^^
Det kan også være for mye olje i bensin. Kicket mange ganger uten å starte den. Osv.
Skrevet 06 februar 2019 - 08:48
^^
Det kan også være for mye olje i bensin. Kicket mange ganger uten å starte den. Osv.
Skrevet 06 februar 2019 - 08:49
Ja, den er nyåsså ny pakning på reedn?
Dette innlegget er endret av SuzukiMannj: 06 februar 2019 - 08:49
Skrevet 06 februar 2019 - 14:58
sjekk giroljen om det er bensin i den? hvis det er det så er simringen gåen
Skrevet 06 februar 2019 - 15:58
Du kan også, bare for å teste, ta av clutchdekselet, starte den, og prøve å sprute en dæsj startgass inn bak rammelageret der. Det vil i enkelte tilfeller også puffe bensingass ut der også dersom det er riktig ille. Pass fingrene!!
Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977
Suzuki:Ts50x 1986
2-Takt er kultur!
Skrevet 06 februar 2019 - 17:23
Du kan også, bare for å teste, ta av clutchdekselet, starte den, og prøve å sprute en dæsj startgass inn bak rammelageret der. Det vil i enkelte tilfeller også puffe bensingass ut der også dersom det er riktig ille. Pass fingrene!!
Hvordan skal han starte den uten clutchdeksel?
Skrevet 06 februar 2019 - 19:38
Hvordan skal han starte den uten clutchdeksel?
Skrevet 06 februar 2019 - 20:08
Hvordan skal han starte den uten clutchdeksel?
Setter på kickakselen og sparker den igang? Ev. triller den..?
Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977
Suzuki:Ts50x 1986
2-Takt er kultur!
Skrevet 06 februar 2019 - 20:14
Det kan jeg godt prøve ja, til helgen kan jeg oppdatere resultatet, om jeg i det hele tatt får startDu kan også, bare for å teste, ta av clutchdekselet, starte den, og prøve å sprute en dæsj startgass inn bak rammelageret der. Det vil i enkelte tilfeller også puffe bensingass ut der også dersom det er riktig ille. Pass fingrene!!
Det kan godt hende simringen er gåen, for sist jeg skiftet girolje manglet 1,5dl. Har trodd at det var pga skruen under var løs, men det er sikkert simringsjekk giroljen om det er bensin i den? hvis det er det så er simringen gåen
Dette innlegget er endret av SuzukiMannj: 06 februar 2019 - 20:15
Skrevet 07 februar 2019 - 07:53
Det kan jeg godt prøve ja, til helgen kan jeg oppdatere resultatet, om jeg i det hele tatt får start
Det kan godt hende simringen er gåen, for sist jeg skiftet girolje manglet 1,5dl. Har trodd at det var pga skruen under var løs, men det er sikkert simring
-
Festet til turtellerwiren lekker det olje ut av, uansett hvor mye jeg strammer, har noen erfaring med det? Er det sannsynlig bare dårlig feste på wire, så jeg må bytte?
Shiiiiiiit manglet noe olje jeg også
Kan vel være at litt av motor olje ligger nede i girkassen?
Skrevet 07 februar 2019 - 10:34
Festet til turtellerwiren lekker det olje ut av, uansett hvor mye jeg strammer, har noen erfaring med det? Er det sannsynlig bare dårlig feste på wire, så jeg må bytte?
Trolig O-ringen til akselstyringen som er gåen, se del #19
Speed TSX O.ring.PNG 32,35K 4 Antall nedlastinger
Skrevet 07 februar 2019 - 12:23
Prøvde å få ut så mye som mulig, og brukte ca en halv time, og oljen var ganske svart.Shiiiiiiit manglet noe olje jeg også
Kan vel være at litt av motor olje ligger nede i girkassen?
Takk, skal prøve å finne ny, må jeg opp med dekselet?
Trolig O-ringen til akselstyringen som er gåen, se del #19
Speed TSX O.ring.PNG
Dette innlegget er endret av SuzukiMannj: 07 februar 2019 - 12:22
Skrevet 07 februar 2019 - 13:22
Du trenger ikke. Løsne skrue #20 og skru den ut. Trekk opp hylsestyringen #19. Husk at hylsestyringen har et hull i seg som skrue#20 skal treffe i. Viktig når du setter sammen igjen.
Men om du skal sjekke simringen på veiva slik du har blitt anbefalt her så tar du denne jobben i samme slengen. O-ringen er en standard så den finner du de fleste steder som selger slikt.
Skrevet 08 februar 2019 - 18:44
Aha, det skal jeg gjøre!Du trenger ikke. Løsne skrue #20 og skru den ut. Trekk opp hylsestyringen #19. Husk at hylsestyringen har et hull i seg som skrue#20 skal treffe i. Viktig når du setter sammen igjen.
Men om du skal sjekke simringen på veiva slik du har blitt anbefalt her så tar du denne jobben i samme slengen. O-ringen er en standard så den finner du de fleste steder som selger slikt.
Skrevet 08 februar 2019 - 21:39
Skrevet 09 februar 2019 - 00:04
Absolutt, skal ikke begynne med porting før jeg vet hva jeg skal gjøre. Skal lese på Shons tråd, før jeg ødelegger noeIkke sett i gang å åpne opp alt av høl i sylinderen uten å ha sjekket grundig hva du skal gjøre først. Om du gjør slikt uten å vite hva du driver med så vil du garantert ødelegge mer enn du reparerer. Shons sine tråder om TSX er fine tråder å lese. Gel87 har også drevet med dette i lang tid, sjekk trådene hans.
Ikke for å ødelegge gleden for deg, det er kun ment som et godt råd.
Skrevet 09 februar 2019 - 00:38
Absolutt, skal ikke begynne med porting før jeg vet hva jeg skal gjøre. Skal lese på Shons tråd, før jeg ødelegger noe
Går nok fint, men lettere å porte vis du vet hvilke porter som gjør hva og hvorfor de gjør det.
Du finner mye på youtube også.
Skrevet 10 februar 2019 - 14:39
Skal du porte Charmoen så er det egentlig ganske grei skuring til å begynne med. Matchport innsuget mot forgasseren, som regel DO21mm. Deretter matcher du transkanalene mot blokka. Kapp stempelskjørtet slik at det blir 46,5mm høyt, altså ta av ca. 2mm. Løft eksosporten littegrann, slik at det blir 21mm fra toppen av denne til toppen av sylinderen. Kan også gjøres litt bredere, ca. 1mm til hver side. Dette er da ganske ca. tall, men i tillegg ganske safe. Den vil bli meget mye sprekere med bare disse små modifikasjonene. Husk på at det er fine marginer her mellom suksess og katastrofe..
Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977
Suzuki:Ts50x 1986
2-Takt er kultur!
Skrevet 11 februar 2019 - 15:54
Tusen takk <3Skal du porte Charmoen så er det egentlig ganske grei skuring til å begynne med. Matchport innsuget mot forgasseren, som regel DO21mm. Deretter matcher du transkanalene mot blokka. Kapp stempelskjørtet slik at det blir 46,5mm høyt, altså ta av ca. 2mm. Løft eksosporten littegrann, slik at det blir 21mm fra toppen av denne til toppen av sylinderen. Kan også gjøres litt bredere, ca. 1mm til hver side. Dette er da ganske ca. tall, men i tillegg ganske safe. Den vil bli meget mye sprekere med bare disse små modifikasjonene. Husk på at det er fine marginer her mellom suksess og katastrofe..
Skrevet 16 april 2019 - 21:17
Skrevet 16 april 2019 - 23:52
Tipper det var ringen på clutchsiden som var død?
Tempo: Corvette 300 1963, Panter 360 1972, Panter 370 1977
Suzuki:Ts50x 1986
2-Takt er kultur!
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere