Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Keeway X-blade

• Logg inn for å legge til innlegg
9 innlegg i dette emnet

#1 coyr1903

coyr1903

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 12 september 2018 - 06:30

Morn godtfolk,

Jeg er over halveis til pensjonsalderen, men i disse bomtider har jeg gått til invistering av moped :)

Så har jeg prøvd dr. google mtp å få opp farten noe på herligheten min, men det finner jeg ingenting angående X-blade modell.

Er det noen som har peiling om denne? Ser på flere videoer at man kan få bedre toppfart kun ved å trekke ut en kabel, en slik enkel løsning passer godt en kontorrotte som meg...

på forhånd takk!

Coyr1903

#2 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 827 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Golfballdykker
  • Kjøretøy:yAmHA Dt 49.5555cc

Skrevet 12 september 2018 - 07:34

Er det am6 motor?

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

http://www.mopedport...

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

#3 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 525 Innlegg:
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:Suzuki tsx, og Volvo 242;)

Skrevet 12 september 2018 - 12:27

Er vel scooter så er vel ikke am6, girmopedene dems har jo kopi av am6 motorene iallefall.. mens x-blade er vel ganske ny på markedet...

Men vil tro en trim cdi (plug and play) vil øke farten litt ihvertfall

Mulig du får bedre fart av å fjerne variatorringen/sperra også.. som finnes på de fleste scootre jaffal

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 12 september 2018 - 12:36

• Superdarus2000 liker dette

gogutt

#4 coyr1903

coyr1903

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 12 september 2018 - 16:36

Er det am6 motor?

Tja si det. I manualen står det bare modell; 1E40QMB-4...

Har desverre ikke mer informasjon... Men håper på en enkel plug and pay fix for å kunne holde 60 istedet for 40-45... :)

#5 coyr1903

coyr1903

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 14 september 2018 - 20:55

Prøvde å fjerne deksel for å rote med variator, men deksel sitter fast. Noen som har tips hvordan få det av uten å ødelegge noe? Ser det er noe grønt rundt hele dekselet, nesten som det er limt på plass...

Tenkte å se om det er mulig å fjerne ringen der for å få litt mer fart...

#6 Derbi.09

Derbi.09

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 310 Innlegg:
  • Yrke:VG2
  • Kjøretøy:Derbi x-race 09.mod

Skrevet 16 september 2018 - 12:20

fjerne variator ring, om det sitter plombering i eksos så napper du ut den. da gjør du lett opp til 70

#7 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 741 Innlegg:

Skrevet 16 september 2018 - 12:39

Om det ser ut som noe grønt som går rundt deksel kant, kan det være at noen luringer har limt det i stedet for å bruke pakning. Eller bare pakning som har satt seg godtfast, en sprengskisse her vil løse spørsmålene dine

#8 coyr1903

coyr1903

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 16 september 2018 - 12:47

Om det ser ut som noe grønt som går rundt deksel kant, kan det være at noen luringer har limt det i stedet for å bruke pakning. Eller bare pakning som har satt seg godtfast, en sprengskisse her vil løse spørsmålene dine

Den kom slik originalt, er kun 2 uker gammel.

Sprengskisse har jeg aldri hørt om, ble lite klok av å google det også. Hvor får jeg kjøpt noe slik da? Clasen eller jernia?

fjerne variator ring, om det sitter plombering i eksos så napper du ut den. da gjør du lett opp til 70

Kommer ikke til variator ringen som nevnt siden deksel sitter bom fast, virker limt fast...

#9 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 741 Innlegg:

Skrevet 17 september 2018 - 00:43

Ja det er nok limt,men om det er skruer på deksel også, bør det vel gå å få løs deksel om alle skruer er ute. Kan noen ganger sitte som fjell før det løsner og siste bortgjemte skrue ble tatt ut som en aha opplevelse.Det gikk av det hadde jeg ikke trodd er gjerne følelsen en sitter igjen med når det endelig løsner. Jeg mener at alt som er skrudd på , må vel kunne gå an å skru av også

#10 coyr1903

coyr1903

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 17 september 2018 - 19:13

Kan noen ganger sitte som fjell før det løsner og siste bortgjemte skrue ble tatt ut som en aha opplevelse.

Fy F... Hekkan kor dum kan en bli :lol  Ta vekk alle skrues ja, til og med de som stirrer deg rett i øynene, hjelper da ja :) Takk for tolmodighet folkens, ruller bedre nå. Litt treg enda i slake motbakker, men håper det løsner etter første service...

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere