38032716_10155532466456720_575235376659038208_n.jpg 201,46K
1 Antall nedlastinger
Er endel år siden jeg var aktiv på forumet her, var vell avhengig for 5 år siden... men nå er jeg tilbake og skal oppdatere tråden her fortløpende !
Oppdateringer kommer i denne posten under "spoilere" , følg med!
Litt historie? Klart det
Har ikke eid båt siden jeg var 15 og nylig konfirmert (jeg er nå 23 år) kjøpte da en Lami 12fot jolle med styrekonsoll og mariner motor og var veldig stolt av denne..
Søndag 29.07.18 var jeg og samboeren med søstren og samboeren hennes på en båttur med ei snekke og fikk da veldig lyst på båt igjen, så når vi kom hjem satt jeg i timesvis før jeg kom over en Selco "speedbåt" kl 03.30 på natten, sendte melding og fikk vite at denne fortsatt lå for salg til 2.000kr.. morgon etter tok jeg ut penger plukket opp hengeren og hentet båten (ja, jeg er en veldig impulsiv person og tar mye på sparket )
så nå har jeg kjøpt en Selco Selsprint 14fot båt som trenger litt pleie.
Planer:
Båten skal slipes ned og repareres der det er sprekker og ellers småskader (ingen store skader) kjøpt inn glassfiber og polyester for dette...
skal legge på en ny plate i "dashbordet" da det er mye hull til mye tull jeg ikke skal ha (som ett svært bryterpanel)
Alt elektrisk skal fjernes og skal legges opp på nytt med lys,lyd,batteri og "sikringskap/koblingsboks" styresnekke skal byttes ut da den er slitt og mye slakke i.
gulv har jeg ikke bestemt meg for enda? om jeg skal bare slipe og male med "antiskli-maling" eller om jeg skal lage ett tregulv/dørk over for å få det finere?
fremme blir det 2 stoler av ett slag og om der er plass en liten sofa bak, oppbevaring til tank(er) blir bak.
båten skal males hvit og skriften "Queen Mary 0.2) på siden (litt humor er lov)
akterspeil skal få en ny og tykkere alu/stålplate da den som er montert er kanskje 1mm tykk og veldig stygg av bulker...
motor blir 40-75hk men dette er ikke noe hastverk pr.dags dato.
30.07.2018 - Bilder ved henting
04.07.2018 - Pusset topp og bunn straks klar for lakk/maling
10.08.18 - godt igang med maling (Pluss miniUpdate 11.08.18)
Vedlagte filer
Dette innlegget er endret av Shiqwita: 11 august 2018 - 01:00