Håpte jeg kunne bare sende motoren på et verksted så de kunne bytte veiven, de skulle ha 7 tusen for jobben...

Hva gjør dere når dere må skru men har null motivasjon?
Må fikse drivakselen men orker ikke å ta ut motoren :|
Skrevet 30 oktober 2018 - 04:28
Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)
Lett: KTM Duke 125 '11
Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS
Skrevet 30 oktober 2018 - 07:39
Skrevet 30 oktober 2018 - 08:54
Lider av det samme. Fikk en scooter gratis nylig,men har ikke orket begynne med den. Så kaldt å jævlig + mangler motivasjonen haha.
Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)
Lett: KTM Duke 125 '11
Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS
Skrevet 30 oktober 2018 - 09:10
Alle veiver passer fint egentlig. Veiv er bare veiv, de er alle balanserte til så så mange rpm og noen har halvmåner og andre full sirkler på de skivene inni.
Anbefaler Metrakit Pro Race, god veiv som tåler så og si alt du hiver på den, går for å være en av de beste veivene på markedet. Er tross alt spsial laget for pro race sylindren som kun er toppdrag og yter syke turtall.
Andre gode veiver er doppler endurance litt billigere også, vis ikke kan du eventuelt kjøpe cobra veiva eller voca sin vis du vil prøve noe nytt
Tenker å kjøpe Metrakit Pro Race veiv og lager, bruker bare org moped veiv til Polini Corsa 80cc sylinderen min nå. Men trenger jeg å balansere den nye veiva? Og er det isåfall bare å sveise på vekt?
Skrevet 30 oktober 2018 - 09:32
Tenker å kjøpe Metrakit Pro Race veiv og lager, bruker bare org moped veiv til Polini Corsa 80cc sylinderen min nå. Men trenger jeg å balansere den nye veiva? Og er det isåfall bare å sveise på vekt?
Plug and play. Kjøp ny veiv og monter den. Trenger ikke å gjøre noe mere enn det. Er ikke noe balansering nei, dette blir gjort av fabrikk.
Hahah, like greit.
Håpte jeg kunne bare sende motoren på et verksted så de kunne bytte veiven, de skulle ha 7 tusen for jobben...
Hva gjør dere når dere må skru men har null motivasjon?
Må fikse drivakselen men orker ikke å ta ut motoren :|
For å få motivasjonen så går du ut i garasjen og sier at du skal skru i 15 minutter. Etter det ombestemmer du deg heller til en halvtime, så en time, så 2 timer og plutselig forsvant klokken. Begynn gjerne med mindre ting, monter speilet for eksempel. Mye lettere å jobbe med motivasjonen. Ikke skru deg lei, merker du at det ikke funker og du ikke vet hva du skal gjøre, så går du inn på rommet og spiller ellns, gå ut med venner. Vent gjerne 2-3 dager før du begynner å skru igjen.
Skrevet 30 oktober 2018 - 09:38
Plug and play. Kjøp ny veiv og monter den. Trenger ikke å gjøre noe mere enn det. Er ikke noe balansering nei, dette blir gjort av fabrikk.
Men har sett at du må balansere veiva i forhold til vekta på stempelet så det blir vibrasjons fritt osv.
Dette innlegget er endret av Casper02: 30 oktober 2018 - 10:17
Skrevet 30 oktober 2018 - 12:11
Men har sett at du må balansere veiva i forhold til vekta på stempelet så det blir vibrasjons fritt osv.
Det er noe du frivillig kan gjøre dersom du ønsker det. Er absolutt ikke nødvendig, ikke mange som gjør dette. Selvsagt en del men veldig få.
Skrevet 30 oktober 2018 - 14:28
Lider av det samme. Fikk en scooter gratis nylig,men har ikke orket begynne med den. Så kaldt å jævlig + mangler motivasjonen haha.
Liten follow up. Var ute i går kveld og fikla litt. Fikk ikke akkurat mer lysst. Haha veldig mye som må gjøres. VELDIG mye. Forrige eier har gjort mye jalla. Limt fast variatoren f.eks (varte sikkert nøyaktig 1 sekund,så gikk det gale
Men nå er det jo variator rester og veiv rester overalt.
Skrevet 30 oktober 2018 - 17:41
Liten follow up. Var ute i går kveld og fikla litt. Fikk ikke akkurat mer lysst. Haha veldig mye som må gjøres. VELDIG mye. Forrige eier har gjort mye jalla. Limt fast variatoren f.eks
(varte sikkert nøyaktig 1 sekund,så gikk det gale
Men nå er det jo variator rester og veiv rester overalt.
Du fikser dette
Skrevet 30 oktober 2018 - 23:35
Ang splitting av motor (am6).
Hvor vanskelig er dette? (Skjønner til en viss grad det er ikke en 10-min job )
Evt hvor lang tid man pleier å bruke.
Ble noe usikker om jeg skal gidde, evt finne på et annet prosjekt.
Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)
Lett: KTM Duke 125 '11
Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS
Skrevet 31 oktober 2018 - 07:58
Ang splitting av motor (am6).
Hvor vanskelig er dette? (Skjønner til en viss grad det er ikke en 10-min job
)
Evt hvor lang tid man pleier å bruke.
Ble noe usikker om jeg skal gidde, evt finne på et annet prosjekt.
Du kan fint klare det på en ettermiddag, med forbehold om at du vet hvor alt skal. Jeg vil si at det gikk veldig greit. Hadde problemer med girkassen men det var pga. jeg ikke visste hvordan jeg skulle teste girkassen. Send snappen din på PM så kan jeg hjelpe deg underveis når jeg har tid.
Matte tentamenen er vanskeligere enn å splitte blokken
Skrevet 31 oktober 2018 - 19:55
Du kan fint klare det på en ettermiddag, med forbehold om at du vet hvor alt skal. Jeg vil si at det gikk veldig greit. Hadde problemer med girkassen men det var pga. jeg ikke visste hvordan jeg skulle teste girkassen. Send snappen din på PM så kan jeg hjelpe deg underveis når jeg har tid.
Matte tentamenen er vanskeligere enn å splitte blokken
Hm, får vel prøve likevel.
Hva gjør man ikke for mer trim
Moped: TZR50 x3 / SMC Mistral / SMC Ram (TZR: T6 Asso | 21mm Dellorto | 12-21 Innsug | Yasuni R2)
Lett: KTM Duke 125 '11
Bil: Mitsubishi Eclipse '97 GS
Skrevet 01 november 2018 - 07:42
Hm, får vel prøve likevel.
Hva gjør man ikke for mer trim
Man gjør alt for mere trim
Skrevet 08 november 2018 - 18:13
Hm, får vel prøve likevel.
Hva gjør man ikke for mer trim![]()
Skrevet 09 november 2018 - 16:26
Beregn god tid og ha god orden og godt med lys.
Første motoren jeg splitter tok 2 kvelder, siste tok vel 10 min så di er greie å skru på når man får begynt
Helt Sant!
Skrevet 13 november 2018 - 14:51
Skrevet 15 november 2018 - 08:13
Hvilken rekkefølge skal veivlagre monteres? På veiva først eller i blokka?
Gjør deg en tjeneste å monter dem i blokken Vis ikke er det lett at veiva står skeivt lmao. Du vet heller ikke om lagerene er helt inne i blokken
Husk at de to lagererene er forskjellig størrelse og monter den gummi belegget ut på simmeringen siden, vis du har sånn brunt gummi belegg over kulene.
Skrevet 16 november 2018 - 08:47
Skrevet 16 november 2018 - 12:33
Da er jobben gjort! Gjorde slik du sa og det gikk problem fritt.
Helt supert! Glad det gikk problem fritt
Skrevet 17 november 2018 - 14:19
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere