Gå til innhold

Bilde
- - - - -

MC/Moped under 120cm

• Logg inn for å legge til innlegg
12 innlegg i dette emnet

#1 KevinP

KevinP

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Skole.. :P
  • Kjøretøy:Scootipuff

Skrevet 22 november 2018 - 16:44

Finnes det noen Motorsykler/Mopeder som ikke er ALTFOR små for meg som er under 120cm lang? (Jeg er 1.80m)

Helst Cross/Enduro/Motard/Offroad, men alt går   :)

Har ikke noe å si hvor mange cc det er

Dette innlegget er endret av KevinP: 22 november 2018 - 16:45

#2 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
  • Yrke:Golfballdykker
  • Kjøretøy:yAmHA Dt 49.5555cc
Garage Garasje

Skrevet 26 november 2018 - 13:32

Cross er det bare å glemme :p  Det får du ikke på veien uansett. Du får det ikke på jordet engang :s

Har du vurdert monkey bike da?

Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀

http://www.mopedport...

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

#3 KevinP

KevinP

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 30 november 2018 - 18:21

Cross er det bare å glemme :p  Det får du ikke på veien uansett. Du får det ikke på jordet engang :s

Har du vurdert monkey bike da?

Det er ikke å glemme skal jeg si deg. Står jo svart på hvit i loven at det lov om den er max 120cm lang, 85cm lang og 70kg inkl. Batteri

https://www.regjerin...kkel/id2596831/

#4 Beger240

Beger240

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 03 desember 2018 - 03:58

Husk at det er kun for elektriske kjørtetøy

• Superdarus2000 liker dette

#5 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 05 desember 2018 - 22:57

Det er ikke å glemme skal jeg si deg. Står jo svart på hvit i loven at det lov om den er max 120cm lang, 85cm lang og 70kg inkl. Batteri

https://www.regjerin...kkel/id2596831/

Nei, Kevin. Det går ikke totalt uakseptabelt av SVV :p  Du hadde ikke fått det gjennom om du så sto med en insider på SVV. :lol  Sorry mac'ern

Blodtrimmet TMS Motard 50cc, gikk som ett helvette til rammen knakk. Kalte den kamazaki siden når den var parkert utenfor skolen så knakk støtten og da tok den med seg 10 andre mopeder i fallet :p  :lol

#6 KevinP

KevinP

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2018 - 13:39

Nei, Kevin. Det går ikke totalt uakseptabelt av SVV :p  Du hadde ikke fått det gjennom om du så sto med en insider på SVV. :lol  Sorry mac'ern

Hvorfor går det ikke?

Husk at det er kun for elektriske kjørtetøy

Planen var at den skulle være elektrisk

#7 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2018 - 14:18

Hvorfor går det ikke?

Planen var at den skulle være elektrisk

Fordi en cross er en CROSS! Katt er katt og den blir ikke en råtte om du barberer den. Det du tenker å gjøre er ikke lovlig og blir aldri i verden godkjent dermed basta. Beklager.

Okei skal fortelle deg hvordan dette funker.

Det har ingenting å si på motoren. Er cross er cross uansett om det er bensin motor eller diesel motor. Moped er moped uansett om det er en moped motor eller lamborghini motor i den. 

Det er ramma det handler om. Alt er bestemt ifra rammen. Den bestemmer hva slags kjøretøy det er og hvilket sertifikat som trengs. Selvfølgelig ikke alt er bestemt etter rammen. Det bare gir deg en forståelse på det. Selvfølgelig monter noen pedaler og en moped kan kanskje regnes som en sykkel i en eller annen internasjonal dimensjon ellns. :p

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 223 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 07 desember 2018 - 14:18

Hva med en sykkel med sån vanvittig med watt. Er en her i distriktet som har noe slikt,og den drar (sykles) så det gir sug i magen. Lov? Veldig nei,men blir man tatt? neppe,dersom man da ikke sykler i 100 på gangstien osv. Disse syklene koster riktignok vanvittig til sykkel å være (Ja jeg er gammeldags,og mener en sykkel er vanvittig dyr om den koster over 10000kr) Men ser jo folk bruke LETT 30 000 på en sykkel uten noe form for motor.

Da jeg prøvde en sån en,så vurderte jeg sterkt å kjøpe en,men klarer ikke få meg til å bruke de vanvittige kronene de koster for en "sykkel" Og jeg kan bare tenke meg det forbruket som går med til bremseklosser,og ikke minst kjede og drev,som jo tross alt bare er sykkel dimensjon. 

Men prøv en sykkel som går 90-100 og fortell meg at det ikke er morro. Det er ikke bare morro,det er ekstremsport. Og det er jo morro i seg selv :p

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#9 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2018 - 14:21

Enig der ^^

#10 KevinP

KevinP

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 08 desember 2018 - 19:28

Men står jo ikke noen ting om at ramma på være lagd for et ''elektrisk leketøy'

#11 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 10 desember 2018 - 08:57

Men står jo ikke noen ting om at ramma på være lagd for et ''elektrisk leketøy'

Sjekk lov verket. De bestemmer lovene. Du ser kun på kravene nå. :p

En en ting er å sykle på en hjemmelaget sykkel, det er en helt annen ting å sykle på en hjemmelagd sykkel med motorkraft.

#12 KevinP

KevinP

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 10 desember 2018 - 20:44

Sjekk lov verket. De bestemmer lovene. Du ser kun på kravene nå. :p

En en ting er å sykle på en hjemmelaget sykkel, det er en helt annen ting å sykle på en hjemmelagd sykkel med motorkraft.

Ok, har mailet svv så får se hva de sier

#13 Superdarus2000

Superdarus2000

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 897 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 10 desember 2018 - 21:42

Ok, har mailet svv så får se hva de sier

Får komme tilbake med svaret da :p  Tviler sterkt. Vis de godtar eller tillater dette så har de sikkert misforstått. Minner meg om når jeg ringte statens vegvesen for å kunne spørre om det overhode var mulig å registrer en Yamaha Yz 125ccm (Crosser) på veien. Endte opp med at han på telefonen ble helt forvirret og ble sinna på meg :shy  Skjønner at slike spørsmål sikkert kan være frustrerende men når har jo han meldt seg frivillig til denne jobben og selv om det er mye gøy å gjøre der som å avskilte disse drapsmaskinene aka moped som går i 60 km/t så medfølger det som alle andre jobber masse dritt arbeid som man bare må tolerere.

Altså har lagt merke til at jeg har framstått som litt ekkel i oppførselen og det er overhodet ikke meningen og må bare beklager dersom jeg det er din oppfatning. Tingen er bare at du har allerede fått svar på dette og alt det du nevner er selvfølgelig mulig og vil ikke tro spesielt vanskelig, det er bare det at det rett og slett er ulovlig. Greisete er vel å kjøpe en elektrisk sykkel som 4Life skrev dersom du ønsker å forholde deg til lov verket noe jeg anbefaler.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere