Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Forslag til oppsett på Jog R ac

• Logg inn for å legge til innlegg
37 innlegg i dette emnet

#1 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Derbi Senda SM 06 Yamaha Jog R AC 07 Mod.

Skrevet 08 november 2018 - 15:22

Har en jog r ac med Athena 80cc og langslagsveiv, 24mm Dellorto. Dett er visst sport sylinder. Har orginal tenning.Kan noen med erfaring foreslå resten av oppsettet? Variator,clutch og eksos. Ca dyse.

Dette innlegget er endret av birk: 08 november 2018 - 15:26

Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#2 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 825 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 09 november 2018 - 01:08

Kan anbefale r-setup 11k potta som går meget bra og ser original ut, anbefaler kun malossi overange system til 3000kr, ellers ville jeg bare kjøpt en polini reim-clutch/clutch klokke og en medium torquedriver fjær, noen variator vekter, nytt torquedriver fett skader heller ikke, på Yamaha er det ikke kjøling på variator deksel, et deksel med lufting fra polini er meget bra.
Trim cdi kan hjelpe litt, riktig tennplugg.

#3 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 10 november 2018 - 19:44

Takk for svar.
Det blir nok 11k ja, den er på tilbud til 749kr nå. Fikk tak i tyngre dreving billig også.
Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#4 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 11 november 2018 - 23:05

Hvordan blir det med fortenning når slaglengde økes?
Og hva er hensikten med overange kit?

#5 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 16 november 2018 - 08:52

Trodde at noen her inne kunne svare på dette...?

#6 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 825 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 17 november 2018 - 21:03

Et overange kit er helt fantastisk, alt er forstørret og forsterket, vil få bedre toppfart og kraft.
Selv hadde jeg en godt trimmet Yamaha neos, oppgraderte alt torquedriver-variator-fjær-vekter-reim, testet forskjellige variatorer og, hadde mye problemer og scooteren gikk bare på høyt turtall om den skulle gå bra, da jeg kjøpte overange kit ble det så bra, det kan bare ikke sammenlignes.
Har brukt det i mange år nå på flere scootere med heftig Setup.
Må ta bort el start og frese bort litt aluminium før montering da.
Den tenningen virker helt fint med Athena 80 kit og svinghjuls not, er vel tilpasset vil jeg tro da veiva kommer med, du har vel Athena veiva ? Har selv kjørt Athena 80 kit på original tenning og svinghjuls not.
Den r-setup potta er heftig, har faktisk meget bra bunndrag og.
Hva innsug og reed ?

#7 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 23 november 2018 - 18:19

Et overange kit er helt fantastisk, alt er forstørret og forsterket, vil få bedre toppfart og kraft.
Selv hadde jeg en godt trimmet Yamaha neos, oppgraderte alt torquedriver-variator-fjær-vekter-reim, testet forskjellige variatorer og, hadde mye problemer og scooteren gikk bare på høyt turtall om den skulle gå bra, da jeg kjøpte overange kit ble det så bra, det kan bare ikke sammenlignes.
Den tenningen virker helt fint med Athena 80 kit og svinghjuls not, er vel tilpasset vil jeg tro da veiva kommer med, du har vel Athena veiva ? Har selv kjørt Athena 80 kit på original tenning og svinghjuls not.
Hva innsug og reed ?

Har foreløpig Naraku sitt innsugs kit. Venter fortsatt på 11k og inner rotor fra MSP Tuning, de er utrolig trege!

Har Athena veiv også ja, sylinderen er tilpasset Athena langslagsveiv. Har bare Yasuni Z frem til R-setup 11k Supersport kommer. Hadde oppstart i går og det var et sinnsykt turtall!! Og da testet jeg kun med 17.5 mm gasser. Når eksos og innerrotor er på plass blir det 24mm Dellorto gasser. Har lest flere steder at det er turtallsbegrensning på CDI men det kan ikke stemme...

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 322 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 25 november 2018 - 18:22

Bytt dreving. Til f.eks Aerox sin orginale,eller et omdrevinskit. Får lite fart ut av en Jog uten å gjøre dette. Siden det er Yamaha er det jo naturligvis gledes speedo som gir deg inntrykk av å kjøre fort,men du gjør det ikke. 

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#9 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 27 november 2018 - 16:15

Har omdrevingsett som skal monteres etterhvert, venter bare på deler til ei hydraulisk presse så jeg får presset av og på drevene.

#10 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 824 Innlegg:
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 04 desember 2018 - 23:40

Noen kit har egen svinghjulsnot for å få riktig tenning. Tror ikke du trenger å bry deg noe om det dersom det ikke følger med en spesiell not eller lignende. Var ihvertfall slik på min sylinder og veiv. Har du inner rotor så stiller du den inn selv :D  

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#11 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 322 Innlegg:

Skrevet 05 desember 2018 - 17:13

Noen kit har egen svinghjulsnot for å få riktig tenning. Tror ikke du trenger å bry deg noe om det dersom det ikke følger med en spesiell not eller lignende. Var ihvertfall slik på min sylinder og veiv. Har du inner rotor så stiller du den inn selv :D  

Innerotoren til MSP tuning har eget spor til nota såvidt jeg husker. Den er veldig "rett fram" i bruk,og kobles også inn sammen med org ledningsnett

#12 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 824 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 05 desember 2018 - 21:18

Innerotoren til MSP tuning har eget spor til nota såvidt jeg husker. Den er veldig "rett fram" i bruk,og kobles også inn sammen med org ledningsnett

Åja det visste jeg ikke. Takk for at du informerte :D

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#13 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2018 - 08:56

Jepp, den er meget enkel å montere og justere inn og passer rett inn i orginalt ledningsnett. Nesten ikke mulig å gjøre det feil! Ble litt skuffet når jeg pakket den ut for det er i praksis bare en mindre utgave av orginal svinghjul og stater. Er ikke lagd på samme måte som andre innerrotor tegninger der svinghjulet sitter innerst og stater/spoler sitter utafor s.hjul.
Men når det er sagt, så regner jeg med at det blir markant forskjell på denne og orginalt. Så alt i alt er det et bra og billig alternativ.
Et tips om du vil ha mer fortenning med orginal tenning er å file skruehulla på pickup'n avlange, da får du 2-3mm til justere pickup'n på.
  • Superdarus2000 liker dette

#14 Superdarus2000

Superdarus2000

MP Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 824 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2018 - 11:31

Jepp, den er meget enkel å montere og justere inn og passer rett inn i orginalt ledningsnett. Nesten ikke mulig å gjøre det feil! Ble litt skuffet når jeg pakket den ut for det er i praksis bare en mindre utgave av orginal svinghjul og stater. Er ikke lagd på samme måte som andre innerrotor tegninger der svinghjulet sitter innerst og stater/spoler sitter utafor s.hjul.
Men når det er sagt, så regner jeg med at det blir markant forskjell på denne og orginalt. Så alt i alt er det et bra og billig alternativ.
Et tips om du vil ha mer fortenning med orginal tenning er å file skruehulla på pickup'n avlange, da får du 2-3mm til justere pickup'n på.

Takker for tipset!

Husk å skru fast skruene på statoren og tennspolen med loctite for å forhindre skade. De kan veldig lett løsne.

卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#15 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 825 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2018 - 19:39

Den tenninga er justerbar, er viktig og ha den riktig.
Fikk faktisk meget bra resultat med den tenninga, problemet var med vannkjøling da de gummiringene havnet i tenninga så røyk den.

#16 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 931 Innlegg:

Skrevet 12 desember 2018 - 22:30

Det handler om akselerasjon og turtallsvillighet . Det bestemmes som regel av massen som skal settes i bevegelse og samme opplegg finnes til ktm. Et standard svinghjul og stator eller et sett som likner men er mye mindre og mye lettere. Ikke ulikt prinsippet som brukes på biler der en bytter eller dreier og borrer vekk masse fra svinghjul for å minke masse som skal settes i fart

#17 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 20 desember 2018 - 11:16

Hva innsug og reed ?

Da er Malossi Over Range kit på vei i posten, julegave til meg selv! Har montert R-setup 11k eksos og R-setup innerrotor også venter jeg på pinbolter fra Ghaven som han har lagd. Så det blir vel oppstart i mellomjula tenker jeg 😀😀💨
Lurer på om jeg kanskje skal ordne et prosjekt av dette på forumet her...

Dette innlegget er endret av birk: 20 desember 2018 - 11:17

#18 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 931 Innlegg:

Skrevet 20 desember 2018 - 23:28

Regner med  du har boltene på lørdag, noen dager siden de ble sendt. Håper de passer, ble lagd nokså nøye etter målene du oppgav

#19 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 322 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2018 - 01:18

Er ikke post på lørdager. Dukker nok opp i romjula

#20 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 683 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 21 desember 2018 - 01:46

Er ikke post på lørdager. Dukker nok opp i romjula

Sad but true..!

Savner pakker på Lørdager.. 😁..!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere