Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Bytte sylinder fra 50cc til 70cc

trimming

  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 PetrolHead

PetrolHead

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 33 Innlegg:
  • Registrert: 05-mai 17

Skrevet 05 august 2018 - 19:45

Jeg lurte litt på veien videre, 50cc piaggio motor orginal versjon som går 62-65km/t på flat vei.

 

Kikker på YouTube, og der byttes enkelt hodet, toppen og stempel! Altså kun 3 komponenter og så går man fra 50CC til 70CC. Det virker veldig fristende!

 

Er dette rette veien for meg å gå, eller baller det på seg til andre komponenter også?

 

Forgasser er orginal uten restriksjoner, og variater ringen er tatt. Ny dyse. Eksospotta er orginal men plomberingen fjernet.

 

Hadde det med kun å bytte stempel fra 50cc til 70cc hjulpet meg med mer krefter og litt høyere toppfart? Eller må jeg bygge mer om? Nåla til forgasseren står i midterste clip posisjon.

 

Har råd til å kjøpe det beste av topp og stempel om det er en forutsetning. Hva kan jeg oppnå her?

Vil liksom ikke ta helt av, bare litt mer effekt...

 

 



#2 Jstava

Jstava

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 172 Innlegg:
  • Registrert: 19-mars 17

Skrevet 09 august 2018 - 11:41

Du må bytte stempel, sylinder, og toppen. + dyse opp. Bør vurdere å bytte eksos anlegget og. Men scooteren vil bråke mer bare så du er klar over det.

#3 GammelPåScooter

GammelPåScooter

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 95 Innlegg:
  • Registrert: 23-april 18
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oslo, Gamle Oslo
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox

Skrevet 16 august 2018 - 09:53

Fra min erfaring og hva jeg har lest og sett. Bytte fra 50 til 70, vil kreve fult oppsett, og andre ting som må bli tilpasset. Jeg byttet til 70cc. Skiftet sylinder/ stempel, byttet forgasser, byttet luftfilter og eksos. Det jeg må gjøre noe med nå er lyd og varme. Original forgasser vil nok ikke være det beste selv om du dyser opp! Kommer tilbake om lyd og varme over helgen da jeg har fått satt på de nye delen som kommer i posten i dag. Har noen ideer om det, må bare prøve det ut først! 



#4 PetrolHead

PetrolHead

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 33 Innlegg:
  • Registrert: 05-mai 17

Skrevet 02 oktober 2018 - 18:31

Det var litt som jeg trodde, altså ikke så mye å oppnå. Sier seg kanskje selv at når en har større sylinder så må en ha større potte for å ikke strupe den.

 

Det er en 2 takter, så den bråker nok fra før av synest jeg! Så det blir litt mistenkelig... spesielt med uorginal potte som vil tiltrekke oppmerksomhet.



#5 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 800 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 03 oktober 2018 - 14:39

vespa lx 50 kjører Malossi mhr replica 68cc

org gasser (17,5) leovince touring, org veiv, orginal luft filter boks men med annet filter insats og fjernet snorkel

akkurat nå er det orginal variator reim og clutch (tidligere malossi overrangekit)

 

scooteren har nå passert 24000km, og går som en klokke enda.

 

kommer helt hva du er ute etter og opnå.

 

 denne scooteren har kjørt, på lang tur også (trondheim, gjøvik, stavanger og oslo)

kun vanlig service og ved like hold, aldri byttet stempel, sylinder veiv.

motoren ble byget om etter den hadde kjørt 1000km







Andre emner som også har følgende stikkord: trimming

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere