Gå til innhold


Bilde

Derbi Senda xtreme 2017


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 Skiller1791

Skiller1791

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 18

Skrevet 11 juli 2018 - 12:39

Hei, jeg skal trimme mopeden min. Planen er å bare fjerne plomberingene og å bytte drev. 

Jeg har ca anelse om hvor plomberingene befinner seg i mopeden, men vil bare bekrefte hvor de ligger, så hadde hvert greit hvis noen kunne fortalt hvor de lå! smile.png

Når det gjelder drevinga så er planen å beholde den orginale bak som er 65t og bytte det foran som er 11t, siden framdrev er billigere. Jeg har en kompis som har gjort det samme og han sin går i 75-80km/h. Får dessverre ikke tak i han nå siden han er på ferie, ikke akkurat som at det gjør noe for han har enda mindre peiling en meg på dette. Men det jeg lurte på da er hvor stort drev jeg skal bytte til foran for å nå en lik toppfart som kompisen min?

 

Ps:( for dere som kommer til å anbefale effekt anlegg så vil jeg bare si at det ikke er helt aktuelt dersom jeg er så å si blakk...)

 

Takk på forhånd! grin.gif

 


#2 Shiqwita

Shiqwita

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 499 Innlegg:
  • Registrert: 21-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund
  • Yrke:YrkesSjåfør
  • Kjøretøy:Skoda Octavia 07 Opel Vectra 07 Selco Selsprint
Garage Garasje

Skrevet 09 august 2018 - 01:55

for det første så får du ikke 75-80 med bare å ta ut plombering og dreve om 60-kanskje 70 på en god dag

 

om du ikke har penger nok til å bytte bakdrev fordi det er dyrere så anbefaler jeg å la vær, tar du ut plombering må du noen hakk opp på dysen i forgasseren,

men om du absolutt skal så må du vell opp på 14-15t om ikke mer lettere å bytte bak også og kjøre 11-48 for eksempel, litt usikker siden jeg ikke har kjørt med bare plombering fjernet og så mange tenner på bakdrev, hadde 11-52 og syns dette var ekstremt lett dreving.

 

jeg hadde toppfart på 95 med min Derbi senda for 6 år siden, 

 

trim:
t6 - asso 70cc

21mm forgasser

yasuni cross eksos med MK2 lyddemper

14-48 drev

malossi clutch

 

 

håper du er klar for politi og røver/katten og musen hver gang du er ute å kjøre  :p


BÅT - Selco Selsprint Oppussing

 

Fagbrev som Tungbil Mekaniker  :wub


#3 Superdarus2000

Superdarus2000

    MP Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:
  • Registrert: 02-oktober 17
  • Kjønn:Jente
  • Bosted:Utlandet, Tyskland
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 09 august 2018 - 15:28

for det første så får du ikke 75-80 med bare å ta ut plombering og dreve om 60-kanskje 70 på en god dag

 

om du ikke har penger nok til å bytte bakdrev fordi det er dyrere så anbefaler jeg å la vær, tar du ut plombering må du noen hakk opp på dysen i forgasseren,

men om du absolutt skal så må du vell opp på 14-15t om ikke mer lettere å bytte bak også og kjøre 11-48 for eksempel, litt usikker siden jeg ikke har kjørt med bare plombering fjernet og så mange tenner på bakdrev, hadde 11-52 og syns dette var ekstremt lett dreving.

 

jeg hadde toppfart på 95 med min Derbi senda for 6 år siden, 

 

trim:
t6 - asso 70cc

21mm forgasser

yasuni cross eksos med MK2 lyddemper

14-48 drev

malossi clutch

 

 

håper du er klar for politi og røver/katten og musen hver gang du er ute å kjøre  :p

Kjørte rundt på trim i langt høyere klasse og var aldri redd for politiet. Ikke en eneste gang. De inspekterte også mopeden min, ble aldri avskiltet eller anklaget for mistanke om trim.

Ha skilt og lys i orden så skal det gå fint de fleste gangene.

 

^^ "Dette er ikke rette mot deg som ett angrep, men bare for å opplyse trådstarter om at politi er ikke noe han egentlig trenger å bekymre seg for"

 

Vet desverre ikke hvor plomberingene ligger.


Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀
 
卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#4 Grønnsak

Grønnsak

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 162 Innlegg:
  • Registrert: 30-mai 18

Skrevet 09 august 2018 - 19:39

Ene i midten på eksosen (bedre å kjøpe ett billigere effektanlegg i tillfelle du blir stoppet og må på visning, så kan du bare nytte eksos istede for å sveise og dille.

Og den andre ligger i forgasseren👍🏻
  • Superdarus2000 liker dette

#5 Shiqwita

Shiqwita

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 499 Innlegg:
  • Registrert: 21-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund
  • Yrke:YrkesSjåfør
  • Kjøretøy:Skoda Octavia 07 Opel Vectra 07 Selco Selsprint
Garage Garasje

Skrevet 10 august 2018 - 00:17

Kjørte rundt på trim i langt høyere klasse og var aldri redd for politiet. Ikke en eneste gang. De inspekterte også mopeden min, ble aldri avskiltet eller anklaget for mistanke om trim.

Ha skilt og lys i orden så skal det gå fint de fleste gangene.

 

^^ "Dette er ikke rette mot deg som ett angrep, men bare for å opplyse trådstarter om at politi er ikke noe han egentlig trenger å bekymre seg for"

 

Vet desverre ikke hvor plomberingene ligger.

 

 

Slæpp off :p spørs veldig hvor man bor :)  kjørte 2 år uten å bli stoppet så går nok fint


  • Superdarus2000 liker dette

BÅT - Selco Selsprint Oppussing

 

Fagbrev som Tungbil Mekaniker  :wub


#6 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 11 august 2018 - 23:20

12-52 dreving satte jeg på kameraten min sin Derbi, original cylinder, 14mm gasser, tatt ut plomberingen/grisenesen på luftfilter box'n, Mk2 effektanlegg, og dysa opp til 78..!

Derbi Senda X-Race 2007 mod..!

Gjør rundt 60-65 km/t i ekte fart(70+ på speedo'n)..!



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere