Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Den lille spørsmål tråden.

• Logg inn for å legge til innlegg
660 innlegg i dette emnet

#21 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 445 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 22 september 2018 - 12:40

Polini CP forgasser (også Evo versjonen) erfaringer,sammenligninger ? Vs f.eks PWK eller standard dellorto.

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#22 MHRuben

MHRuben

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Skole
  • Kjøretøy:MH rx 2007 , Sym Jet 50, Yamaha TZR 2009

Skrevet 22 september 2018 - 12:58

Synes det kan høres ut som om det er noe feil med bensintilførsel/forgasser?

yes funne ut av det :) det var rett å slett en feil med forgasseren fra fabrikk. så har fått ny nå :) nå er det full kjør.

Mvh

Ruben

#23 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 694 Innlegg:

Skrevet 22 september 2018 - 15:59

Polini CP forgasser (også Evo versjonen) erfaringer,sammenligninger ? Vs f.eks PWK eller standard dellorto.

De er veldig bra, lette og sette opp(dog ikke evo på milde oppsett). Føler de er mye sprekere enn dellorto men ikke helt på PWK nivå på gassrespons. Relativ bra på drivstoff økonomi også. Liten og snerten, absolutt å anbefale.
  • 4life liker dette

#24 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 445 Innlegg:

Skrevet 22 september 2018 - 20:31

De er veldig bra, lette og sette opp(dog ikke evo på milde oppsett). Føler de er mye sprekere enn dellorto men ikke helt på PWK nivå på gassrespons. Relativ bra på drivstoff økonomi også. Liten og snerten, absolutt å anbefale.

Takk for info :)

#25 FelixWaal

FelixWaal

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:

Skrevet 25 september 2018 - 20:46

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billige deler til en paugeot speedfight 2 50cc? 

#26 Derbi.09

Derbi.09

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 439 Innlegg:
  • Yrke:MJK
  • Kjøretøy:Volvo S60 2.0T, Volvo 850 2.4

Skrevet 26 september 2018 - 22:08

voca er jo kjent for å ha turtallsvillige anlegg, noen som vet om cross 80/90 (https://speedoptions...c-derbi-drd-pro) hadde gitt noe som helst "bunndrag" med polini evo alu? evt. dreve lett

#27 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 10 oktober 2018 - 22:45

voca er jo kjent for å ha turtallsvillige anlegg, noen som vet om cross 80/90 (https://speedoptions...c-derbi-drd-pro) hadde gitt noe som helst "bunndrag" med polini evo alu? evt. dreve lett

Altfor nytt anlegg :p  men de cross anlegge er jo så og si samme anlegg som underbodyene. Så vis du finner video med voca 80 og polini evo så kan du vel forestille deg noe lunde likt drag? De er jo forskjellige anlegg, men da har du ihvertfall noe å gå ut ifra. De går jo heller ikke likt. Cross pottene er jo laget for akselerasjon. :wub

• Derbi.09 liker dette
Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#28 Casper02

Casper02

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:
  • Yrke:Elev VGS
  • Kjøretøy:Yamaha TZR 80cc

Skrevet 23 oktober 2018 - 08:30

Jeg har en Yamaha TZR  2013 mod med Polini Corsa 80cc sylinder, 99 dyse, 21mm DellOrto forgasser, Voca racing luftfilter og 14/45 drev. Skal kjøpe meg trim eksos men klarer ikke å bestemme meg imellom 4 stk eksosanlegg. Står imellom Turbokit GP, Yasuni R3, Leo Vince X-fight og Voca Racing 80cc. Noen som kan hjelpe?

#29 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 23 oktober 2018 - 08:43

Jeg har en Yamaha TZR  2013 mod med Polini Corsa 80cc sylinder, 99 dyse, 21mm DellOrto forgasser, Voca racing luftfilter og 14/45 drev. Skal kjøpe meg trim eksos men klarer ikke å bestemme meg imellom 4 stk eksosanlegg. Står imellom Turbokit GP, Yasuni R3, Leo Vince X-fight og Voca Racing 80cc. Noen som kan hjelpe?

Turbokit og Leo Vince hadde jeg droppet med engang. Jeg ville personlig valgt Yasuni R3 her, det har ett greit register ifølge av folk og jeg har personlig erfaring med at voca fort blir kun toppdrag og overkill :cool

Pro Race og Mhr team effektanlegge vil jeg også tippe funker fint.

Les litt gjennom denne:

http://www.mopedport...am6-erfaringer/

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#30 Casper02

Casper02

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 23 oktober 2018 - 09:07

Turbokit og Leo Vince hadde jeg droppet med engang. Jeg ville personlig valgt Yasuni R3 her, det har ett greit register ifølge av folk og jeg har personlig erfaring med at voca fort blir kun toppdrag og overkill :cool

Pro Race og Mhr team effektanlegge vil jeg også tippe funker fint.

Les litt gjennom denne:

http://www.mopedport...am6-erfaringer/

Ok :) tenkte selv R3 egentlig, men Yasuni har også toppdrag står det da.. Så blir trolig den. Men et annet spørsmål, trenger jeg å kjøpe ny veiv egentlig? Er det verdt å punge ut 1k-1,5k? Akkuratt nå bruker jeg bare org. Og viss jeg gjør det, blir det overkill med trim så motoren varer kortere? 

Dette innlegget er endret av Casper02: 23 oktober 2018 - 10:21

• Superdarus2000 liker dette

#31 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 23 oktober 2018 - 11:11

Ok :) tenkte selv R3 egentlig, men Yasuni har også toppdrag står det da.. Så blir trolig den. Men et annet spørsmål, trenger jeg å kjøpe ny veiv egentlig? Er det verdt å punge ut 1k-1,5k? Akkuratt nå bruker jeg bare org. Og viss jeg gjør det, blir det overkill med trim så motoren varer kortere? 

Det første som ryker er lagerene. Hørt noe snakk om at den kan kjøres på orginal veiv. Gjerne prøv å ikke tyn den altfor mye. Om det er verdt det med en ny veiv kommer jo litt an på. Har du planer om større trim i senere tid? Vis ja så vil jeg si at det er verdt det så absolutt! Vis nei så hadde jeg nest vurdert det. Skal du først ha ny veiv så kan du prøve deg på voca sin eller bare kjøpe metrakit sin pro race veiv. Hvor langt har motoren din gått?

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#32 Casper02

Casper02

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 23 oktober 2018 - 13:02

Det første som ryker er lagerene. Hørt noe snakk om at den kan kjøres på orginal veiv. Gjerne prøv å ikke tyn den altfor mye. Om det er verdt det med en ny veiv kommer jo litt an på. Har du planer om større trim i senere tid? Vis ja så vil jeg si at det er verdt det så absolutt! Vis nei så hadde jeg nest vurdert det. Skal du først ha ny veiv så kan du prøve deg på voca sin eller bare kjøpe metrakit sin pro race veiv. Hvor langt har motoren din gått?

Planlegger bare å ha på effektpotte, og kanskje ny veiv. Men den har ganske mye trim fra før da som du ser lenger opp. Den går i ca 100km/h nå. Motoren har gått ca 8000km. Hvilkne lager snakker du om som ryker?

Dette innlegget er endret av Casper02: 23 oktober 2018 - 13:04

#33 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 23 oktober 2018 - 22:46

Planlegger bare å ha på effektpotte, og kanskje ny veiv. Men den har ganske mye trim fra før da som du ser lenger opp. Den går i ca 100km/h nå. Motoren har gått ca 8000km. Hvilkne lager snakker du om som ryker?

Snakker om veiv lagerene. Vis du planlegger å ha mopeden en stund til så skader det ikke med nye veiv ;)

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#34 Nickolay

Nickolay

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 319 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha TZR x3 / SMC Mistral+Ram / Eclipse 2G

Skrevet 24 oktober 2018 - 04:04

Hvor vanskelig er det å bytte girwire på en SMC Mistral?

Evt vanskelig å sette den i drive intill man kjøper girwire?

Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)

Lett: KTM Duke 125 '11

Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS

#35 Casper02

Casper02

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 24 oktober 2018 - 08:35

Snakker om veiv lagerene. Vis du planlegger å ha mopeden en stund til så skader det ikke med nye veiv ;)

Vet du hvilken veiv som ville passet bra me Polini Corsa AM6 80cc sylinder?

#36 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 24 oktober 2018 - 09:32

Vet du hvilken veiv som ville passet bra me Polini Corsa AM6 80cc sylinder?

Alle veiver passer fint egentlig. Veiv er bare veiv, de er alle balanserte til så så mange rpm og noen har halvmåner og andre full sirkler på de skivene inni.

Anbefaler Metrakit Pro Race, god veiv som tåler så og si alt du hiver på den, går for å være en av de beste veivene på markedet. Er tross alt spsial laget for pro race sylindren som kun er toppdrag og yter syke turtall.

Andre gode veiver er doppler endurance litt billigere også, vis ikke kan du eventuelt kjøpe cobra veiva eller voca sin vis du vil prøve noe nytt :wub

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#37 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 445 Innlegg:

Skrevet 29 oktober 2018 - 12:22

Nå er det jo alltid jeg som er negativ her,så er negativ igjen. En veiv er ikke bare en veiv. Billige veiver har en tendens til å tåle 80cc (50mm+ borring) mye dårligere en de dyreste veivene. Det har alltid vært slik at det er sinsykt kjedelige penger å legge i en veiv pga dette ikke gir noe effekt i seg selv. (gir noe bedre kompresjon,men det er marginalt) Så blir det tatt snarveier her,og dette er en falsk trygghet. Greit man har at den er balansert høyere,dermed er jo faren for at man får den i rompa under kjøring noe mindre,men den største tryggheten du gjør her er i grunn bare å bytte til en NY veiv og nye lagre. Som VIL vare en stund,dersom du gjør dette riktig. Spesiellt Polini Corsa er kjent for å lage spaghetti av veiven pga sin aggressive effekt. 

Så Metrakit ProRace veiv ja kjempebra veiv. Doppler Endurance - For meg en skikkelig billig veiv innpakket med gode ord. Den har ikke noe godt rykte. 

Men hvem bryr seg egentlig. Kjør til det står i grus. En GOD og DYR trimveiv varer heller ikke evig,så. Snarere tvert imot. Har du baller kjører du med org veiv. Det gjorde man i gamle dager (man sa man kjørte "rolig" LOL Kjøre en moped rolig er ikke mulig.. Det funket til det ikke funket lenger. Vet om flere som har hatt ProRace sylle på org veiv,samme med Bidalot Racing sylinder. Hebo Manston serien,MHR serien etcetc. Funker det. Til det ikke funker lenger.

• Nickolay og Superdarus2000 liker dette

#38 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 29 oktober 2018 - 18:34

Nå er det jo alltid jeg som er negativ her,så er negativ igjen. En veiv er ikke bare en veiv. Billige veiver har en tendens til å tåle 80cc (50mm+ borring) mye dårligere en de dyreste veivene. Det har alltid vært slik at det er sinsykt kjedelige penger å legge i en veiv pga dette ikke gir noe effekt i seg selv. (gir noe bedre kompresjon,men det er marginalt) Så blir det tatt snarveier her,og dette er en falsk trygghet. Greit man har at den er balansert høyere,dermed er jo faren for at man får den i rompa under kjøring noe mindre,men den største tryggheten du gjør her er i grunn bare å bytte til en NY veiv og nye lagre. Som VIL vare en stund,dersom du gjør dette riktig. Spesiellt Polini Corsa er kjent for å lage spaghetti av veiven pga sin aggressive effekt. 

Så Metrakit ProRace veiv ja kjempebra veiv. Doppler Endurance - For meg en skikkelig billig veiv innpakket med gode ord. Den har ikke noe godt rykte. 

Men hvem bryr seg egentlig. Kjør til det står i grus. En GOD og DYR trimveiv varer heller ikke evig,så. Snarere tvert imot. Har du baller kjører du med org veiv. Det gjorde man i gamle dager (man sa man kjørte "rolig" LOL Kjøre en moped rolig er ikke mulig.. Det funket til det ikke funket lenger. Vet om flere som har hatt ProRace sylle på org veiv,samme med Bidalot Racing sylinder. Hebo Manston serien,MHR serien etcetc. Funker det. Til det ikke funker lenger.

Neida skjønner hva du mener. Veiv er selve grunnlaget i ett oppsett. Ryker den så ryker som regel mye :p Er som å bygge ett tempel av leire. Det som sagt holder til det ikke holder lengre ^_^  Litt dårlig eksempel på min side da :lol

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#39 Nickolay

Nickolay

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 319 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha TZR x3 / SMC Mistral+Ram / Eclipse 2G

Skrevet 29 oktober 2018 - 20:10

Hva ser du som en billig veiv?
Tanker ang Airsal 88cc veiven som følger med?

Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)

Lett: KTM Duke 125 '11

Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS

#40 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 465 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 29 oktober 2018 - 22:33

Hva ser du som en billig veiv?
Tanker ang Airsal 88cc veiven som følger med?

Den airsal veiven ligger nok noen ligaer over disse doppler veivene osv. :p  Ikke tenk på det. Veiva er laget for sylinderen så skal holde alt du hiver på den. Selvfølgelig med noen unntak :lol

• Nickolay liker dette

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere