Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Forslag til oppsett på Jog R ac

• Logg inn for å legge til innlegg
37 innlegg i dette emnet

#21 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2018 - 11:15

Hva i granskauen, mener at jeg har fått deler levert før på lørdager her i hvert fall. Det betyr jo at flere her på forumet ikke får deler som er sendt. beklagelig fra min side at jeg ikke har sjekket opp detta, trodde det skulle gå akkurat før jul

Dette innlegget er endret av ghaven: 21 desember 2018 - 11:18

#22 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2018 - 12:48

Hva i granskauen, mener at jeg har fått deler levert før på lørdager her i hvert fall. Det betyr jo at flere her på forumet ikke får deler som er sendt. beklagelig fra min side at jeg ikke har sjekket opp detta, trodde det skulle gå akkurat før jul

Har du postkvitteringen? Der står det et nr. Om han får det så kan det være han kan få hentet de, om de ikke er sendt som brevpost, da er det kjørt om de ikke kommer i løpet av dagen. Da er de ikke i kassa før julaften eller tredje juledag.
Og verre skal det bli med post kun 3 dager i uka :(

Dette innlegget er endret av Bromm: 21 desember 2018 - 12:49

#23 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 22 desember 2018 - 00:55

Mener at fruen sa at det gikk som et tungt brev og da er det vel bare vente. Er forslag om å kutte ner på postombæring fra posten har jeg lest ,helt idiotisk mener jeg. Avisen her satte opp prisen og gikk ned til tre dager i uka, heilt teit spør du meg. Effektivisering kalte de det

• Bromm liker dette

#24 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 795 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 22 desember 2018 - 04:00

Det overange kit lar deg bruke litt tunge vekter og fortsatt ha bra effekt, samme med r-setup potta.
du må kjøpe nye vekter, de som følger med er for lette, du bør vel ha 5-6 G ruller ca.
Du må ha riktig squish på sylinderen og frese bort litt aluminium for og få plass til overange systemet.
Er best at den får så mye bensin som mulig uten at det blir problemer, da blir det ikke så varmt.

#25 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi Senda SM 06 Yamaha Jog R AC 07 Mod.

Skrevet 25 desember 2018 - 14:48

Sad but true..!
Da blir det montering av Malossi kitet, kom i posten 2 dager etter bestilling

Savner pakker på Lørdager.. 😁..!

Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#26 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 30 desember 2018 - 22:36

Pinbolter har kommet og sylinder er montert! Sliter med R-setup innerrotor tenninga, har gnist og stilt fortenning 2 ganger,helt likt. 1.4 mm dom MSPTUNING anbefaler. For jeg ikke start i morra så monterer jeg orginal tenning igjen bare så jeg får kjørt litt. Tenker da å montere R-setup på en annen motor og sjekke den der.
Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#27 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 31 desember 2018 - 11:31

Var boltene som jeg lagde som forventet

#28 Bromm

Bromm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:

Skrevet 31 desember 2018 - 12:26

Pinbolter har kommet og sylinder er montert! Sliter med R-setup innerrotor tenninga, har gnist og stilt fortenning 2 ganger,helt likt. 1.4 mm dom MSPTUNING anbefaler. For jeg ikke start i morra så monterer jeg orginal tenning igjen bare så jeg får kjørt litt. Tenker da å montere R-setup på en annen motor og sjekke den der.

Om du har gnist og tenningstidspunktet er riktig for ditt oppsett så er det neppe tenningen som hindrer at motoren ikke starter. Prøv med å helle en flaskekork med bensin ned i plugghullet, sett kjapt på pluggen og prøv å start den da. Om den starter og dør ut igjen så har du trolig en fuelrelatert feil.
Og tenningspunktet er FØD og ikke etter?

#29 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 31 desember 2018 - 13:05

Om du har gnist og tenningstidspunktet er riktig for ditt oppsett så er det neppe tenningen som hindrer at motoren ikke starter. Prøv med å helle en flaskekork med bensin ned i plugghullet, sett kjapt på pluggen og prøv å start den da. Om den starter og dør ut igjen så har du trolig en fuelrelatert feil.
Og tenningspunktet er FØD og ikke etter?

Skal prøve å gi den en dram og se hva som skjer. For det skal vel høres om det antennes selv om det skulle være helt feil tidspunkt? Skal stille inn fortenning på nytt igjen også.

Var boltene som jeg lagde som forventet

Jepp, de var så godt som perfekte! Tusen takk for jobben.
  • Bromm liker dette

#30 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 01 januar 2019 - 14:33

Det overange kit lar deg bruke litt tunge vekter og fortsatt ha bra effekt, samme med r-setup potta.
du må kjøpe nye vekter, de som følger med er for lette, du bør vel ha 5-6 G ruller ca.
Du må ha riktig squish på sylinderen og frese bort litt aluminium for og få plass til overange systemet.
Er best at den får så mye bensin som mulig uten at det blir problemer, da blir det ikke så varmt.

Det er bare de rillene på innsiden av blokka som må freses bort litt av,pga reima? Eller er det mere /flere steder? Fikk meg en 28mm Mikuni Tm? Flatslide forgasser som jeg har tenkt å prøve men det er mulig at det blir noe trangt uten riktig innsug.

#31 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 795 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 01 januar 2019 - 16:24

Ja det blir ikke lett og sette på en 28mm forgasser uten subframe, er jo noen dreibare innsug som kan gjøre det mulig.
Hva har du gjort med vakum bensin tilførsel ?
Er ikke så mye som må freses bort til overange systemet, må bare sette den på og se litt, testkjøre forsiktig og se at reima ikke skraper i noe.
Husk at hele motoren er en vrak om du kjører med for lite bensin, de scootermotorene trenger så mye de kan få siden det går på høyt turtall hele tiden.
Fikk du riktig squish ?

Dette innlegget er endret av Terje.e: 01 januar 2019 - 16:26

#32 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 01 januar 2019 - 19:57

Ja det blir ikke lett og sette på en 28mm forgasser uten subframe, er jo noen dreibare innsug som kan gjøre det mulig.
Hva har du gjort med vakum bensin tilførsel ?
Er ikke så mye som må freses bort til overange systemet, må bare sette den på og se litt, testkjøre forsiktig og se at reima ikke skraper i noe.
Husk at hele motoren er en vrak om du kjører med for lite bensin, de scootermotorene trenger så mye de kan få siden det går på høyt turtall hele tiden.
Fikk du riktig squish ?

Squishn ble 0.90 med vanlige pakninger etter at jeg fikk dreid av 0.50mm. Satte på original tenning i dag og startet etter 3-4 tråkk. Har et Naraku innsug og oppdaget at det var boret opp til enda en nippel litt på undersiden av innsuget som jeg tettet med en passelig lang skrue med gummiskive innerst og vanlig ytterst. Skal prøve ei anna vakuumkran siden den som står på bare renner hele tiden, eller bare kjøpe vanlig kran.Mener du 21mm kan bli i minste laget? Skulle bestille Voca subframe men da var de utsolgt og de produseres ikke lenger. De har en som passer til Aerox og jog hvis den tilpasses. Trodde det var samme motorfeste osv på disse?
Har du forslag til utenlandsk nettbutikk? Ser ut som jeg må ut av landet for å finne det jeg vil ha.

Dette innlegget er endret av birk: 01 januar 2019 - 20:11

#33 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 795 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 05 januar 2019 - 13:23

Det er vel samme motorfeste men forskjellig ramme vil jeg tro.
Det er litt liten forgasser, om du har så stor dyse som mulig bør det gå bra.
Er viktig og ha fall på bensinslangen så det renner lett mot forgasseren, har du vakumsystem må du bruke det med retur slange, ellers må du bytte ut vakumsystemet.
Lurer på om du kan skru ut den nippel på innsuget og bytte ut med en liten skrue med motorsilicone på, er uansett viktig at det er helt tett, forgasseren må heller ikke sitte i press da motoren beveger på seg i en scooter så blir det utett i gummiovergangen.
Det letteste som gir mest effekt er faktisk en polini CP 21mm forgasser på original innsug og oppgradert reed, er noe med de CP forgassere og de tar veldig liten plass, kan ikke sammenlignes med dellorto.
Er viktig og få på overange systemet med litt tunge vekter og rød fjær så du ikke sprenger motoren, se etter merker så du er sikker på at reima ikke treffer noe.

Dette innlegget er endret av Terje.e: 05 januar 2019 - 13:33

#34 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 07 januar 2019 - 08:22

Det er vel samme motorfeste men forskjellig ramme vil jeg tro.
Det er litt liten forgasser, om du har så stor dyse som mulig bør det gå bra.
Er viktig og ha fall på bensinslangen så det renner lett mot forgasseren, har du vakumsystem må du bruke det med retur slange, ellers må du bytte ut vakumsystemet.
Lurer på om du kan skru ut den nippel på innsuget og bytte ut med en liten skrue med motorsilicone på, er uansett viktig at det er helt tett, forgasseren må heller ikke sitte i press da motoren beveger på seg i en scooter så blir det utett i gummiovergangen.
Det letteste som gir mest effekt er faktisk en polini CP 21mm forgasser på original innsug og oppgradert reed, er noe med de CP forgassere og de tar veldig liten plass, kan ikke sammenlignes med dellorto.
Er viktig og få på overange systemet med litt tunge vekter og rød fjær så du ikke sprenger motoren, se etter merker så du er sikker på at reima ikke treffer noe.

Har fått stage 6 subframe, vanlig bensinkran og bakovervendt stage 6 innsug og på det er det ingen nippler som må tettes.Vurderer en Malossi reed,samtidig som jeg bestiller litt forskjellig vekter og rød fjær. Kommer nok til å bruke enten en 24mm Dellorto eller en 28mm Mikuni Tm. Men nå blir det lite mekking fremover da jeg må på "ferie"i 4mnd fra neste mandag. Håper det er en anna type vær her i Trøndelag når jeg kommer tilbake, blir artig med litt kjøring og innstilling av diverse slik at det forhåpentligvis blir 100%

Dette innlegget er endret av birk: 07 januar 2019 - 10:24

#35 ghaven

ghaven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 07 januar 2019 - 17:11

Hei. God tur ,heromkring pleier ferie i noen månder å være enstydig med pallesnekring uten betaling, og kost og losji betalt av staten. I alle tilfeller god tur Hilsen ghaven

#36 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 07 januar 2019 - 23:35

Hei. God tur ,heromkring pleier ferie i noen månder å være enstydig med pallesnekring uten betaling, og kost og losji betalt av staten. I alle tilfeller god tur Hilsen ghaven

He-he... Takk for det! Det er nok ferie sponset av staten kan du si, ja...

Dette innlegget er endret av birk: 08 januar 2019 - 01:06

#37 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 548 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 09 januar 2019 - 01:01

Hahaha, ja drittkjedelige "ferier" det her...men som Geir over sier, god tur...og ikke la det bli en vane.. 😁😆😇..!

#38 birk

birk

MP-Senior

• Bruker
  • PipPip
  • 1 172 Innlegg:

Skrevet 09 januar 2019 - 11:16

Hahaha, ja drittkjedelige "ferier" det her...men som Geir over sier, god tur...og ikke la det bli en vane.. 😁😆😇..!

Takk for det! Ja,det er ikke av de mest spennende feriene dette nei😵

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere