier jeg ikke 390 motoren er identisk,men størrelses messig skiller det lite. 200 motoren er identisk.  

• PV7 liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#6 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 448 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Golfballdykker
  • Kjøretøy:yAmHA Dt 49.5555cc

Skrevet 13 juni 2018 - 06:53

Du får nok bare problemer med:

Motor og motorrommet

Drevene i og med at Duke har vel 520 framdrev. Ikke sikkert dette er ett problem :D

Ellers veldig kult prosjekt. Du burde lage en prosjekts tråd ;)

• PV7 liker dette

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

http://www.mopedport...

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere